کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار تکان‌دهنده آزار جنسی در دانشگاه‌های انگلیس

تسنیم , 21 ارديبهشت 1398 ساعت 0:03

گزارش جدیدی که از سوی «مرکز اقدام علیه تجاوز جنسی» منتشر شده آمار تکان‌دهنده‌ای از«آزارهای جنسی» در دانشگاه‌های مختلف انگلستان را نشان می‌دهد.


به گزارش بلاغ و به نقل از گاردین، در این گزارش، تقریبا 4500 دانشجو از 153 دانشگاه مختلف سراسر انگلستان مورد تحقیق قرار گرفتند؛ این برای نخستین بار است که چنین تحقیقاتی در این مورد در دانشگاه‌های بریتانیا انجام می‌شود؛ نتایج این تحقیقات بسیار هولناک بود!
بر این اساس 62 درصد از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در انگلستان، خشونت جنسی را در ایام تحصیل تجربه کرده بودند؛ منظور از خشونت جنسی همان خشونتی است که از سوی گروه «بحران تجاوز» (Rape Crisis) مورد تعریف قرار گرفته است؛ بنا به این تعریف، لمس ناخواسته، دست زدن، آزار جنسی، حمله جنسی، اجبار و تجاوز، همگی جزئی از خشونت جنسی به شمار می‌آیند و این تعداد دانشجو در بریتانیا آن را تجربه کرده‌اند.
عجیب‌تر از همه این بود که 8 درصد از دختران دانشجویی که در این تحقیقات شرکت کرده بودند، گفتند که در دانشگاه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند؛ این تعداد، تقریبا دو برابر میزان تجاوز در انگلستان و ولز است؛ مطابق با گزارش‌های مرکز ملی آمار در انگلستان تقریبا 4 درصد از زنان در انگلیس و ولز مورد تجاوز قرار می‌گیرند.
 آمار مربوط به این تحقیقات تنها اندکی بعد از آن منتشر می‌شود که دانشگاه کمبریج پذیرفت که درباره سوء‌رفتارهای جنسی در این دانشگاه مشکلات مهمی وجود دارد؛ بعد از راه‌اندازی سیستم گزارش‌دهی ناشناس در این دانشگاه، 173 شکایت درباره رفتارهای نامطلوب جنسی در 9 ماه گذشته در این سیستم به ثبت رسید؛ این موضوع یک تصویر آشکار را نشان می‌دهد و آن اینکه خشونت جنسی در دانشگاه‌های بریتانیا در حال همه‌گیر شدن است.


کد مطلب: 386451

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/386451/آمار-تکان-دهنده-آزار-جنسی-دانشگاه-های-انگلیس

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com