تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۳۸۷۲۷۸
آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه نشان می‌دهد، از ابتدای راهپیمایی بازگشت در مرز شرقی غزه 305 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، از آغاز «راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت» در طول مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی ۳۰۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۷۳۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، وزارت بهداشت فلسطین در ادامه تصریح کرد، در بین شهدا ۵۹ کودک، ۱۰ زن و یک سالمند دیده می‌شود؛ همچنین در بین مجروحان ۳۵۶۵ کودک، ۱۱۶۳ زن و ۱۰۴ سالمند وجود دارند.

در ادامه گزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده، جراحت ۵۶۴ نفر وخیم است، ۷۳۴۵ نفر جراحات نه چندان شدیدی دارند و میزان جراحت ۹۴۲۶ نفر نیز کم است. ۷۰۶۹ نفر با گلوله جنگی و ۹۴۲ با گلوله پلاستیکی، زخمی و ۱۶۷۸ نفر دچار خفگی ناشی از استنشاق گاز شدند.

۱۶۸۵ از ناحیه گردن و سر، ۷۹۷ از ناحیه سینه و پشت،۶۸۳ از ناحیه شکم، ۲۴۳۸ از ناحیه اندام فوقانی، ۸۳۰۶ از ناحیه اندام تحتانی و ۳۴۲۶ از ناحیه دیگر نقاط بدن هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، تعداد مجروحان در شمال نوار غزه به ۳۷۶۰ نفر، در شهر غزه به ۵۶۵۵ نفر، در مرکز غزه به ۲۷۲۲ نفر، در خانیونس به ۳۲۷۰ نفر و در رفح به ۱۹۲۸ نفر رسیده است و ۱۳۶ نفر دچار قطعی یکی از اعضای بدنشان شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت، تیم‌های پزشکی را نیز هدف قرار داده که در پی آن سه امدادگر به نام‌های «موسى أبو حسنین، رزان النجار وعبد الله القططی» به شهادت رسیدند، ۶۸۰ امدادگر دیگر زخمی شدند و ۱۱۸ خودروی اورژانس به شکل جزئی آسیب دید.

در ادامه این گزارش آمده است، از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت دو روزنامه‌نگار به نام‌های «یاسر مرتجی و احمد ابوحسنین» شهید  و ۳۶۵ روزنامه‌نگار دیگر زخمی شده‌‌اند.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند.

بیش از ۶۰ تن از شهدا مربوط به ۱۴ ماه می (۲۴ اردیبهشت) برابر با روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است؛ رژیم صهیونیستی در این روز به روی فلسطینی‌های معترض آتش گشود و کشتاری گسترده به راه انداخت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما