کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه بابل:

دوران یکه‌تازی آمریکا گذشته است/گلایه از وضعیت مدیریت در آموزش و پرورش بابل

6 ارديبهشت 1398 ساعت 16:34

امام‌جمعه بابل گفت: آمریکا در مساله تروریست اعلام کردن سپاه و تحریم نفت به‌دنبال ترساندن دیگر کشورها هستند اما دوران یکه‌تازی آمریکا گذشته است.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ایام باقیمانده ماه شعبان خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنید، خبیث‌ترین دشمن آدم‌ها نفس انسان است.
    
وی افزود: مناجات شعبانیه را در ایام باقیمانده ماه شعبان بخوانید تا از فیض آن بهره کافی و وافی را ببرید، ائمه اطهار ما به نمازجمعه علاقه‌مند بودند، هر قدمی که انسان نمازگزار به سمت نمازجمعه می‌گیرد عمل 20 ساله برایش قرار می‌دهند و خداوند پاداش 200 سال عمل عبادی را به نمازگزار جمعه می‌دهد.
     
امام جمعه بابل ادامه داد: مسجد شناسنامه مسلمانان و اسلام، مسجد محور است، پیغمبر اسلام در مسجد امور اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی را انجام می‌داد، از برگزاری نمازجماعت تا حلقات علمی در مساجد برگزار می‌شد.
      
این مسئول تصریح کرد: ما این رویکرد مسجد را در دوران انقلاب و دفاع‌مقدس تجربه کردیم، در برخی از مساجد مراسم غبارروبی در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند، باید کاری کنیم که مردم شوق و اشتیاق به مسجد پیدا کنند، متاسفانه الان قهوه‌خانه‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان رقیب مساجد شدند و قهوه‌خانه‌ها باعث عدم حضور مردم به مسجد می‌شوند، این اماکن ورزشی، این سریال‌ها که باعث نیامدن افراد به مسجد در ایام ماه مبارک رمضان شده‌اند باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، یکی از موارد در گام دوم انقلاب رهبر معظم توجه به مساجد است.
    
حجت‌‌الاسلام روحانی گفت: 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری را با یاد و خاطره این شهید گرامی می‌داریم، تقاضا می‌کنم در ایام فراغت تابستان وقت بگذارید آثار این شهید گرانقدر را بخوانید، باور کنید که هر وقت من می‌خوانم انگار همین دیروز بود که نوشته است، این شهید را که معلم ملت بود و معلمان عزت و شرف معلمی را در کارنامه خود دارند.
     
وی با اشاره به 11 اردیبهشت روز کار و کارگر افزود: این روز را به همه کارگران عزیز تبریک عرض می‌کنم، ستون‌های استوار اقتصاد یک کشور کار و کارگر این کشور است که مهمترین تاثیر را در تحقق شعار رونق تولید بر عهده دارند.
      
خطیب جمعه بابل با ابراز گلایه از وضعیت مدیریت در آموزش و پرورش بابل اذعان کرد: برای وزارت آموزش و پرورش متاسفم که الان حدود پنج ماه است که این اداره در این شهرستان مدیر ندارد، همین چند روز قبل از دفتر وزارت آموزش و پرورش تماس گرفتند و گفتند چرا این موضوع را رسانه‌ای کردید؟ با کمال تاسف این وضعیت آموزش و پرورش با دخالت بی‌جای یک تازه به دوران رسیده ایجاد شد، این فرد دنبال این است که فرد مورد نظر خود را با دخالت بی‌جا در عزل و نصب به ریاست این اداره بگمارد، تاسف دارد برای وزیری که در دولت تدبیر و امید، اختیار مشخص کردن یک نفر را برای ریاست یک اداره ندارد.
       
روحانی با اشاره به وضعیت سیاست خارجه ادامه داد: آقای پمپئو که صحنه‌گردان آقای ترامپ است، گفت که هر کشوری از ایران نفت بخرد ما آن‌ها را تحریم می‌کنیم و به برخی از کشورها معافیت چند ماهه داد، کشورها را تهدید کردندو از گذشته به‌دنبال همین امری بودند، با وقاحت می‌گویند که شما بر سر مذاکرات بنشینید تا ما امورات خودمان را به شما تحمیل کنیم، این تحریم‌های قیمت بنزین در خود ایالات متحده تاثیر گذاشت.
     
وی ادامه داد: آنجا لحظه به لحظه قیمت بالا می‌رود و این نتیجه فشار آمریکا است که بر خودشان اثر گذاشت، کشورما در دوران دفاع مقدس در بدترین شرایط فروشش به صفر رسید و این کشورهای گاو شیرده گفتند این دو میلیون بشکه نفت ایران را ما جبران می‌کنیم هر چند این کار برایشان امکان‌پذیر نیست، هر چند کشور ما بدون نفت هم می‌تواند بودجه تامین کندو رهبر انقلاب چندین بار اعلام کرد که اقتصاد غیر نفتی را در درون کشور اجرا کنیم.
      
امام جمعه بابل تاکید کرد: اگر مسوولان اراده کنند، این کار ممکن است، مسولان پیشین آمریکا آرزویشان به صفر رساندن صدور نفت ایران بود و خدا را شاکریم که آن‌ها آرزو را به گور بردند و مسولان فعلی آمریکا هم این آرزو را به گور خواهند برد.
      
این مسئول یادآور شد: آمریکا در مساله تروریست اعلام کردن سپاه و تحریم نفت به‌دنبال ترساندن دیگر کشورها هستند اما دوران یکه‌تازی آمریکا گذشته است.
  
وی در پایان گفت: فضای همیاری برای کمک به سیل‌زدگان، مطابق صحنه‌های دفاع مقدس است، تمام این مبالغی که شما کمک کردید را بنده از نزدیک نظارت کردم تا به‌صورت درست مصرف شود و امیدوارم همچنان این کمک‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 385246

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/385246/دوران-یکه-تازی-آمریکا-گذشته-گلایه-وضعیت-مدیریت-آموزش-پرورش-بابل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com