تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۳۸۸۱۱۳
نشست تخصصی «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» با يك توصيه از شهيد شهبازی به خبرنگاران برگزار شد «ما با تمام وجود می‌جنگیم و این وظیفه شماست هدف از این جنگ را به نسل آینده برسانید»
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،ظهر امروز نشست تخصصی «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در سالن جلسات باغ موزه همدان برگزار شد.

در این نشست که عنوان «تخصصی» داشت با وجودی که خبرنگاران، اعضای خانه مطبوعات و برخی از روسای روابط عمومی‌های استان حضور داشتند، هیچ یک از مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و یا باغ‌موزه حضور نداشتند.

البته وجود دو همرزم شهید شهبازی در دوران فتح خرمشهر «حاج باقر سیلواری» و «حاج اصغر حاجی‌بابایی» زینت‌بخش این محفل بود چهره‌های نورانی و ساده‌ای که گنج‌هایی از خاطرات دوران دفاع مقدس و رمز و راز فتح خرمشهر را در دل‌هایشان پنهان دارند و با سپری شدن ایام گرد پیری بر سر و رویشان نشسته است.

نقش موثر90 نفر از رزمندگان همدان در آزادسازی خرمشهر

حاج باقر سیلواری از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و یکی از همرزمان صمیمی شهید شهبازی بود که سابقه آشنایی‌اش با این شهید بزرگوار را مربوط به حضورش در سپاه همدان عنوان کرد.

وی ادامه داد: از آن جا که در ورزش‌های رزمی تبحر کافی داشتم شهید شهبازی به من پیشنهاد راه‌اندازی کلاس رزمی برای رزمندگان را داد.

سیلواری گفت: شهید شهبازی علاوه بر اینکه یک معلم نهج‌البلاغه، اخلاق و مفسر قرآن بود در حوزه فرماندهی تخصص و تبحر کافی داشت.

وی با اشاره به اینکه 90 نفر از رزمندگان همدان در آزادسازی خرمشهر نقش موثری داشتند بیان کرد: از مجموعه‌ای که برای فتح خرمشهر به جنوب اعزام شدند در حال حاضر فقط من و سعید بادامی زنده‌‌ایم و بقیه به مقام شهادت نائل شده‌اند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطره‌ای از حضور دو خبرنگار در خط مقدم جبهه گفت: شهید شهبازی قبل از حرکت به خط مقدم به این دو خبرنگار گفت «آنچه موجب ماندگاری واقعه عاشورا شد رسالت حضرت زینب(س) در رساندن پیام این قیام بود، ما با تمام وجود می‌جنگیم و این وظیفه شماست هدف از این جنگ را به نسل آینده برسانید»

عامل اصلی فتح خرمشهر همت، قدرت، توان و ایمان رزمندگان بود

حاج اصغر حاجی‌بابایی یکی دیگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که صحبت‌هایش را با تهاجم فرهنگی دشمن و توطئه‌های مختلف آنها علیه ایران آغاز کرد.

وی با بیان اینکه دشمن کاری از پیش نبرده و از این به بعد هم نخواهد برد گریزی به عملیات فتح خرمشهر زد و گفت: فتح خرمشهر با چهار عملیات سخت و ایستادگی و رشادت رزمندگانی از شهرهای همدان و پاوه انجام شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کلید فتح خرمشهر؛ عملیات فتح المبین بود به طوری که عامل اصلی پیروزی همت، قدرت، توان و ایمان رزمندگان بود که توانستیم در آن دوران در مقابل 56 کشور جهان بجنگیم.

وی با اشاره به اینکه در فتح خرمشهر در طول 20 شبانه‌روز رزمندگان ما توانستند از 400 متر کارون عبور کنند تصریح کرد: 2 هزار و 800 کیلومتر مربع از خاک ما در آن زمان دست دشمن بود که توانستیم با فتح خرمشهر 11 هزار نفر را اسیر بگیریم که همین قدرت ایران را به جهانیان نشان داد.

حاجی‌بابایی خطاب به خبرنگاران افزود: رسالت رسانه‌ای شما رسالت انبیا و شهداست.

دفاع مقدس ما تا ابد مظلوم است

سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در همدان نیز با اشاره به اینکه شناخت شهدا و جنگ هشت ساله ما متاسفانه همچنان در مهجوریت و غربت روزهای جنگ به سر می‌برد، اظهار کرد: معتقدم هم اصحاب رسانه و هم برنامه‌ریزان باید جدی‌تر به این مقوله بپردازند.

محمدرضا عارف ادامه داد: جنگ به صورت کلی نمی‌تواند یک اتفاق مبارک باشد چراکه ارمغانی جز مرگ، ویرانی و خسارت ندارد اما جنگ هشت ساله امام راحل «جنگ» را «مقدس» می‌دانستند زیرا عرصه‌ای برای رشد و تعالی کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ هشت ساله ما تا ابد مظلوم است،گفت: امروز استان همدان با 85 دفتر نمایندگی رسانه‌ها و پایگاه‌‌ خبری ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند حقایق جنگ را برای مخاطبان خود به دور از اختلاف نظرهای سیاسی بازگو کند.

این عضو خانه مطبوعات همدان بیان کرد: همه ما وظیفه داریم در این زمینه خالصانه و صادقانه قلم بزنیم چراکه نباید با شهدا حزبی و جناحی برخورد کنیم.

عارف با ابراز ناخرسندی از اینکه در بازگویی نمای واقعی جنگ در طول این سال‌ها کم‌کاری شده است تاکید کرد: امروز در برخی از فیلم‌های جنگی با زبان طنز به بسیاری از ارزش‌های دفاع مقدس بی‌احترامی می‌شود که باید در این زمینه تجدیدنظر شود و به این مقوله به صورت جدی پرداخته شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز در این نشست گفت: برحسب وظیفه در این نشست تخصصی شرکت کردیم اما برای ما میزبان این نشست مشخص نبود.

مهرداد حمزه با بیان اینکه باید این گونه نشست‌های تخصصی با هماهنگی بهتر برگزار شود تا اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد گفت: بیان رسالت دوران دفاع مقدس را یکی از وظایف اصلی اهالی قلم و رسانه است که این مهم باید با دید جهادی و خالصانه محقق شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲