کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه زیراب:

استکبار درصدد سست کردن پایه‌ خانواده‌های ایرانی است

27 ارديبهشت 1398 ساعت 16:27

امام جمعه زیراب با اشاره به عدم صبوری در میان زوجین و تقاضای طلاق با ایجاد کمترین مشاجره، افزود: بخشی از این امر به تهاجم فرهنگی باز می‌گردد چرا که دنیا استکبار و صهیونیست درصدد سست کردن پایه‌های خانواده‌ها هستند.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب، با اشاره به دهم ماه رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه کبری، در رابطه با ایمان و عقیده‌ ایشان اظهار کرد: خداوند بر ایمان حضرت خدیجه به ملائکه مباهات کرد و وجود مقدسش جزو چهار زن برتر عالم بوده و در کتاب انجیل خداوند از او به عنوان زنی مبارک و پربرکت یاد کرد که در بهشت همنشین حضرت مریم است.

وی با بیان اینکه صاحب قلب نورانی، کسانی که اهل نور هستند را می‌شناسد، گفت: خدیجه کبری قلبی پاک و نورانی داشت و بواسطه همین امر، عاشق لیاقت، شخصیت، معنویت و جلالیت پیامبر اسلام شد و با وجود دشواری‌ها و سختی‌هایی که پیامبر در مکه داشت؛ تمام 25 سال زندگی آنها سراسر مهر، عشق و محبت بوده و اگر پیامبر غم عالم در سینه داشت به برکت وجود حضرت خدیجه آرام می‌شد و این درس بزرگی (برای زوجین) است.

امام جمعه زیراب با اشاره به عدم صبوری در میان زوجین و تقاضای طلاق با ایجاد کمترین مشاجره و با بیان اینکه نه فقط در اسلام بلکه در عالم انسانیت نیز هرگاه دو نفر عهد و پیمانی می‌بندند نباید اینچنین رفتاری داشته باشند، افزود: بخشی از این امر به تهاجم فرهنگی باز می‌گردد چرا که دنیا استکبار و صهیونیست درصدد سست کردن پایه‌های خانواده‌ها هستند.

رضایی با بیان اینکه امروز دشمن درصدد ایجاد شعب‌ابی‌طالب برای ما است و با اشاره به سخن جانباز جنگ مبنی بر اینکه همچنان سرباز ولایت و اسلام است، یادآور شد: اما دشمن، ملت ایران را نمی‌شناسد و همین عدم شناخت علت تصمیمات غلط دشمن و شکست نقشه آنها است.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، همه کشورهای غربی علیه ایران هم دست شدند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند، افزود: ملت ایران نه تنها تسلیم نشد بلکه فتح الفتوحات زیادی انجام داد که یکی از آنها عملیات فتح المبین بود که در آن، رزمندگان اسلام 36هزار عراقی را اسیر کردند.

امام جمعه زیراب با اشاره به وصیت‌نامه شهید مسعود اسماعیلی، مبنی بر اینکه خواهران زینب‌وار زندگی کنند و از سنگر اسلام محترمانه دفاع کنند، گفت: بی‌حجابی و دزدی دهن‌کجی به اسلام است و شهدا جان داده‌اند تا تمام احکام اسلام پیاده شود و اینکه به بخشی ایمان آوریم و به بخشی دیگر نه، اسلام نیست؛ بلکه باید به تمام قوانین اسلام پایبند بود و دین‌داری باید در تمام ابعاد زندگی باشد.

رضایی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران باید به تمام امور حول محور اسلام عمل شود، از برخی برنامه‌ها در دانشگاه‌ها در هفته اخیر اظهار تأسف کرد و با انتقاد از تساهل مسئولان دانشگاه نسبت به این امر، افزود: مسئولیت مستقیم برنامه‌های دانشگاه با مسئول فرهنگی، مدیر و معاون دانشگاه است و اگر ما بی‌تفاوت باشیم، آنها پیشروی می‌کنند.

وی فرق این دوره با دوران طاغوت را در عمل به شریعت و احکام دانست و با اشاره به سخنان رهبری خطاب به مسئولان، گفت: اگر شما می‌خواستید در کاخ طاغوت دوره قبل بنشینید پس فرق شما با آنها چیست؟ و اگر قرار بود در دانشگاه کاباره باشد، پس فرق اکنون با دوران طاغوت چیست؟

امام جمعه زیراب با ابراز تأسف از حمایت مسئول عالی رتبه در رابطه با اتفاقات دانشجویی اخیر و با بیان اینکه اگر حکومت اسلامی، مدافع اسلام و احکام نباشد، حکومت اسلامی نیست، گفت: صندلی مسئولان روی خون شهدا است و باید مدافع حریم باشند اما اکنون که دوباره انتخابات نزدیک شده است و آنها باید بخاطر کارهای نکرده پاسخگو باشند، سعی دارند با این حاشیه‌سازی‌ها حواس ملت را پرت کنند.

رضایی با این پرسش که در این هشت سال چه کردید و باید پاسخگو باشید، گفت: اگر رئیس جمهور اختیار نداشت، بودجه در دست فرد دیگری است و اکنون خود را تدارکات چی می‌نامد چرا بعد از چهار سال، دوباره برای چهار سال بعدی به عرصه آمد؟

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد، افزود: مذاکره برای برجام این نتیجه را داشت که عقلای ایران فهمیدند که مذاکره با امریکا کار غلطی است و با توجه به سخن رهبری، مذاکره با امریکا سم مهلک و با دولتی که عقل ندارد، سم مضاعف است.

امام جمعه زیراب با بیان اینکه فرمایشات رهبری بواسطه اطلاعات پشت پرده و آگاهی ایشان از توانمندی نیروهای مسلح است، گفت: رهبری به موضوعات اشراف دارد و حرف‌های ایشان بر مبنای اطلاعات است و جنگ علیه ایران به ضرر خود آنها خواهد بود و حرکات اخیر آنها تنها برای ایجاد گردو خاک است و با تدبیر رهبری نقشه‌های آنها بر آب خواهد شد.

وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن توسط آل سعود، خاطرنشان کرد: کشتی بزرگ سلاح و مهمات از بندر فرانسه به عربستان آمد و رئیس‌جمهور فرانسه از تضمین عربستان مبنی بر عدم استفاده از سلاح علیه غیرنظامیان گفت و اکنون قتل عام غیرنظامیان یمن توسط آل سعود را دیدیم و آیا تضمین آنها همین بود؟

انتهای پیام/


کد مطلب: 387432

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387432/استکبار-درصدد-سست-کردن-پایه-خانواده-های-ایرانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com