تاریخ انتشارجمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۳۸۶۴۰۷
امام جمعه زیراب با اشاره به تاریخ ملت ایران و استکبار و با بیان اینکه استکبار ما را زیردست خود می‌پندارد، گفت: زبان استکبار، زبان مشت، قدرت و زور است و جز این زبانی را نمی‌فهمند.
۰
plusresetminus
زبان استکبار، زبان مشت، قدرت و زور است و جز این زبانی را نمی‌فهمند
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نخستین جمعه ماه رمضان، با اشاره به فرموده امام سجاد، ماه رمضان را ماه آزمایش الهی و طهارت دانست و با بیان اینکه رمضان به معنای سوختنی که هیچ خاکستری از او باقی نماند، افزود: به برکت ماه رمضان گناهان انسان از نامه اعمالش پاک می‌شود و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند و البته این به شرطی است که فرد این ماه را درک کرده باشد، زبان خود را از آلودگی باز دارد، چشمش را از حرام الهی بپوشاند و از آزار دیگران بپرهیزد و در واقع مسلمان کسی است که مسلمان دیگر از دست، زبان، کردار و گفتار او در امان باشند.

وی با بیان اینکه بزرگترین گناه مردم آزاری است، گران‌فروشی را نوعی مردم آزاری دانست و اظهار داشت: همه افراد اعم از عمده فروش، خرده‌فروش و مسئولان ناظر بر بازار باید به وظیفه خود عمل کرده و قانون را رعایت کنند.

امام جمعه زیراب، نامه رئیس‌جمهور به سران کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان، چین و روسیه درمورد برجام را مهم‌ترین موضوع روز دانست و با بیان اینکه برجام نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی و بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن استکبار جهانی و اروپا است، افزود: بدعهدی و عدم پذیرش نامه توهین به ملت ایران بوده است.

وی با اشاره به تاریخ ملت ایران و استکبار و با بیان اینکه استکبار ما را زیردست خود می‌پندارد، گفت: زبان استکبار، زبان مشت، قدرت و زور است و جز این زبانی را نمی‌فهمند.

رضایی با اشاره به جنگ دو روزه رژیم صهیونیستی با مردم بی‌دفاع غزه، این جنگ را نمونه بارز گسترش عقیده مبارزه حق علیه باطل دانست و اظهار کرد: عقیده مبازه حق علیه باطل روز به روز گسترش می یابد.

امام جمعه زیراب با غیرقابل قبول شمردم حرف صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه برجام در راستای حفظ منافع ایران است، خاطرنشان کرد: برجام موجب شد آنچه را که داشتیم از دست دهیم و این چه منفعتی بوده است؟

رضایی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور فرانسه درمورد مذاکرات موشکی و منع بکارگیری موشک‌های بالستیک و تأکیدش بر ضرورت ادامه پایبندی ایران به برجام، افزود: فرانسه غلط می‌کند که برای ما تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به فروش سلاح فرانسه به عربستان، حرف فرانسه مبنی بر تضمین عربستان در عدم استفاده این سلاح علیه غیرنظامیان را به سخره گرفتن دنیا دانست و افزود: حمله به مدارس، بیمارستان و درمانگاه توسط عربستان مگر هدف غیرنظامی نبوده است؟

امام جمعه زیراب، رئیس‌جمهور فرانسه را فردی احمق معرفی کرد چراکه تصور می‌کند مردم دنیا احمق هستند و اظهار داشت: ما در مقابل چنین آدمهایی قرار داریم؛ افرادی که خود را سردمدار آزادی و حقوق بشر می‌دانند و درمورد موشک ما سخن می‌گوید اما سلاح به عربستان می‌فروشند و در پاسخ اعتراض‌ها می‌گویند که از عربستان تضمین گرفته‌اند.

وی خطاب به مسئولان، بر اهمیت سرلوحه قرار دادن سخن مقام معظم رهبری درباره جوانان و استفاده از پتانسیل‌های آنان تأکید کرد و افزود: با اتکا به جوانان باید بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل داخلی استفاده کنیم و امیدوارم مسئولان به خودشان آیند و امیدشان به اروپاییان نباشد چراکه آنان ثابت کرده‌اند که حتی از پس مشکلات خود برنمی‌آیند و تنها چیزی که مردم ایران را نجات می‌دهد؛ قدرت خدا و مردم ایران است.

رضایی درخصوص بحران سیل اخیر و رسیدگی به مشکلات موجود، بازدیدهای صورت گرفته و پرداخت بودجه لازم برای احداث دیواره حفاظتی کوچه شهید احمدی شهر زیراب، از جمع‌آوری مبالغی پول توسط مردم، کسبه و کارمندان شهر برای کمک به سیل‌زدگان برای ساخت خانه خبر داد و افزود: در صورت تهیه زمین این مبلغ صرف ساخت خانه خواهد شد و در صورت عدم تهیه زمین، به‌طور مساوی میان افراد مستحق مسکن تقسیم خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴