تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۳۸۷۹۶۴
سازمان ملل با ابراز نگرانی نسبت به تنش‌های اخیر در منطقه از تمام طرف‌ها خواست تا لفاظی‌های خود را کاهش دهند و از اقداماتی که به تنش‌ها دامن می‌زند، پرهیز کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در اظهاراتی با اشاره به بالا رفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن گفت: ما نسبت به افزایش لفاظی‌ها نگران هستیم. ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم تا لفاظی‌های خود را کاهش دهند.

وی در ادامه بدون ارائه جزئیات به خبرنگاران گفت که سازمان ملل در تمام سطوح با ایران و آمریکا در تماس است تا اوضاع را آرام کند.

دوجاریک همچنین با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل نسبت به گزارشات مبنی بر اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد نگران است، افزود: خاورمیانه منطقه‌ای بسیار بی‌ثبات است. هر تحولی، چه اقدامی عملی باشد، چه لفاظی همواره می‌تواند سوءبرداشت شود و این خطر را به همراه دارد که یک منطقه بی‌ثبات را بی‌ثبات‌تر کند.

این اظهارات پس از توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیان شده است. وی دوشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: رسانه‌های اخبار جعلی طبق معمول مطلب غلط دیگری را منتشر کرده‌اند؛ بدون هیچ اطلاعی از صحت این ادعا که ایالات متحده برای به جریان انداختن مذاکره با ایران تلاش کرده است. این گزارش غلط است.

ایران زمانی که آماده باشد و اگر آماده باشد، با ما تماس خواهد گرفت. در این میان اقتصاد آنها در حال فروپاشی است و برای مردم ایران بسیار ناراحت کننده است.

این لفاظی‌های ترامپ در ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران انجام می‌گیرد. واشنگتن به تازگی اعلام کرده که در واکنش به اطلاعات ادعایی درباره افزایش تحرکات نظامی ایران در خلیج فارس یک ناو هواپیمابر به همراه ادوات جنگی را به منطقه اعزام کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات دیگری از سوی ترامپ که گفته بود "اگر ایران می‌خواهد بجنگد، این به طور رسمی پایانش خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکنید" در صفحه توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ به تحریک تیم ب، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان در آن ناکام بودند. ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده‌اند و متجاوزان همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی ایران را پایان نخواهد داد.

ظریف همچنین تاکید کرد که هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما