تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۳۸۷۴۵۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه‌ها، علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه به صورت رایگان از موزه‌های استان بازدید کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در ایلام گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه‌ها، علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه به صورت رایگان از موزه‌های استان بازدید کنند.

وی افزود: موزه‌های باستان شناسی دره‌شهر، تاریخ کشاورزی واقع در کاخ فلاحتی و مردم شناسی در قلعه والی شهر ایلام روز شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۹ عصر پذیرای علاقه‌مندان و بازدید کنندگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: موزه مردم‌شناسی واقع در بنای تاریخی قلعه والی معرف فرهنگ، آداب‌و رسوم و پوشش لباس مردم است و در  موزه تاریخ کشاورزی ابزارآلات کشاورزی از دوران پیش‌ از تاریخ و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته‌شده است.

وی عنوان کرد: همچنین موزه باستان شناسی شهرستان دره‌شهر بخش مهمی از آثار شهر تاریخی سیمره را نمایش می‌دهد.

شنبه‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۸ هزار گردشگر ایرانی و خارجی از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما