تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۳۸۸۰۶۲
تقدیر از ۷۰ خادم دانشجویی راهیان نور خراسان شمالی در سال ۹۷ با حضور معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی و تعدادی از روسای دانشگاه‌های استان برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سید حسن مرتضوی عصر دیروز در مراسم تجلیل از خادمین دانشجویی راهیان نور سال ۹۷ در خراسان شمالی اظهار کرد: ایمان به خدا و کفر به طاغوت دو اصل است که صف رزمندگان را از صف سایر افراد جدا می‌کند لذا باید این دو اصل را در زندگی خود زنده کنیم.

وی افزود: مبارزه وجه مشترک این دو اصل است و اگر می‌خواهیم در این مسیر ثابت‌قدم بمانیم و به عزت برسیم، جهاد و مقاومت شرط اصلی است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رزمندگان در دفاع مقدس به درستی مسیر جهاد، مبارزه و مقاومت را طی کردند و به این دلیل امام خمینی گفتند ما در دفاع مقدس انقلاب خود را صادر کردیم.

مرتضوی با اشاره به رویای نیل تا فرات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این رؤیا بر اساس فرهنگ دفاع مقدس ما فروریخت و ناوگان‌های بزرگ و گنبد آهنی‌شان سست گشت.

وی به کاهش زمان جنگ‌های رژیم غاصب صهیونیستی با حزب‌الله لبنان در طی زمان اشاره کرد و افزود: برای ادامه پیروزی به‌شدت نیازمند حرکت در مسیر شهدا هستیم و باید مقاومت را فهم کنیم.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی سپس به اهمیت اردوی راهیان نور اشاره داشت و تصریح کرد: راهیان نور به‌عنوان یک کار جمعی و خارج از هر گروه و جریان سیاسی جاری است اما باید تک‌تک زائرین را به  فهم درست مقاومت برسانیم.

مرتضوی ادامه داد: گام دوم انقلاب ضرورتاً اقتضا می‌کند که خود را مجهز کنیم زیرا بدون مبارزه و جهاد دچار انحرافات و عقب‌گرد می‌شویم و تلاش مدیران باید مبتنی بر این اعتقاد باشد.

وی در پایان گفت: اگر در کشاکش مسؤولیت‌ها خستگی و بی‌تفاوتی بر ما وارد شود قطعاً در مسیر شهدا نیستیم زیرا شهدا مظهر قدرت ایران شدند و اگر به این قدرت تکیه زدیم دیگر بی‌برنامگی معنایی ندارد.

مردم بین مشکلات و ساختار نظام تفاوت قائل‌اند

در ادامه این مراسم ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و ضرورت اردوهای راهیان نور در شرایط حساس کنونی اظهار کرد: ۴۱ سال پیش که انقلاب غنچه بود و نظام ساماندهی نیروهای مسلح قوام نداشت دشمن جنگی تمام‌عیار به‌دست ملعونی در منطقه با پشتیبانی ۴۰ کشور بر ملت ما تحمیل کرد.

وی افزود: اما جوانان با خوداتکایی و تکیه برداشته و توان داخلی و وحدت دشمنان را زمین‌گیر کردند و سپس باافتخار هرچه‌تمام‌تر به پیروزی رسیدیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی مؤلفه پیروزی کشور در آن دوران با آن بضاعت اندک را جوانان مطیع رهبر  دانست و خاطرنشان کرد: امروز برای برون‌رفت از مشکلاتی که دشمن تحمیل کرده چاره‌ای جز رجوع به فرهنگ ایثار و مقاومت دفاع مقدس نداریم.

حیاتی ادامه داد: مردم اگرچه گله‌مندند اما بین مشکلات و ساختار نظام تفاوت قائل‌اند و نمونه آن را در خروش جشن ۴۰ سالگی انقلاب می‌بینیم.

وی در پایان از روسای دانشگاه‌ها خواست تا از اکنون برای اردوهای راهیان نور برنامه‌ریزی کنند تا خللی در اعزام وجود نداشته باشد و بیان داشت: اراده مجموعه استانداری تقویت زیرساخت‌های سفر به خوزستان است تا جمعیت بیشتری بتوانند به این سفر بروند.

راهیان نور نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر روسای دانشگاه‌های استان

محمد معزی فر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه  بجنورد نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش اردوی راهیان نور دانشجویان در سال ۹۷ از عدم همکاری برخی دانشگاه‌ها گلایه کرد و گفت: از معاون سیاسی استاندار می‌خواهیم جلسه ستاد راهیان نور با حضور روسای دانشگاه‌ها، پیش از بهمن‌ماه برگزار شود تا شاهد برنامه‌ریزی دقیق‌تری باشیم.

در پایان این مراسم ۷۰ نفر از خادمان، فعالان و مسئولان اردوی راهیان نور دانشجویی خراسان شمالی در سال ۹۷ تقدیر شدند.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما