تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۸۷۵۹۳
کارشناس مذهبی در جلسه با اولیاء دانش آموزان پیرامون موضوع سبک زندگی قرآنی گفت: اگر کودکان ما علاوه برداشتن لقمه حلال و محیط سالم، عمیقاً به خداوند معتقد باشند مرتکب معصیت‌ها و گناهان نمی‌شوند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام دادآفرین در دومین جلسه از سلسله جلسات سبک زندگی قرآنی که باهمت هیئت روضه الشهداء در دبستان شاهد دانش مهریز و با حضور اولیاء دانش آموزان برگزار شد وراثت، تربیت و شرایط محیط زندگی را در تکوین شخصیت و اعتقادات کودکان مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: نطفه و رحم پاک و با وضو شیر دادن به نوزادان و لقمه حلال می‌تواند سرنوشت کودکان را تغییر دهد.

مدیر اجرایی و مدرس موسسه تخصصی خطابه امیر بیان یزد افزود: بعد از عامل وراثت و تأثیر لقمه و صفات پدر و مادر بر شخصیت کودک، تربیت دومین اصلی است که باید موردتوجه قرار گیرد. خدامحوری و تقویت خداشناسی در کودک توسط خانواده و مدرسه و فرد محوری و ایجاد نظم و برنامه در زندگی و رعایت بایدها و نبایدهای دینی برای پذیرفتن و به کار بستن دستورات الهی؛ همچنین معاد محوری و درک عاقبت افکار و اعمال انسان در تربیت کودکان تأثیر به سزایی دارد.

وی نیز اذعان کرد: محیط زندگی کودکان و روابط، خلقیات و عادت‌های اعضای خانواده؛ همچنین روابط در محله و هم‌نشینی با دوستان در مدارس، سومین اصلی است که باید رعایت شود تا کودکان به‌صورت صحیح و مؤثر تربیت شوند و در آینده دین‌گریز و رفتار ضد دینی نداشته باشند.

دادآفرین همچنین تأکید کرد: پیامبر (ص) در احادیث و روایاتی که به دست ما رسیده است از جهل برخی از والدین آخرالزمانی شکوه و شکایت کرده‌اند؛ زیرا این افراد مسائل دینی و مذهبی را رعایت نمی‌کنند و فرزندان خود را نیز از فراگیری علوم دینی و قرآنی بازمی‌دارند و بیشتر از هر موضوعی دغدغه انجام تکالیف و آموختن زبان و موسیقی آن‌ها را دارند که این ظلم بزرگی به آن‌ها است.

وی بابیان اینکه تبلیغات گسترده رسانه‌ها و تغییر ذائقه مردم باعث شده است که از رونق حوزه‌های علمیه کاسته شود اظهار داشت: برخی بااینکه راغب هستند فرزندانشان برای رضای خدا و تبلیغ دین در حوزه تحصیل کنند از ترس طرد شدن توسط عوام این کار را نمی‌کنند؛ چون تربیت فرزند برای خلق خدا بر تربیت برای رضایت خدا پیشی گرفته است و در جامعه به مسئله دین و فلسفه آن توجه نشده است؛ بنابراین مردم و فرزندانشان از دین فاصله می‌گیرند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از کوزه همان تراود که در اوست. والدین باید در ابتدا گفتار و رفتار خود را اصلاح کنند و سه اصل مذکور را رعایت کنند، بعدازآن به اصلاح رفتار کودک خود بپردازند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲