تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۸۷۷۷۱
۳۰۰ خانواده برای دریافت مسکن در تعاونی کارکنان اداره آسیب های اجتماعی شهرداری ثبت نام کردند. ۱۲ سال گذشت و خبری از خانه دار شدن آنها نشد. اکنون شهرداری اعلام کرد در این موضوع تقصیری ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،۱۲ سال پیش حدود ۳۲۰ نفر از کارکنان اداره کل آسیب‌ها و امور اجتماعی شهرداری تهران به امید داشتن یک واحد مسکونی،‌ به تعاونی مسکن این اداره کل  روی آورده و مبالغی را به صندوق این تعاونی واریز کردند. اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه این افراد نه تنها صاحب خانه نشده بلکه ارزش سرمایه اولیه آنها بسیار اندک شده است؛ حالا این خانواده ها نظاره‌گر زمین‌های خالی هستند که وضعیت آن هنوز مشخص نیست.

اکنون تورم ایجاد شده در حوزه مسکن هم به مشکلشان افزوده و اگر زمانی می‌توانستندحداقل یک واحد بسیار کوچک در نقطه‌ای از تهران خریداری کنند حالا همین هم برایشان غیر ممکن شده و حتی دیگر دسترسی به پس‌انداز اولیه‌شان هم ندارند.

  سید نجم الدین محمدی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به سؤال مخاطبان فارس من مبنی بر ضرورت رسیدگی شهرداری به موضوع تعاونی مسکن کارکنان اداره کل امور آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در ارتباط با مشکل پیش آمده، شهرداری مداخله و تقصیری ندارد و اختلاف بین هیأت مدیره، پیمانکار و اعضاء سبب بروز مشکل شده است.

وی افزود: شرکت تعاونی مسکن کارکنان اداره کل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران سال 86 تشکیل شد و هیأت مدیره آن از بین کارکنان برگزیده شده بود و تشکیل آن ارتباطی به ساختار شهرداری نداشت.

آماده ارائه خدمات و تسهیلات هستیم

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه مساعدت در این زمینه را دارد، گفت: اگر لازم باشد در مورد موضوع ساخت و ساز تسهیلات و امتیازاتی را برای این افراد فراهم می‌کنیم ولی متأسفانه اکنون کار بر زمین مانده و متوقف شده است که توقف آن هم به سازمان شهرداری مرتبط نیست.

محمدی با تأکید بر اینکه مشکل پیش آمده هیچ رابطه اداری و سیستماتیک با شهرداری ندارد، گفت:‌ در مورد موضوع عوارض، پروانه ساخت و ... شهرداری آمادگی ارائه تسهیلات در این زمینه را دارد و در حوزه اختیارات شهرداری به این مسئله ورود می‌یابیم.

وی با اعلام اینکه اختلاف پیش آمده به سیستم قضایی ارجاع شده و پرونده مربوطه در حال پیگیری است، گفت: البته شهرداری مجاز به ورود به این قضیه نیست و تنها در زمینه ارائه تسهیلات ورود می‌یابیم.

تخلف میلیاردی دو کارمند شهرداری

 عمده تخلفات انجام گرفته در ارتباط با تعاونی مسکن کارکنان اداره کل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران 9 میلیارد و 600میلیون تومان است و مردم به دلیل اعتماد به شهرداری در این تعاونی ثبت نام کردند.

 سیدحسین موسوی، مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان اداره کل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: مردم به اعتماد آرم شهرداری جهت دریافت مسکن پول واریز کرده‌اند و متأسفانه رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: عمده تخلفات انجام گرفته در ارتباط با تعاونی مسکن کارکنان اداره کل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران 9 میلیارد و 600میلیون تومان است که از سال 87 تا 93 به صندوق تعاونی واریز شده که بخشی از آن بابت خرید زمین اختصاص یافته و بخشی به پیمانکار ارائه شده است.

موسوی اعلام کرد: یک میلیارد تومان از این میزان پول را دو نفر از اعضای هیأت مدیره به حساب شخصی خود واریز کرده که دو سال است این موضوع در دادگاه مطرح شده و اکنون در شعبه یک بازپرسی بعثت در حال بررسی است.

روند کند رسیدگی به پرونده تعاونی مسکن

مدیرعامل فعلی تعاونی مسکن کارکنان اداره کل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بنده به نمایندگی 100 نفر از افرادی که دچار مشکل در این زمینه شده‌اند موضوع را پس از دریافت وکالت محضری از آنها پیگیری کرده‌ام که در آبان ماه سال گذشته پس از اقدامات زیاد کارشناسی یکی از اعضای هیأت مدیره بازداشت شد.

وی گفت: متأسفانه این فرد با وثیقه یک میلیارد و 100 میلیون تومان 4 روز بعد آزاد شد و نفر دوم از اعضای هیأت مدیره حکم جلب آن صورت نگرفته است.

موسوی گفت: نفر دومی که این تخلف را انجام داده پست اجرایی در شهرداری دارد و 4 ماه پیش معاون هیأت تخلفات کارکنان شهرداری بود که با حواشی پیش آمده سمت آن تغییر کرد و اکنون در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشغول فعالیت  است که به نظر می‌رسد این مسئله سبب تأخیر در روند رسیدگی به پرونده مربوطه شده است.

ضرورت تسریع در روند رسیدگی به پرونده

۳۲۰ خانواده‌ای که ۱۲ سال پیش برای خانه‌دار شدن اقدام کرده‌اند، با شرایط اقتصادی کنونی و افزایش اجاره‌بها و قیمت مسکن در پایتخت بیش از هر زمان دیگری درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خود هستند، مشکلاتی که با اقدام به موقع مسئولین شهری برای کوتاه کردن دست خاطیان و تسریع در روند رسیدگی پرونده تخلف کاسته خواهد شد و آرزوی دیرینه این افراد را برای داشتن سقفی در کلانشهر تهران محقق خواهد کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما