کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند خبر از تئاتر | فراخوان مسابقه سالانه انجمن منتقدان خانه تئاتر منتشر شد

31 ارديبهشت 1398 ساعت 17:20

فراخوان هجدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر منتشر و فعالان رسانه‌ای می‌توانند تا انتهای خرداد آثار خود را ارسال کنند.


به گزارش بلاغ،بر اساس اعلام انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، علاقمندان و فعالان عرصه مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در حوزه تئاتر می‌توانند همچون دوره‌های پیشین، آثار خود، را در بخش‌های گزارش، گفت‌وگو، یادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عکس به نشانی پستی این انجمن: تهران، صندوق پستی ۱۶۴- ۱۵۶۱۵ (محمدرسول صادقی) ارسال کنند.

توجه به چند نکته درباره مقررات این مسابقه ضروری است:

۱) چارچوب این مسابقه صرفاً تئاتر است؛ بنابراین متقاضیان از ارسال آثار نوشتاری خود در دیگر حوزه‌های هنری پرهیز کنند. ۲) مطالب ارسال شده از سوی فعالان رسانه‌ای که در خبرگزاری‌ها مشغول به کار هستند باید حتماً به امضا و تأیید سردبیر یا دبیر گروه فرهنگی و هنری رسیده و سند آن نیز به مطالب ارسالی ضمیمه شود. ۳) مهلت ارسال آثار متقاضیان تا پایان وقت اداری ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ است.  ۴) آثار متقاضی شرکت در این مسابقه حتماً باید در طول سال ۱۳۹۷ منتشر شده و دارای امضای نویسنده باشند.

حضور حداقل ۶ اثر و یا شرکت کننده، کف مورد قبول آثار برای آغاز رقابت در هر بخش محسوب می‌شود. به طور مثال برای آغاز فرایند رقابت در بخش یادداشت، حضور ۶ اثر یا ۶ متقاضی، رقابت را شکل می‌دهد.در بخش گفت‌وگو، مصاحبه‌های خبری مورد قبول نیست؛ در این مسابقه منظور از گفتگو، شکل گیری فرآیند پرسش و پاسخ توسط مصاحبه کننده و مصاحبه شونده است.

انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر امسال نیز همچون سال گذشته، با نیت حمایت از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه تئاتر، پژوهش و یا پژوهشگر ممتاز سال ۱۳۹۷ را از طریق رصد هیأت مدیره انجمن انتخاب و در مراسم سالانه انجمن مورد تقدیر قرار خواهد داد. علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاع بیشتر می‌توانند در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۶۶۷۲۱۸۵۷ (محمدرسول صادقی) تماس بگیرند.

*«مادر» به ایرانشهر می‌آید

علی احمدی کارگردان تئاتر با نمایش «مادر» به نویسندگی فلوریان زلر و ترجمه تینوش نظم‌جو به تماشاخانه ایرانشهر می‌رود.

خسرو احمدی تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی را برعهده دارد و پانته‌آ بهرام نیز اولین هنرمندی است که نامش به عنوان بازیگر این اثر نمایشی منتشر شده است.

از نمایش‌های پیشین گروه تئاتر بداهه به سرپرستی علی احمدی می‌توان به «شب بخیر کیارستمی»، «شازده فیل هوا می‌کند»، «پپرونی برای دیکتاتور»، «خشم اژدها» و «زهرماری» اشاره کرد.

*حسین کیانی با «چشم به راهِ میرغضب» به صحنه می‌آید

«چشم به راه میرغضب» نام تازه‌ترین نوشته حسین کیانی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر است که از نیمه دوم خرداد ۹۸ در تماشاخانه  سنگلج روی صحنه می‌رود.

شیوه نگارش نمایشنامه و ساختار اجرایی «چشم به راهِ میرغضب»، در ادامه نمایش‌های تاریخ‌گونه این هنرمند به شمار می‌آید، ضمن این که ویژگی نمایش‌های شادی‌آور و اجتماعی او را نیز داراست، چنان‌چه نام دوم نمایش تازه  او، «یک مضحکه‌ سیاه» است. مضحکه‌ای که یکی از نقش‌های آن شخصیت سیاه نمایش‌های شادی‌آور ایرانی است.

«چشم به راهِ میرغضب» همچنین نگاهی هم به یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های سده بیستم جهان دارد و نوعی اقتباس ایرانی شده و برگردانی فرهنگی از این اثر براساس سنت‌های نمایشی بومی و ملی به حساب می‌آید. کیانی پیش‌تر نیز در نمایش‌هایی چون «همه‌ی فرزندانِ خانم‌آغا» (۱۳۸۹) و «مشروطه بانو» (۱۳۹۰) چنین اقتباس‌هایی از درام‌های غیرایرانی براساس فرهنگ ایرانی انجام داده بود.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر بعد از اجرای «روز عقیم» در سال ۹۶، تاکنون نمایشی را روی صحنه نبرده است و این اثر، تازه‌ترین نمایش او محسوب می‌شود.  نام بازیگران و دیگر عوامل «چشم به راهِ میرغضب» به زودی اعلام خواهد شد.

*«سیاست سوختن شربت خانه » به تماشاخانه سپند رفت

نمایش «سیاست سوختن شربت خانه» پس از اجرا در تماشاخانه دیوار چهارم، حال در سپند اجرای خود را ادامه می‌دهد.

این نمایش به نویسندگی حامد اسلامی و کارگردانی آماندا آزاد تا شانزدهم خرداد ماه نیز در این تماشاخانه اجرا خواهد داشت.

بازیگران این کار شراره رخام، امید خاکدان، آماندا آزاد، ابراهیم تیمورزاده، طاهره آقاجعفری، نوید حیدری، نگار سلطانیان هستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 387929

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387929/چند-خبر-تئاتر-فراخوان-مسابقه-سالانه-انجمن-منتقدان-خانه-منتشر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com