کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت نیمی از خود سرپرستی بانوان در البرز طلاق است

30 ارديبهشت 1398 ساعت 14:30

مدیرکل بهزیستی استان البرز از وجود بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار در استان خبر داد و گفت: علت خودسرپرستی بیش از 50 درصد از بانوان در البرز طلاق است.


به گزارش بلاغ،اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز امروز در گفت و گو با خبرنگار  از البرز با بیان اینکه بهزیستی در ارتقای سطح توانمندی بانوان سرپرست خانوار نقش دارد، گفت: در البرز دو هزار و 58 زن سرپرست وجود دارد که مشمول خدمات بهزیستی می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز علت 50 درصد خود سرپرست شدن زنان را امر طلاق برشمرد و افزود: بهزیستی در حوزه زنان به دو شکل مستمر و غیر مستمر خدمات ارائه می دهد و از جمله خدمات بهزیستی مشاوره قبل از وقوع طلاق است که با ورود تخصصی کارشناسان و مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی سامانه تصمیم با همکاری دادگستری طی هفته های آتی اطلاعات متمرکزی را به صورت آنلاین در اختیار دستگاه های متولی قرار خواهیم داد.

حیدری بیان کرد: سعی داریم با هدف کاهش آسیب به زنان مطلقه و افراد تحت تکلف آن ها، خدمات پزشکی، روانپزشکی، مشاوره و مددکاری ارائه دهیم که البته بخش عمده ای از این خدمات توسط انجمن ها و Ngo هایی است که بیشتر آن ها توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، ۲۷ مرکز دولتی و غیردولتی کلینیک های مددکاری و مشاوره در کنار مراکز متعدد دیگر در استان وجود دارد که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می کنند.

وی ادامه داد : ۶۰۰ زن سرپرست خانواده به منظور دریافت تسهیلات ارزان قیمت و مشاغل خرد خانگی معرفی شده و درصد بالایی از آنها موفق به دریافت وام خود اشتغالی زیر ۱۰ میلیون تومان شدند.

حیدری ادامه داد: علاوه بر آن ها تعداد ۱۱۰ زن سرپرست خانواده جهت دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون به بالا نیز به بانک ها معرفی و موفق به دریافت وام شدند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در رابطه با بحث بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: سهمیه کمی به استان تعلق گرفته اما روال قانونی این موضوع بیانگر این است که هر زن سرپرست خانوار به مدت ده سال از طریق بهزیستی بیمه شود می تواند پس از 10 سال مستقل شده و حقوق بازنشستگی دریافت کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه درصدد تأسیس دفتر تخصصی توانمندسازی خانم های سرپرست خانوار هستیم، اظهار کرد: میزان مستمری دریافتی این قشر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه بسیار ناچیز است، طرح زنان همیار خانواده و طرح مالی خرد با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانواده و بهبود شرایط اقتصادی این قشر آغاز شده است.

حیدری ادامه داد: زنان سرپرست خانوار در بحث معیشتی خود نمی توانند زندگی خود را با مستمری که از ما دریافت میکنند، اداره کنند؛ سیاست های کلی کشور و تصمیم گیری دولت و مجلس در این زمینه تأثیرگذار خواهد بود.


کد مطلب: 387782

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387782/علت-نیمی-خود-سرپرستی-بانوان-البرز-طلاق

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com