تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۳۸۷۰۶۵
روزنامه ایران نوشت: نشریه آتلانتیک در گزارشی با اشاره به نقاشی آبرنگی معروفی در یکی از کاخ‌های سلطنتی قدیمی اصفهان که جنگ چالدران در قرن ۱۴ میلادی بین امپراطوری عثمانی و صفوی ایران در آن تصویر شده، نوشته: ایرانی‌ها در آن جنگ ، در مقابل دشمنی که شمار نیروهایش به مراتب از آنها بیشتر بود و برخلاف ایرانی‌ها تسلیحات سنگین زیادی داشتند، مقاومت کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،این روزنامه در ادامه نوشت: دولت دونالد ترامپ باید از این نبرد درسی بیاموزد و آن، این است که نگاه ایرانی‌ها به شکست چیست و چگونه آن را هضم می‌کنند.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اعمال فشارهای شدید امریکا علیه تهران  آمده است:  امروزه شواهدی برای نشان دادن این موضوع وجود ندارد که سیاست‌های ‌منطقه‌ای ایران در حال تغییر هستند یا اینکه رهبران ایران تمایلی برای بازگشت به ‌میز مذاکره و تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های دولت ترامپ داشته باشند. علاوه بر ‌این، مشکلات اقتصادی باعث شروع ناآرامی‌های مردمی گسترده‌ای نشده است که ‌برای بقای نظام خطرناک باشند.

آتلانتیک افزوده: تحریم‌های اقتصادی، تحریم مسافرتی و بی‌توجهی به حس عزت‌نفس ایرانی‌ها ‌می‌تواند به تقویت این باور در بین شهروندان ایران منجر شود که امریکا در ‌سیاست‌هایش تفاوتی درمورد مردم قائل نمی‌شود. این رویکرد فرمولی برای ‌ادامه دادن حس دشمنی بین دو کشور خواهد بود. ‌

نویسنده پیشنهاد کرده: ترامپ و مشاورانش به ‌جای تلاش برای تسلیم کردن ایران باید از گزینه‌های پرهزینه رویارویی پیشگیری ‌کنند. امریکا باید از کمپین فشار حداکثری خود عقب بنشیند و تحریم‌ها را ب‌تدریج و به صورت مشروط لغو کند.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما