رئیس اداره اوقاف سوادکوه خبر داد

اجرای طرح ضیافت الهی در زیراب

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۸۷۰۲۰
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ سوادکوه از اجرای طرح ضیافت الهی در زیراب خبر داد.
۰
plusresetminus
اجرای طرح ضیافت الهی در زیراب
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام رضا یوسفی در مراسم طرح ضیافت اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی با همکاری ادارات و نهاد‌های مختلف برگزار می‌شود، رسانه‌ها کمک کنند تا فعالیت‌ها با بُعد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن منعکس شود.

وی افزود: فعالیت‌های ما با توجه به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ و ارزش‌های جامعه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری طرح ضیافت الهی، افزایش کیفیت برنامه‌ها است تا افراد سنین مختلف با حضور در بقاع متبرکه که در بیان رهبر معظم انقلاب این بقاع باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تلاش شود.

در ادامه فرمانده حوزه مقاومت امام علی(ع) ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به برنامه‌های حوزه مقاومت بسیج در ماه رمضان، گفت: تعامل و مشارکت در ضیافت الهی در امام‌زاده عبدالحق(ع) با موضوع اقتصاد مقاومتی، کتاب و کتاب‌خوانی و نمایشگاه، ویزیت رایگان و مشاوره حقوقی رایگان برای شب‌های ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

ابراهیم بخشی افزود: در شب 19 ماه رمضان برنامه گرامیداشت سوم خرداد و در شب شهادت امام علی(ع) اجتماع علویان در امام‌زاده عبد الحق(ع) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات احکام در فضای مجازی با اهدای جوایز، مسابقات شنا در بعد از لیالی قدر، شبی با قرآن در مسجد جامع زیراب و مسابقات قرآن بین قاریان بسیجی زیراب نیز از برنامه‌های دیگر رمضانی حوزه مقاومت امام علی(ع) ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه است.

حجت الاسلام محسن قبادیان امام جمعه موقت زیراب نیز با تقدیر از حضور اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در جلسه به چشم‌انداز 1404 رهبر معظم  انقلاب و «سنگر‌بودن مساجد» برای تبدیل مساجد به پایگاهی پر‌شور و نشاط با حضور جوانان اشاره و اظهار کرد: عظمت و قدرت جمهوری اسلامی باعث شد که دشمنان به دو‌قطبی‌بودن جمهوری اسلامی اشاره کنند.

وی با بیان اینکه وقتی اقدام به کار فرهنگی می‌شود، باید مقتضیات آن هم رعایت شود و با ایجاد جاذبه، کودکان، نوجوانان و جوانان برای ترغیب به استمرار برای حضور در مسجد برنامه‌ریزی شود، افزود: طرح ضیافت الهی توسط اداره اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی شد و منتظر تحول فرهنگی در بخش زیراب با حضور رئیس جدید اوقاف و فرمانده جدید حوزه مقاومت باشیم و با حضور آنان،  انگیزه مضاعفی پیدا کردم.

امام جمعه موقت زیراب خاطر نشان کرد: اگر طرح در شهرستان اجرا شود در تاریخ سوادکوه بی‌نظیر است و حضور طبقات مختلف در طرح و حضور همه طبقات سنی مورد نظر است.

قبادیان با بیان اینکه امامزاده، مسجد و گلزار شهدا 3 ویژگی در امام‌زاده عبدالحق(ع) است و نیاز به فضاسازی فرهنگی جدا نداریم و افراد ارتباط را برقرار می‌کنند، اظهار کرد: غرفه‌هایی را در نظر گرفتیم که غرفه شهدا و دفاع مقدس، غرفه دوم غرفه کتاب و کتاب‌خوانی با سبک، کافه‌کتاب است و با دمنوش از کسی که وارد غرفه کتاب شود پذیرایی و مسابقه هم برگزار می‌شود، غرفه یاوران عدالت که همان مشاوره حقوقی است که به صورت رایگان مشاوره می‌دهند و هم برای افرادی که استطاعت مالی ندارند وکیل در اختیار ایشان قرار می‌گیرد و غرفه سلامت با حضور پزشکانی که در شهر مطب دارند در غرفه سلامت، ویزیت می‌کنند و نسخه رسمی می‌نویسند و در غرفه اقتصاد مقاومتی است که شعار سال هم رونق تولید اعلام شد که اهمیت به بخش تولید است و کسانی که کار در خانه یا کسانی که تولیدات دارند، می‌توانند در بسیج سازندگی ثبت نام کنند و در غرفه خودشان را معرفی کنند.

وی از وجود غرفه بازی خبر داد و افزود: مسابقات و غرفه کودک با رنگ‌آمیزی و نقاشی و نیز استندآپ کمدی هم اجرا می‌شود و غرفه عمومی و خصوصی مشاوره خانوادگی و غرفه فضای مجازی است که با برنامه‌هایی که نیاز به خودآگاهی و ایمن‌سازی در فضای مجازی است و رادیو رمضان و ایستگاه صلواتی داریم و موکب مهدی‌یاوران برای پذیرایی فعالیت می‌کنند.

امام جمعه  موقت زیراب با اشاره به اینکه، ضیافت الهی در 10 شب برنامه اجرا می‌شود و 5 شب، ویژه‌برنامه داریم و همه غرفه‌ها رایگان است و معرفی شهدا و خانواده شهدا هم برگزار می‌شود و اگر خانواده شهدا را در جامعه معرفی کنیم باعث احترام همگانی می‌شود، گفت: امسال اگر این برنامه با حضور مردم اجرایی شود در سال‌های بعدی در تعداد شب‌های بیشتری برنامه خواهیم داشت و ثمره آن این است که ماه رمضان دختر و پسر ما پر‌ثمرتر و آنان دچار نشاط اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷