کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مذاکرات شورای نظامی سودان و معارضان شکست خورد

31 ارديبهشت 1398 ساعت 20:10

مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با معارضان درباره دوره انتقالی و ترکیب شورای حاکمیتی انتقالی، که روز گذشته در دو نوبت برگزار شده بود با شکست مواجه شد.


به گزارش بلاغ،مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) دیشب نیز به نتیجه نرسید.

یک عضو هیأت مذاکرات ائتلاف معارضان در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم، از مخالفت قاطع شورای نظامی سودان با ریاست یک غیرنظامی در شورای حاکمیتی خبر داد.

شورای نظامی سودان نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اختلافات اساسی بین این شورا و ائتلاف معارضان درباره تعداد نمایندگان نظامی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی و ریاست این شورا، همچنان پابرجاست.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه شورای نظامی بدون اشاره به زمان ازسرگیری مذاکرات آمده است: «با توجه به احساس مسئولیت تاریخی، به تلاش‌های خود برای دستیابی به توافق فوری و رضایت‌بخش که خواسته‌های ملت سودان و اهداف انقلاب دسامبر را محقق کند، تلاش خواهیم کرد».

پیش از این شورای نظامی و ائتلاف معارضان درباره سه ساله بودن دوره انتقالی به توافق رسیده بودند اما اختلاف آنها بر سر ریاست شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا همچنان پابرجاست.

انجمن مشاغل مستقل سودان که از معارضان این کشور است، شورای نظامی را به مانع‌تراشی در مذاکرات متهم کرد و این شورا را مسئول خشونت‌ها در هفته گذشته دانست.

اعتراضات در خیابان‌ها و تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی و مجازات عاملان قتل ده‌ها نفر در جریان اعتراضات هستند.

 


کد مطلب: 387945

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387945/مذاکرات-شورای-نظامی-سودان-معارضان-شکست-خورد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com