کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش نافرجام برای حضور در والیبال امیدهای آسیا/ یک صبر کن و هزار افسوس مخور!

18 ارديبهشت 1398 ساعت 11:55

مسئولان فدراسیون والیبال از تصمیم خود برای عدم حضور در رقابت‌های امیدهای آسیا پشیمان شدند.


به گزارش بلاغ،تلاش نافرجام برای حضور در والیبال امیدهای آسیا/ یک صبر کن و هزار افسوس مخور!

به گزارش خبرگزاری فارس، اواخر سال گذشته بود که فدراسیون والیبال اعلام کرد تیم‌های زیر 23 سال آقایان و بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در این رده سنی شرکت نخواهند کرد. در شرایطی که پیش از این قرار بود مسابقات زیر 23 سال آقایان در میانمار و زیر 23 سال بانوان در ویتنام برگزار شود، با توجه به حذف مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان از تقویم FIVB، ایران از حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا نیز انصراف داد. فدراسیون والیبال ایران انصراف رسمی خود از حضور در این مسابقات را رسماً به فدراسیون والیبال آسیا ارسال کرده است.

خبرگزاری فارس چندی پیش در مطلبی نسبت به این تصمیم انتقادهایی را مطرح کرد و حالا خبر رسیده که فدراسیون والیبال از تصمیم خود منصرف شده و خواهان حضور در رقابت‌های امیدهای آسیا شده است. به نظر می‌رسد پس از تعیین تکلیف تیم دانشجویان، آقایان به این فکر فرو رفتند که باید بیشتر مراقب استعدادها و سرمایه‌های ورزش کشور شوند و به همین دلیل درخواست‌هایی برای حضور در رقابت‌های امیدهای آسیا ارسال کرده‌اند.

سعید درخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد اینکه دلیل پشیمانی فدراسیون والیبال از تصمیمش چه بوده، اظهار داشت: بحث پشیمانی مطرح نیست. تیم دانشجویان می‌خواست چند دیدار تدارکاتی داشته باشد. همانطور که می‌دانید مسابقات امیدهای آسیا امسال جهانی ندارد و آخرین سال آسیایی‌اش برگزار خواهد شد. مسئولان فدراسیون جهانی و آسیایی در تلاش هستند تا مسابقات دانشجویان را جایگزین امیدها کنند و احتمالاً در سال‌های آینده شاهد برگزاری مسابقات دانشجویان آسیا و سپس دانشجویان جهان خواهیم بود. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا ایران خیلی زود از حضور در مسابقات امیدهای آسیا انصراف داد، خاطرنشان کرد: به هر حال این روزها همه درگیر تیم ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان هستند و تیمی نبود که به رقابت‌های امیدها اعزام شود.

مسئول رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که بازیکنانی مانند علی رمضانی، رسول آقچه‌لی، اسماعیل مسافر، طیب عینی، میربابک موسوی و... از جمله نفراتی هستند که اگر تیم ملی امید تشکیل می‌شد می‌توانستند در خدمت تیم امید باشند، گفت: اینها چه کسانی هستند و کجا بازی کرده‌اند؟! من با ارتباطاتی که با کنفدراسیون والیبال آسیا و شانریت داشتم درخواست کردم که نام ایران را در بین امیدهای آسیا قرار دهند، اما این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت. ضمن اینکه اگر این موضوع مورد موافقت قرار می‌گرفت و ایران می‌رفت هم امسال سال آخر این مسابقات بود!

به گزارش فارس، دومین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی والیبال دانشجویان کشور به منظور شرکت در سی امین یونیورسیاد دانشجویان جهان با دعوت 24 والیبالیست دانشجو برگزار خواهد شد. 

علی رمضانی، اسماعیل مسافر، شایان شاهسون، میربابک موسوی، قاسم کارخانه، رحمان تقی زاده، سهند اله وردیان، علیرضا مصلح آبادی، طیب عینی، آرمین رنجبر، کیاوش حیدری، سعید رنجبر، رسول اق چلی، بنیامین ایگدری، هیوا پایدار، محمدعلی پیران، مرتضی فغانی، میکائیل شکر، سبحان حمزه، امین درغنه، آرمان رحمانی، دانیال اتابای، احمد میرحسینی و حمید حمودی

سی امین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 12 لغایت 23 تیرماه ماه در ناپل ایتالیا برگزار می‌شود.

با این شرایط اینکه چرا آقایان خیلی زود تصمیم گرفتند انصراف ایران را اعلام کنند سوالی است که شاید بعدها پاسخ‌های بهتر و منطقی‌تری درمورد آن را بشنویم. تصمیم عجولانه آقایان که بازهم نشان دادند شناختی از شرایط کنونی والیبال ندارند و بعد از آن پشیمانی از تصمیمی که گرفته اند مصداق بارز «یک صبر کن و هزار افسوس مخور» است که هیچگاه در والیبال اجرایی نشد.


کد مطلب: 385958

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/385958/تلاش-نافرجام-حضور-والیبال-امیدهای-آسیا-یک-صبر-کن-هزار-افسوس-مخور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com