تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۸۶۵۸۲
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از احداث آب‌نمای بزرگ در جاده اصلی آمل به فریدونکنار خبر داد و گفت: بالای ۹۰ درصد از اراضی شالیزاری در فریدونکنار نشا شده است.
۰
plusresetminus
نشای برنج در ۹۰ درصد از اراضی شالیزاری فریدونکنار/آب‌نمای بزرگ آمل به فریدونکنار احداث می‌شود
به گزارش بلاغ، محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فریدونکنار دارای ۶ هزار و ۲۲ هکتار اراضی شالیزاری است که در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار که بالای ۹۰ درصد می‌شود زیر کشت نشا رفته که از این میزان حدود ۵۰ هکتار به صورت نشا مکانیزه بوده است.
 
وی با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان از سیل اخیر، خاطرنشان کرد: بررسی‌های میدانی در حال انجام است و دومین کارگروه تخصصی برای این موضوع با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد و تلاش بر این است تا به صورت دقیق بررسی صورت گیرد، در حال حاضر تعداد ۴۱ نفر از بهره‌برداران که بیمه کشاورزی داشتند مبلغ ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت کردند.
 
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: پروژه طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی که امسال در روستای نوایی‌محله اجرا شده به دلیل اختلاف سلیقه‌ها در شورای طرح، جا به جایی مرزها و شرایط آب و هوایی به مدت دو ما از تاریخ تحویل آن عقب افتاده که در هفته جاری این پروژه هم به اتمام می‌رسد.
 
هادی‌زاده یادآور شد: بر اساس سهمیه درنظر گرفته شده مقدار ۱۲ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان فریدونکناری توزیع شد که از اقلام هاشمی و گرم و طارم بود.
 
وی عنوان داشت: تمامی ۴۲ آب‌بندان‌ فریدونکنار که در حدود ۷۰۰ هکتار می‌شود با توجه به بارش‌های اخیر آب‌گیری شده و پیش‌بینی شده تعداد ۱۳ مورد از این آب بندان‌ها به مساحت ۳۱۷ هکتار در روستاهای ازباران، سوته، نوایی‌محله، بی‌نمد، طوله‌سرا، منقارپی و حیدرکلا لایروبی شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به وضعیت آب بندان روستاهای بزرگ بیشه محله و شیرمحله گفت: این دو آب بندان که از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار حائز اهمیت هستند اما در واقع تخریب شده‌اند نیاز به احداث مجدد دارند که کار مطالعاتی آن انجام شده و با تعیین پیمانکار امیدواریم یک آب نمای زیبا را در جاده اصلی آمل به فریدونکنار شاهد باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰