کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارجاع پرونده های تخلف خصوصی سازی به قوه قضاییه

29 ارديبهشت 1398 ساعت 8:50

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارجاع چندین پرونده درباره خصوصی‌سازی از این کمیسیون به قوه قضائیه خبر داد.


به گزارش بلاغ،داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به بحث واگذاری شرکت‌های دولتی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد و گفت: در چند سال گذشته در واگذاری‌ها چندان موفق عمل نشده است.

وی با بیان اینکه واگذاری‌ها بر اساس اصل ۴۴ همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و می‌توانسته در امر اشتغالزایی کارگشا باشد، ادامه داد: بیشتر خصوصی‌سازی‌ها به معنای واقعی به بخش خصوصی واگذار نشده و در اصل خصولتی شده‌اند و دولتی‌ها در آنها ذی‌مدخل بوده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: در برخی موارد نیز اهلیت افرادی که این واگذاری‌های به آنها انجام شده به درستی اثبات نشده و شرکت‌های که واگذار شده‌اند عمدتاً سود ده بودند اما پس از فرآیند واگذاری به خاک سیاه نشسته‌اند و کارگرانشان از کار بیکار شده‌اند و شاهد اعتراضاتی از این جنس بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: در برخی موارد نیز اعلام شده که واگذاری‌ها با قیمت نازل بوده که در کمیسیون در حال پیگیری این موضوعات هستیم.

محمدی با اعلام اینکه شکایت‌های متعددی در زمینه خصوصی‌سازی به کمیسیون ارائه شده و پرونده‌های نیز تشکیل شده است، گفت: در حال بررسی این شکایت‌ها هستیم و برخی از پرونده‌ها را نیز به قوه قضائیه ارجاع داده‌ایم.


کد مطلب: 387576

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387576/ارجاع-پرونده-های-تخلف-خصوصی-سازی-قوه-قضاییه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com