کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی بومی‌سازی شود

1 خرداد 1398 ساعت 21:30

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: اگر فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی متناسب با شرایط اجتماعی، انتظارات و پیشینه فرهنگی برنامه‌ریزی شود این فعالیت‌ها موفقیت بیشتری خواهد داشت.


به گزارش بلاغ، ظهیر محمودی در آیین تجلیل از مربیان و یاور مربیان سازمان دانش آموزی منطقه بردخون اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های حوزه پرورشی است و تاکنون خدمات و عملکرد مناسبی داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون افزود: سازمان دانش‌‌آموزی بستری مناسب و تأثیرگذار برای جریان‌سازی‌های فرهنگی است که می‌‌توان همراه با فعالیت‌ها و  آداب اجتماعی، به دانش آموزان، آموزش‌های لازم و متناسب را در زمینه‌های ضروری و نیاز جامعه ارائه نمود.

وی اضافه کرد: سازمان دانش‌آموزی برای اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه آنان در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمودی ادامه داد: در این سازمان چگونه زندگی کردن و شیوه‌های رفتاری و عملی را به دانش‌آموزان می‌آموزند و هر فرد با عضویت در سازمان دانش‌آموزی و فعالیت در آن، راه بهتر را می‌آموزد و با چالش‌ها، مشکلات و راه‌های غلبه بر آنها آگاه می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه همدلی را رکن اصلی سازمان دانست و گفت: اگر یک جمع همدل داشته باشیم فعالیت آنان اثرگذار است حتی اگر این جمعیت اندک باشد، زیرا سازمان دانش‌آموزی یکی از سازمان‌هایی است که در ایجاد هم‌دلی و بهتر زیستن مؤثر است و امیدواریم در آینده شاهد برکات بیشتری از این سازمان باشیم.

وی خواستار بومی‌سازی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی شد و ابراز داشت: دانش‌آموزان برای انجام کارهای گروهی شور و نشاط خاصی دارند که اگر فعالیت‌ها متناسب با شرایط اجتماعی، انتظارات و پیشینه فرهنگی برنامه‌ریزی شود این فعالیت‌ها موفقیت بیشتری خواهد داشت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز با اشاره به جایگاه سازمان دانش‌آموزی گفت: دهه سوم عمر سازمان دانش‌آموزی را آغاز می‌کنیم و با داشتن یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌‌های دانش‌آموزی و درون سازمانی به یکی از سازمان‌های مؤثر در دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل شده‌ایم.

حیدر مغدانی افزود: این سازمان در اجرای ۳۰ برنامه مختلف نقش دارد که  در مانور زلزله، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، مشق مهربانی، اردو‌های زیارتی، اعتکاف دانش‌آموزی، برنامه‌های سپاس مربی و با حضور در سیل مهربانی همکلاسی‌ها جلوه زیبای نهادینه‌سازی همکاری دانش‌آموزان را رقم زده و به‌زودی در زمینه سرویس دانش‌آموزی و لباس نیز فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: حساسیت به برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس بیشتر شده و خانواده‌ها با دقت، فعالیت دانش‌آموزان را دنبال می‌کند که امیدواریم با همراهی خانواده‌ها و ارائه راهکارها شاهد مشارکت بیشتر آنان باشیم و با تنوع بخشی برنامه‌ها، انتظارات را محقق سازیم.

در ادامه مربیان سازمان دانش آموزی در منطقه ضمن ارائه گزارش  برنامه‌ها، خواسته‌ها و انتظارات خود را مطرح کردند و بر تلاش در راستای تقویت سازمان تأکید نمودند، سپس با تقدیم لوح و هدیه از تلاش‌ها و فعالیت‌ها یک ساله مربیان سازمان در مدارس منطقه تقدیر شد.


کد مطلب: 388124

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388124/فعالیت-های-سازمان-دانش-آموزی-بومی-سازی-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com