کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وحشت سیل در سیستان و بلوچستان/ رگبار باران شدید در راه است

25 ارديبهشت 1398 ساعت 12:30

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه از بعد از ظهر امروز شرایط برای رگبار باران و احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه های محلی استان فراهم است، توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.


به گزارش بلاغ،محسن حیدری با اشاره بر صدور اخطاریه جوی اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و شب امروز و فردا رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ، صاعقه و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی در جنوب استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بر اساس الگوهای پیش یابی این شرایط در مناطق جنوبی استان به ویژه شهرستان های فنوج، نیکشهر، قصرقند، سرباز، سراوان، مهرستان و سیب و سوران، ارتفاعات جنوب خاش، ایرانشهر و دلگان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط پیش رو به هم استانی های عزیز توصیه می شود از اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال وزش تندبادهای موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و احتمال سقوط اشیا؛ از نزدیک شدن به ساختمان های در حال ساخت خوداری شود. همچنین تدابیر لازم برای تثبیت سازه های فلزی در حال احداث نیز اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در هنگام وقوع صاعقه نیز از حضور در فضای باز و ارتفاعات اجتناب شود.


کد مطلب: 387082

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387082/وحشت-سیل-سیستان-بلوچستان-رگبار-باران-شدید-راه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com