کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همراهی والدین در کاهش استرس امتحان دانش‌آموزان موثر است

1 خرداد 1398 ساعت 16:50

شروع فصل امتحانات مدارس همواره با استرس دانش‌آموزان همراه بوده اما به عقیده کارشناسان همراهی والدین در بهبود روند برگزاری آزمون و کسب نمره مناسب فرزندانشان اثرگذار است.


به گزارش بلاغ،استرس و اضطراب همواره در مدت زمان آغاز امتحانات تا اتمام آن در مدارس همواره دانش‌آموزان را با مشکل مواجه کرده و گاهی موجب نگرانی والدین و اعضای خانواده نیز شده است.

بسیاری از دانش‌آموزان نیز دقیقه نودی هستند که این روش اصلاً درست نیست و شب امتحانی بودن باعث ایجاد استرس خستگی و عدم تمرکز می‌شود و باید این افراد با برنامه‌ریزی برای مطالعه‌‌ی خود به کاهش استرس امتحان کمک کنند.

کارشناسان متعقدند استفاده از برنامه‌های مدون و داشتن برنامه‌ریزی اصولی می‌تواند دانش‌آموز را در دستیابی به آرامش و همچنین کسب نمره مطلوب یاری کند.

در این راستا مشارکت والدین و کمک به ایجاد محیطی امن و راحت برای دانش‌آموزان در منزل می‌تواند آنها را در خواندن بهتر دروس کمک کند.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان در آستانه برگزاری امتحانات نوبت خردادماه 98 ، توصیه و نکاتی را برای دانش آموزان و والدین ارائه کرد.

منصور قاسمیان خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: اگر می‌خواهید امتحانات خوبی را سپری کرده و تابستانی خوب وخاطرات خوشی داشته باشید و به ورزش، تفریح و مسافرت برسید، در زمان برگزاری امتحانات مواردی که می‌توانند به شما کمک کنند را رعایت کنید.

موفقیت نیازمند تقسیم ساعات روز برای مطالعه است

وی به برخی از این موارد پرداخت و گفت: مشخص کردن هدف با برنامه‌ریزی، تقسیم ساعات روز برای مطالعه درسی و استراحت و غیره، کمک خواستن از مدیر و دبیر مربوطه در مدارس برای اطلاع از روش‌های مطالعه و خواندن دروس در محیطی مناسب از نظر نور، صدا، گرما و سرما می‌تواند به دانش‌آموزان در ایجاد آرامش و کسب نمره مطلوب در آزمون و موفقیت آنها کمک کند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان باید در ایام امتحانات با مصرف غذاهای دلخواه و تناول میوه‌های فصل، خود را سرحال و با نشاط  نگه دارند و  سعی کنند مطالعه با تمرکز و بدور از حواس پرتی داشته باشند.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: دانش‌آموزان همچنین باید نسبت به رفع اشکال مطالب و دروسی را که اشکال دارند، اقدام کنند، شاید سوال امتحان باشد و سعی کنند در این ایام فقط به درس خواندن ذهنشان را مشغول کنند.

قاسمی همچنین به ارائه نکاتی خطاب به والدین دانش‌آموزان پرداخت و اضافه کرد: والدین نقش بسیار مهمی در رابطه با فرزندانتان در ایام امتحانات دارند و پشتوانه و حامی اصلی دانش‌آموز به شمار می‌روند و باید در این ایام رفتارشان را مطابق رفتار و درخواست فرزندان خود تنظیم کنند تا یار و یاورشان باشند.

وی داشتن محیط منزل مفرح، شاد، آرامش‌بخش و بدور از تنش، عدم مقایسه فرزندان خود با دیگران و همراهی با فرزندان در زمان مطالعه را از مواردی اعلام کرد که باید والدین به آنها توجه کنند.

زمینه لازم برای برگزاری مطلوب امتحانات مدارس فراهم شده است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز اظهار کرد: زمینه لازم برای برگزاری مطلوب امتحانات در استان فراهم شده و ستاد امتحانات آموزش و پرورش کردستان نظارت لازم را بر حوزه‌های اجرا و تصحیح امتحانات دارد.

رشید قربانی گفت: تلاش یکساله دانش‌آموزان و اهتمام دبیران و عوامل اجرایی مدارس استان می‌طلبد تا امتحانات نوبت خرداد به صورت مطلوب برگزار شود.

براساس اعلام اداره سنجش آموزش و پرورش کردستان، امتحانات دوره ابتدایی از اول تا دوازدهم خرداد، امحانات دوره متوسطه اول از یکم تا بیست و یکم خرداد و امتحانات دوره دوم متوسطه از 31 اردیبهشت تا 25 خرداد ماه ادامه دارد.


کد مطلب: 388063

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388063/همراهی-والدین-کاهش-استرس-امتحان-دانش-آموزان-موثر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com