تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۸۷۷۴۶
این گزارش ماحصل حضور خبرنگار فارس در انجمن صنفی پایتخت کامیون‌داران کشور و شنیدن حرف‌ها و درد و دل رانندگان است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،در سال‌های اخیر باتوجه به مشکلات اقتصادی، تحریم و سوءمدیریت برخی از مسؤولان در حل مشکلات کشور موجب به وجود آمدن یکسری مشکلات برای صنوف و اقشار مختلف کشور شد که این مشکلات معیشت آن‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

زمانی‌که اقشار و صنوف مختلف شاهد بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به مطالبات خود بودند، دست به برخی از اعتراض ها در سطح کشور برای پیگیری مشکلات خود توسط مسؤولان زدند که دشمن نیز از این تجمعات اعتراضی که صرفا جهت مطالبه‌گری برگزار می‌شد سوءاستفاده کردند و به روند این اعتراضات و اعتصابات سمت و سوی سیاسی دادند.

اعتصاب کامیون‌داران به‌علت مطالبات صنفی بود

اعتصابات کامیون‌داران در سراسر کشور که به‌علت بی‌توجهی به مطالبات به حق این قشر در خصوص بیمه، افزایش حقوق و دستمزد، ساماندهی بحث بارگیری در گمرکات و تأمین قطعات مورد نیاز خودروها شکل گرفته بود را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه رانندگان در کشور نامگذاری کرد که برای مدت کوتاهی موجب اختلال در حمل و نقل بار در کشور شد.

شهر فرخشهر از توابع چهارمحال و بختیاری پایتخت کامیون‌داران استان و یا حتی کشور نامگذاری شده است.

سیدصالح میرفروغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه بیش از 3 هزار راننده در شهر فرخشهر در بحث حمل و نقل بار و مسافر در حال فعالیت هستند، گفت: این رقم نسبت به جمعیت این شهر، در کشور بی‌نظیر است.

عضو هیات رئیسه انجمن صنفی رانندگان بخش فرخشهر با بیان اینکه این انجمن در ابتدای دهه 90 تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته بخش اعظمی از مطالبات این قشر محقق شده است.

وی تشریح کرد: انجمن صنفی رانندگان بخش فرخشهر، یک تشکل غیرسیاسی است که برای خدمت به رانندگان استان و به خصوص بخش فرخشهر فعالیت می‌کند؛ بعد از اعتراضات به حق رانندگان در سال 97، تلاش کردیم عدالت را در توزیع اقلامی مانند لوازم یدکی و لاستیک و توزیع بار برقرار کنیم که این موضوع موجب رضایت رانندگان شده است.

این مسؤول ادامه داد: رانندگان چهارمحالی در گذشته ثابت کردند که در برابر مشکلات و کمبودها گلایه نمی‌کنند، و اعتراضاتی هم که در سال 97 شد بیشتر به خاطر ناعدالتی‌ها در توزیع بار و لاستیک و این موارد بود؛ اگر همین موارد کم را با عدالت بین رانندگان توزیع کنیم، قطعا آن‌ها در برابر سایر مشکلات صبوری خواهند کرد.

حضور خودجوش کامیون‌داران برای کمک به سیل‌زدگان

وی ادامه داد: رانندگان از ابتدای انقلاب ثابت کردند که همواره در مواقع حساس مانند جنگ، سیل، زلزله و ... با خودروهای آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند؛ همچنین در سیل اخیر نیز تعداد کثیری از رانندگان فرخشهری به‌صورت رایگان اقدام به حمل بار به مناطق سیل‌زده کردند.

عضو هیات رئیسه انجمن صنفی پایتخت کامیون‌داران کشور گفت: انجمن صنفی بخش فرخشهر می‌تواند به عنوان یک رابط معتمد بین رانندگان و مسؤولان مربوطه باشد؛ لذا از مدیران استان به خصوص اداره‌کل راهداری و حمل و نقل تقاضا داریم توجه بیشتری به این انجمن داشته باشند.

یکی از رانندگان فرخشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: رانندگان در سال‌های اخیر با مشکلات بسیاری روبرو بودند که این مشکلات در برهه‌ای به حد اعلای خود رسید و معیشت خانواده‌های رانندگان کامیون را تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد: متأسفانه باوجود پیگیری‌های فراوان گوش شنوایی برای شنیدن این دغدغه‌ها وجود نداشت، به همین دلیل تعدادی از رانندگان اقدام به اعتراض کردند که دشمنان درصدد سوءاستفاده از این موضوع بودند و رانندگان این موضوع را به خوبی احساس کردند و به همین دلیل خیلی فوری اعتراض خود را پایان دادند.

موسوی افزود: اما خوشبختانه مسؤولان در چند ماه اخیر اقدامات بسیار مؤثری جهت حل مشکلات کامیون‌داران انجام دادند و در حال حاضر رانندگان مشغول فعالیت هستند.

 

اجرای طرح‌هایی جهت حل مشکلات صنفی کامیون‌داران

احمد جمشیدی از اجرای طرح تُن کرایه در چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح به‌مناسبت آغاز هفته حمل و نقل با هدف ایجاد عدالت  و حل بخشی از مشکلات این قشر انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به دلیل کمک به رانندگان کرایه بار آن‌ها بر اساس مسافت و تناژ بار مشخص می‌شود که از زمان اجرای این طرح رضایت رانندگان را در این خصوص شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تأمین لاستیک و پیگیری بیمه رانندگان نیز در دستور کار قرار گرفته بود که به حمدالله این موضوع هم تا حد بسیار زیادی حل شده است.

روسیاهی رسانه‌های ضد انقلاب

آنچه امروز با حضور در جمع رانندگان به وضوح مشخص است، رضایت نسبی این قشر زحمت‌کش و پیگیری سایر مطالبات از طرف مسؤولان دولتی و انجمن‌های صنفی است؛ رانندگان ثابت کردند مشکلات‌شان بهانه‌ای برای همراهی با ضدانقلاب نخواهد شد و علی‌رغم تمام دست‌اندازهایی که به واسطه کم‌کاری مسؤولان برایشان پیش آمده رفیق نیمه راه نخواهند بود؛ حضور خودجوش‌شان در سیل و زلزله اخیر دلیلی برای این ادعاست.

رانندگان بدون توجه به سم‌پاشی و تحریکات ضدانقلاب در تابستان سال گذشته، همچنان بار سنگین حمل و نقل کشور را به دوش می‌کشند و اجازه ندادند وقفه‌ای در کشور اتفاق بیافتد؛ آری اینجا ایران است، سرزمین غیرت و مردانگی!

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما