تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۸۸۰۹۰
در حالی‌که از اوایل هفته پیش با افزایش دمای هوا مصرف برق از مرز ۴۳ هزار مگاوات گذشته بود، از روز گذشته با ورود سامانه بارشی و خنک تر شدن دمای هوا مصرف برق با یک عقب‌گرد وارد کانال ۴۲ هزار مگاواتی شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در نقاط مختلف کشور اوج مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی، روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال 42 هزار مگاوات شد.

هر درجه افزایش دما حدود یک هزار و 500 مگاوات افزایش بار مصرف را به‌همراه دارد، همین امر موجب شده است تا با افزایش یک درجه‌ای دمای متوسط کل کشور نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پیک مصرف برق نیز طی چند روز اخیر از حدود 42 هزار مگاوات هفته گذشته به بیش از 43 هزار و 500 مگاوات برسد.

افزایش دمای نقاط مختلف کشور و در پی آن استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی باعث شده بود تا از ابتدای این هفته اوج مصرف برق همواره بیش از 43 هزار و 500 مگاوات باشد، ولی از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما پیک مصرف نیز مجددا روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال 42 هزار مگاوات شد.

پیک مصرف برق کشور ساعت 14:49 دقیقه ظهر روز گذشته به 42 هزار و 798 مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف‌ تمامی روزهای این هفته حدود 800 مگاوات کاهش یافته است.

روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و 787 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 455 مگاوات مربوط به صادرات و 332 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.

همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و 885 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و 493 مگاوات رسیده بود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما