کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین؛ مناسبات واشنگتن و پکن دامن بوئینگ را گرفت

26 ارديبهشت 1398 ساعت 10:35

شدت یافتن اختلافات تجاری بین آمریکا و چین که به دنبال افزایش دور جدید تعرفه‌های چین به کالا‌های آمریکایی صورت گرفت، شرکت هواپیمایی بوئینگ را با مشکل رو به رو خواهد کرد.


به گزارش بلاغ،  به نقل از میزان، شرکت هواپیمایی بوئینگ یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده هواپیمای آمریکایی به شمار می‌آید و چین مهمترین بازار صادرات بوئینگ را در دست دارد، این در حالی است که هم اکنون جنگ تجاری بین این ۲ کشور خبر خوبی برای شرکت بوئینگ که مدتی است دچار بحران جدی شده است نیست.

 
اختلافات تجاری بین آمریکا و چین در روز دوشنبه در حالی شدت یافت که دولت چین در پاسخ به تصمیم انتقام جویانه آمریکا برای افزایش تعرفه به کالا‌های چینی در هفته گذشته، تعرفه‌های جدیدی را برای کالا‌های آمریکایی اعلام کرد.
سفارش‌هایی که شرکت بوئینگ از چین در گذشته دریافته کرده تا کنون از تعرفه‌های اخیر چین مصون بوده است. دور جدید تعرفه‌ها که از اوایل روز دوشنبه صورت گرفته، تاثیر فوری بر روی این شرکت هواپیمائی نگذاشته است.
 
این در حالی است که اعمال دور جدید تعرفه‌ها از سوی چین بر کالا‌های آمریکایی چه بوئینگ بخواهد یا نه مجبور به پرداخت بیشتر مالیات بر واردات می کند، این امر می‌تواند مذاکرات جنگ تجاری را تغذیه کند.
شرکت هواپیمایی بوئینگ نمی‌تواند از فروش‌های خود به چین دست برداشته و از سود آن بگذرد، اما این در حالی است که به گفته یکی از اعضای رسانه ملی چین ممکن این اتفاق برای بوئینگ رخ بدهد.
سردبیر نشریات گلوبال تایمز چینی و انگلیسی در توییتی گفته است که چین ممکن است خرید محصولات کشاورزی آمریکا و انرژی را متوقف، سفارش‌های شرکت بوئینگ را کاهش و در نهایت تجارت با آمریکا را محدود کند.
سی ان ان نوشت، درخواست برای سفر کردن در چین رو به رشد بوده و همین امر به بازار مهمی برای خرید هواپیما تبدیل شده است. شرکت هواپیمایی بوئینگ پیش بینی کرده است که چین به زودی اولین بازار یک تریلیون دلاری هواپیما در جهان مبدل می‌شود. تا سال ۲۰۳۷ بوئینگ تخمین زده است که چین به منظور رفع نیاز‌های سفر، مستلزم خرید ۷۶۹۰ فروند هواپیمای تجاری است.
حتی اگر چین به خرید هواپیمای بوئینگ ادامه دهد، با این وجود می‌تواند از موضوع نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ سری مکس به عنوان اهرم فشاری در جنگ تجاری استفاده کند.
 
سقوط مرگبار ۲ هواپیمای بوئینگ در فاصله کمتر از ۶ ماه در اتیوپی و اندونزی این شرکت را با بحران جدی رو به رو کرد. بسیاری از کشور‌ها پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ سری مکس را در حریم هوایی خود ممنوع کردند و چین جزء اولین کشور‌هایی بود که این ممنوعیت را اعلام کرد.


کد مطلب: 387189

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387189/تداوم-جنگ-تجاری-آمریکا-چین-مناسبات-واشنگتن-پکن-دامن-بوئینگ-گرفت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com