کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از ۱۳۰ شهید از استان یزد در عملیات بیت‌المقدس تقدیم انقلاب شد

1 خرداد 1398 ساعت 19:10

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به نقش یزدی‌ها در آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس، گفت: بیش از ۱۳۰ شهید از استان یزد در این عملیات تقدیم انقلاب شد.


به گزارش بلاغ،رضا پورشمسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) که به مناسبت برنامه‌های فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس برگزار شد، گفت: این عملیات انجام یک حرکت به‌تمام‌معنا انقلابی بود؛ چراکه در طول چهل‌ساله گذشته هر حرکت انقلاب و جهادی وجود داشته، باعث رقم خوردن حماسه‌های بسیار بزرگ شده است.

 وی، عملیات بیت‌المقدس را یکی از عملیات‌های پیچیده دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: درواقع این عملیات دارای مراحل فوق‌العاده سخت و طراحی‌های تاکتیکی و تکنیکی پیچیده‌ای بود؛ چنانچه هنوز هم که چندین سال از این عملیات گذشته، وقتی کارشناسان و فرماندهان نظامی ما در کشورهای دیگر حضور می‌یابند، درباره این عملیات و همچنین عملیات والفجر ۸ که عبور از اروند و آزادسازی فاو بود، سؤال می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: تمام کارشناسان اسرائیل غاصب و آمریکا این اطمینان را به صدام داده بودند که هیچ نیروی بشری وجود ندارد تا خرمشهر را از دست صدام بیرون بیاورد؛ به این معنا که ماندن صدام در خرمشهر به نظر خودشان قطعی بود؛ اما این عملیات با اتکا به خداوند متعال و با رمز یا علی‌ابن‌ابی‌طالب و باتدبیر فوق‌العاده فرماندهان جوان دفاع مقدس به پیروزی منتهی شد.

پورشمسی با تأکید بر اینکه در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان اطاعت بی‌چون‌وچرا از ولایت داشتند، این اطاعت‌پذیری را یک رکن کلیدی در حرکت‌های جهادی و انقلابی عنوان کرد و بیان داشت: دومین رکن در این راستا بحث اتحاد و همدلی همگان بود؛ به‌گونه‌ای که در عملیات بیت‌المقدس حضور همه نیروها اعم از بسیج، سپاه، ارتش، ژاندارمری سابق، هلال‌احمر و غیره گسترده بود که با همدلی این عملیات را رقم زدند.

این مقام مسئول، اعتماد به جوانان و توجه به فرماندهان جوان را از کلیدی‌ترین حرکت‌های جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: درواقع در این عملیات ما ۱۹ هزار اسیر از عراقی‌ها داشتیم که این‌یک آمار فوق‌العاده است؛ البته فقط آزادی خرمشهر نبود، چراکه غیر از خرمشهر، جفیر هم آزاد شد، پادگان حمید به‌عنوان یک نقطه اتکای نظامی صدام در جنوب نیز آزاد شد، این در حالی است که منطقه هویزه نیز ۱۸ اردیبهشت آزاد شد.

وی ادامه داد: جریان باور به نصرت الهی در آن روز در رزمندگان به‌وفور یافت می‌شد؛ چنانچه می‌توان گفت این عملیات مصداقی از جهاد کبیر بود؛ چراکه هرگاه ما حرکت انقلابی داشتیم و از مدل‌های لیبرالی غربی پیروی نکردیم و بر اساس قوه عاقله حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به نقش یزدی‌ها در آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس، تأکید کرد: فرمانده رشید طراح و خلاق این عملیات جاویدالنشان حاج احمد متوسلیان فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله بود که توانست با فداکاری رزمندگان شایسته جمهوری اسلامی به پیروزی دست یابد.

پورشمسی با بیان اینکه استان یزد قریب سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در این عملیات نیز بیش از ۱۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، اذعان کرد: همچنین از بستر خود استان یزد قریب پنج گردان نیروی رزمی به این عملیات اعزام شد که البته در آن برهه هنوز تیپ الغدیر هم تشکیل نشده بود و استان یزد پشتیبان استان‌های مختلف بود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به خصومت‌های استکبار نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: درست در زمانی که سپاه شبانه‌روز در حال خدمت به مردم سیل‌زده بود و در اوج محبوبیت قرار داشت، رئیس‌جمهور آمریکا این نهاد را تروریست معرفی کرد که با این اقدام خود دید مردم را بیشتر نسبت به خود منفی ساخت.


کد مطلب: 388111

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388111/بیش-۱۳۰-شهید-استان-یزد-عملیات-بیت-المقدس-تقدیم-انقلاب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com