تاریخ انتشارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۸۵۵۲۸
مطهری سودای ریاست جمهوری دارد؟/ حجاب برای مسئولان اهمیتی ندارد و ماست‌مالی می‌کنند/ تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق/ برخی فیلم‌های که در جامعه در حال اکران می‌باشد در راستای سند ۲۰۳۰ است/ سخنگوی وزارت خارجه خطاب به وزیر خارجه بحرین: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی
۰
plusresetminus
5خبر خواندنی از بخش‌های مختلف
به گزارش بلاغ،
 
مطهری سودای ریاست جمهوری دارد؟
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا به مصلحت نیست. در این شرایط که ما تحت فشار هستیم اگر پیش قدم بشویم به صلاح نیست، چون ممکن است حاکی از ضعف و ذلت ما تلقی بشود و آثار بدی خواهد داشت. وی همچنین می‌گوید: عربستان و امارات توان جبران نفت ایران را ندارند. هر چند تحریم نفتی ایران می‌تواند به درآمد‌های ما آسیب بزند. نایب رئیس مجلس در ادامه عملکرد مجلس دهم را مثبت ارزیابی می‌کند و در مورد طرح عدم کاندیداتوری نمایندگان بیش از سه دوره می‌گوید: نظر شخصی خود من این است که خوشحال شدم البته نه برای همه، چون ۳۴ نفر از کاندیداتوری محروم می‌شوند در حالی که حضور بسیاری از آن‌ها در مجلس لازم است. مطهری همچنین درباره احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آن را منتفی ندانسته و می‌گوید: بستگی به شرایط دارد. اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رای داشته باشم، ولی کسی دیگر رای ندارد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم.
 
حجاب برای مسئولان اهمیتی ندارد و ماست‌مالی می‌کنند
 حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل گفت: بعضی از عناصر که در شرایط ویژه قرار دارند از دو تار مو امروز قدم به قدم به جایی رسیده اند که در مراکز عمومی روسری از سر می‌گیرند و بی حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند و دهن کجی نسبت به ارزش‌ها دارند، برای مسئولان ما حجاب چندان اهمیتی ندارد، وزیر کشور این صحنه‌ها را با ماست مالی توجیه می‌کند و دنبال خنثی کردن نیروی انتظامی هستند، تقاضای مردم این است که غیورانه به دنبال حفظ ارزش‌های اسلام و عفت عمومی در جامعه باشید.
 
تلاش آمریکا برای کودتای نظامی در عراق
ائتلاف «الاصلاح» عراق از نقش مهم سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در نقش بر آب کردن طرح‌های آمریکا خبر داد.
 
"رعد حسین" نماینده الاصلاح به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که طرح‌های واشنگتن که رسانه‌ها از آن برای سرنگونی دولت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق یاد می‌کنند، با حضور الحشد الشعبی شکست خواهد خورد.
 
حسین اظهار داشت که «قشر عظیمی از ملت عراق وابسته به نهاد نظامی و به ویژه سازمان الحشد الشعبی است و این مسأله همه نقشه‌های آمریکا را که در تلاش است از طریق کودتای نظامی، دولت [کنونی] را سرنگون کند، ناکام خواهد گذاشت».
 
وی ادامه داد: «تغییر دولت کنونی به [دولت] نظامی، با ماهیت سیاست عراق همخوانی ندارد و امکان ندارد که عراق شبیه کشورهای عربی باشد که نظام‌های آن، با کودتاهای نظامی تغییر کرد».
 
در همین ارتباط، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق هم تأکید کرد که آمریکا امیدوار است که بتواند تجربه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را در عراق پیاده کند.
 
علیوی گفت این آرزوی امریکا با توجه به ماهیت نظام حاکم عراق، برآورده نخواهد شد.
 
کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که شرکت آمریکایی «بلک واتر» به استان بصره عراق بازگشته است.
 
این کمیته تأکید کرد، بلک واتر با اسم مستعار و این بار به بهانه حمایت از شرکت های نفتی وارد بصره شده است.
 
به گفته این کمیته، بلک واتر دوباره بازگشته است تا با حمایت آمریکا دولت عبدالمهدی را از رهگذر تظاهرات‌های احتمالی سرنگون کند که برای بهبود وضعیت برق و خدمات‌رسانی در بصره و سایر استان‌های عراق برگزار خواهد شد. این مسأله بدین خاطر است که عبدالمهدی نمی‌پذیرد تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را اجرا کند.
 
برخی فیلم‌های که در جامعه در حال اکران شد در راستای سند ۲۰۳۰ است
حجت الاسلام سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج: چرا آقایان به این بی‌توجهی در مورد سند ۲۰۳۰ ادامه دادند که رهبری معظم انقلاب در مورد این موضوع موضع‌گیری کنند، همه باید برای رفع دغدغه رهبری در این زمینه ورود کنند، دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه ورود کنند، برخی فیلم‌های که در جامعه در حال اکران شد در راستای سند ۲۰۳۰ است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
 
 
سخنگوی وزارت خارجه خطاب به وزیر خارجه بحرین: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی 
سید عباس موسوی در خصوص اظهارات تهدید گونه وزیر خارجه بحرین مبنی بر عدم اجازه به ایران برای بستن تنگه هرمز حتی برای یک روز به صداوسیما، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تأمین و ترانزیت انرژی جهان مادامی که منافع مردم ایران از این تنگه مهم و حیاتی تأمین شود تاکید دارد اما از روی خیرخواهی و حق همسایگی به مقامات این کشور ذره‌ای وابسته، توصیه می‌کند حد و اندازه خود را در تهدید بزرگ‌تر از خود بشناسند. وی تاکید کرد: قرن‌ها پیش حکیمان پارسی گفته‌اند: "مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی".
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما