کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملی‌پوش اسلحه سابر: گام بلند تیم ملی سابر در راه صعود به المپیک با کسب مقام پنجمی اسپانیا

25 ارديبهشت 1398 ساعت 15:40

سابریست تیم ملی کشورمان با اشاره به کسب مقام پنجمی در مسابقات جهانی اسپانیا، گفت: کسب مقام پنج تیمی در مسابقات جهانی اسپانیا، گامی بزرگ در کسب سهمیه المپیک توکیو بوده و برای صعود به این رقابت‌ها، هشت رویداد بزرگ دیگر در پیش داریم.


به گزارش بلاغ،محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار  در رشت با اشاره به کسب مقام پنجمی تیم ملی اسلحه سابر کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا، اظهار کرد: در سال پیش از المپیک قرار داشته و مسابقات جهانی اسپانیا، نخستین مسابقه جهانی در اسلحه سابر جهت کسب سهمیه المپیک توکیو بوده است، تیم‌های مطرح جهان با تمام توان در این رقابت‌ها حاضرشده و مسابقات در سطح بالایی برگزار شد.

وی با تأکید به نحوه صعود سابریست‌ها به المپیک توکیو، تصریح کرد: هشت تیم نخست رنکینگ جهانی به‌طور مستقیم راهی المپیک می‌شوند، تیم کشورمان با درخشش در بازی‌های اخیر خود و به‌ویژه کسب مقام پنجمی در مسابقات جهانی اسپانیا، با کسب 246 امتیاز، در رده پنجم جهان ایستاده و از شانس بالایی برای حضور در المپیک 2020 برخوردار است.

ملی‌پوش تیم ملی اسلحه سابر کشورمان با اشاره به مسیر کسب سهمیه المپیک توکیو، افزود: برای کسب سهمیه المپیک توکیو از اردیبهشت‌ماه، رقابت‌هایمان آغازشده و تا پایان فروردین‌ماه 99 ادامه دارد، درصورتی‌که سهمیه تیمی را کسب کنیم، چهار سابریست کشورمان به المپیک راه پیداکرده و سه سابریست در بخش انفرادی نیز می‌توانند رقابت کنند.

رهبری با تأکید بر برگزاری 10 رویداد کسب سهمیه المپیک، خاطرنشان کرد: پنج مسابقه جام جهانی، سه مسابقه جایزه بزرگ، یک دوره مسابقات قهرمانی جهان و یک دوره مسابقات قهرمانی آسیا، برنامه سابریست‌های کشورمان پیش از آغاز المپیک توکیو است و با کسب امتیازات لازم در این رویدادها، به المپیک راه پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دو رویداد کسب سهمیه المپیک توکیو تصریح کرد: رقابت‌های جایزه بزرگ کره جنوبی و جام جهانی اسپانیا با کسب امتیازات مورد دلخواهمان به پایان رسید و هشت رویداد دیگر در پیش داریم، مسابقات جایزه بزرگ روسیه، قهرمانی آسیا در ژاپن، قهرمانی جهان در مجارستان، جام‌های جهانی الجزایر، لهستان، ایتالیا و مجارستان و جایزه بزرگ مکزیک نقش تعیین‌کننده‌ای در صعود به المپیک توکیو 2020 دارد.

سابریست گیلانی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه مسابقات جهانی اسپانیا، یک جنگ به تمام‌عیار بود، خاطرنشان کرد: با ارائه بازی‌های کم نقص در این رقابت‌ها به امتیاز دلخواه خود دست‌یافته و با برتری مقابل تیم‌های گرجستان، امریکا و فرانسه به مقام پنجمی نائل آمدیم.

رهبری با اشاره به کسب جایگاه بیست و هفتمی در اسلحه سابر انفرادی در مسابقات جهانی اسپانیا، بیان کرد: 226 شمشیرباز در این رقابت‌ها حضور داشتند، در اسلحه سابر انفرادی مقابل سوراویت کیتسیریبون، جیائو لین و تام سیتیز به برتری دست پیدا کردم و با شکست مقابل جونگ کیم از کره جنوبی، در مکان 27 جهان قرار گرفتم.


کد مطلب: 387105

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387105/ملی-پوش-اسلحه-سابر-گام-بلند-تیم-ملی-راه-صعود-المپیک-کسب-مقام-پنجمی-اسپانیا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com