کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت بسیج اساتید پژوهشگاه هسته‌ای سازمان انرژی اتمی از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی

31 ارديبهشت 1398 ساعت 15:40

بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ضمن حمایت از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی آمادگی کامل خود را برای همکاری جهادی و مشارکت بسیجی‌وار در اجرای گام‌های بعدی حوزه هسته‌ای با مسئولین اعلام کرد.


به گزارش بلاغ،کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی  آمادگی کامل خود را برای همکاری جهادی و مشارکت بسیجی‌وار در اجرای گام‌های بعدی حوزه هسته‌ای با مسئولین اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم


«فَلا تَهِنوا وَتَدعوا إِلَى السَّلمِ وَأَنتُمُ الأَعلَونَ وَاللَّهُ مَعَکُم وَلَن یَتِرَکُم أَعمالَکُم» (سوره محمد/ آیه ۳۵) پس هرگز سست نشوید (دشمنان را) به صلح (ذلّت‌بار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از (ثواب) اعمالتان را کم نمی‌کند.

حمد و ستایش ذات اقدس جلّ و علا را به شکرانه نعمت با فضیلت ولایت، نظام مقدس اسلامی و آغاز گام دوم حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و عزت روزافزون ملت ایران در پرتو هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و با درود به ارواح طیبه شهدای بلند مرتبه طریق حق و مقاومت، و بنیانگذار نظام اسلامی حضرت امام خمینی (قدس‌الله نفسه الزکیه)، بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ضمن حمایت از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی و در راستای احقاق حقوق حَقّه ملّت ایران با بانگ رسای توحیدی الله اکبر - خامنه‌ای رهبر- و مرگ بر آمریکا اعلام می‌کند:

۱-  ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل (رحمت‌الله‌علیه) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تقویت روحیه مقاومت و انقلابی‌گری برای حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات دانسته، تأثیرناپذیری از وسوسه‌های دشمنان خارجی و خودباختگان داخلی، حفظ وحدت و انسجام ملی با تبعیت محض از منویات مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی را تنها راه غلبه بر دشمن عنود در جنگ ترکیبی شیطان بزرگ و اذنابش می‌دانیم.

۲-  آمریکا بداند با فشار، تهدید، قلدری و یا به راه انداختن جنگ‌های روانی؛ هرگز قادر نخواهد بود مانع فعالیت‌های هسته‌ای ایران گردد. ایران مصمم است تا فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز خود را در چارچوب برجام به سرانجام رساند و در این مسیر به هیچ قدرتی باج نخواهد داد و در مسیر منافع ملی خود حرکت خواهد نمود.به سران آمریکا خاصه رئیس‌جمهور نادان آن هشدار می‌دهیم که هرگونه تحرک و تهدید علیه ایرانِ همیشه سرافراز، با واکنش قاطع و مشت آهنین جوانان این سرزمین روبه‌رو و دشمن را با شکست مفتضحانه سنگینی به خاک مذلت خواهیم نشاند.

3- آمریکا و متحدانش در منطقه غرب آسیا بدانند مسائل هسته‌ای، دفاعی، موضوعات منطقه‌ای و مسائل داخلی ایران، ربطی به آنان نداشته و ایران و ایرانی تسلیم فشارهای گسترده و روزافزون قلدر مآبانه و باج خواهانه آنان نخواهد شد، و شروط ۱۲ گانه وزیر خارجه آمریکا (مایک پمپئو) نیز حتی در خواب هم محقق نخواهد شد.

4- چهل سال است ایران سلطه منطقه‌ای وجهانی آمریکا را به چالش کشیده است و از دگر سو آمریکا نیز با استفاده از همه توان و ظرفیت‌های جهانی و بین المللی خود، حاکمیت و تمامیت این سرزمین را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی با فشار، تهدید و تحریم با بحران و چالش مواجه ساخته است و بسیار تلاش نموده است اجماع جهانی را علیه ایران بسیج و هدایت نماید؛ و تا توانسته است با تحریم‌های یک جانبه توانایی‌های اقتصادی ایران را ضعیف و تحلیل دهد تا از این رهگذر امنیت و ثبات سیاسی و حاکمیت درایران را سست و متزلزل نموده که هر لحظه نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است!

اما ماحصل ۴۰ سال دشمنی آمریکا با مردم ایران ایستادگی مردم را با پیشرفت در زمینه‌های سیاسی، نظامی و حتی اقتصادی به همراه داشته است و لذا ایران توانسته است با راهبرد خود آمریکا را از گردونه بین المللی خارج سازد و این کشور را به عقب نشینی از مواضع تند، افراطی و غیر اصولی‌اش مجبور نماید. پس دولتمردان آمریکا باید از دست ایران اسلامی عصبانی باشند که توانسته است معادلات آنها را در دنیا دستخوش تغییر نماید و ناکارآمدی حربه چماق و هویج در ارعاب و تهدید جمهوری اسلامی ایران را کاملاً به جهانیان نشان دهد.

5- دنیا و اروپاییان بدانند ناقض برجام و ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، آمریکا بوده است و این اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقی بوده است که در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، گنجانده و دیده شده است.

6- ملاک عمل قرار دادن منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، بی‌اعتمادی مطلق به بیگانگان، تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی‌های استکباری مجامع بین‌المللی، اقدام جهادی در برابر آرایش جنگی دشمن و مقابله قاطع با پدیده شوم تورم و گرانی و پرهیز از اشرافی‌گری را مطالبه به‌حق و جدی ملت از مسئولان می‌دانیم.

7 - توقف اجرای برخی تعهدات جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام، در سالگرد خروج آمریکا از برجام، از سوی رئیس‌جمهور و شورای عالی امنیت ملی، روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ صورت پذیرفت تا شاید این اقدام متقابل که با دادن فرصت ۶۰ روزه به سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در چارچوب برجام انجام شده است، آنان را بیدار نماید. این اقدام ضروری بود تا اروپائیان بدانند خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران از بدعهدی های آنان به پایان رسیده و اروپا باید از حرف، شعار و صدور بیانیه های سیاسی بی ارزش دست بردارد و در راستای مفاد بیانیه برجام که عهدنامه‌ای بین المللی است؛ در عمل به تعهدات خود پایبند باشد و به وظایفش عمل نماید.

8- با عنایت خاصه به وضعیت فعلی نیاز به وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف جامعه بیش از گذشته احساس می شود. تحریم ها بنیان و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته و به موازات آن دشمن به دنبال بحران سازی جعلی در کشور است. باید مواضع دوستان و دشمنان را رصد کرد و با هوشیاری در این برهه حساس با موضوعات برخورد نمود. از برجام خارج نمی‌شویم اما با قاطعیت و در چارچوب مندرجات برجام به احقاق حقوق خود اقدام خواهیم کرد.

اروپا بداند برای ایفای نقش تاریخی خود در برجام، ایران ۶۰ روز وقت اضافی به آن‌ها داده است و امیدواریم قدر این فرصت را بدانند و تعهدات خودشان را نسبت به کشور ایران عملی سازند و بدانند ایران در مطالباتش جدی است و قدمی عقب نخواهد گذاشت و این مطالبات را حق مشروع خود می‌داند.

امید آنکه ایران اسلامی در وقت اضافه ۶۰ روزه به اروپا، پیروز میدان باشد و در صورت ادامه تعلل اروپا در انجام تعهداتش دولت محترم جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه و بدون هیچگونه فوت وقت و با اتکال به ذات اقدس الهی و سر لوحه قرار دادن رهنمودهای روشنگرانه رهبری معظم (حفظهم الله) مراحل بعدی کاهش تعهدات را اجرایی نماید.

در خاتمه بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی به نمایندگی جامعه متخصصین متعهد هسته ای با توکل به حضرت حق و اقتدار آمادگی کامل خود را در همکاری جهادی و مشارکت بسیجی وار در اجرای گام‌های بعدی حوزه هسته ای به مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه دولت جمهوری اسلامی اعلام می دارد.

به امید تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) و برقراری حکومت عدل الهی به دست پر توان آن حضرت. ان شاء الله/.


کد مطلب: 387919

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387919/حمایت-بسیج-اساتید-پژوهشگاه-هسته-ای-سازمان-انرژی-اتمی-بیانیه-اخیر-شورای-عالی-امنیت-ملی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com