تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۸۵۲۲۴
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: نیروهای داوطلبی از 28 اسفند در مناطق سیل‌زده حضور داشتند که در حدود 8 هزار و 300 نفر امدادگر بودند و به آسیب دیدگان کمک رسانی کردند.
۰
plusresetminus
حضور 8300 امدادگر مازندرانی در مناطق سیل زده/ مازندران پایلوت شبکه های داوطلبی هلال احمر کشور شد
معین مهدی لموکی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی زیادی برای آسیب دیده گان سیل در گلستان و خوزستان در استان مازندران شاره کرد و گفت: بیش از 9 میلیارد کمک‌های غیر نقدی و بیش از 50 میلیون تومان کمک نقدی در مازندران جکع آوری شد و این عدد، به غیر از کمک‌هایی است که از طریق سازمان‌ها و نرم افزارهای مختلف پرداخت شده است.

وی افزود: 2 پارت برای آسیب دیدگان خوزستان فرستاده شد که روز گذشته با کمک یک خیر آملی بیش از 150 میلیون تومان در غالب یک پکیج یک ماهه برای هم وطنانمان در جنوب کشور ارسال شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مازندران با بیان اینکه سیل‌زدگان هنوز در مرحله نجات هستند، خاطرنشان کرد: مرحله کمک به سیل‌زدگان متفاوت است، که از مرحله نجات شروع می‌شود و تا بازگشت آنان به زندگی مجدد ادامه دارد.

وی تعداد داوطلبین هلال احمر استان مازندران را یک هزار و 861 نفر دانست و افزود: نیروهای داوطلبی از 28 اسفند در مناطق سیل‌زده حضور داشتند که در حدود 8 هزار و 300 نفر امدادگر بودند و به آسیب دیدگان کمک رسانی کردند.

لموکی به راه اندازی شبکه‌های داوطلبی جمعیت هلال احمر استان مازندران به عنوان پایلوت در کشور اشاره کرد و گفت: این شبکه برای اشاعه و نهادینه کردن خدمات در اقشار مختلف جامعه تشکیل شد تا با عضویت گروه‌های مختلف ورزشکاران، پزشکان، معلمان و... از توان همه افراد جامعه استفاده شود.

وی هدف از راه اندازی شبکه داوطلبی را اشاعه نیکوکاری در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: نیکوکاری از یک لبخند زدن تا دستی را برای کمک رسانی گرفتن است و یکی از مولفه‌های سرمایه‌های اجتماعی و از نشانه‌های توسعه یافتگی کشورها در دنیا، میزان مشارکت‌های اجتماعی آن جامعه است، البته میزان مشارکت در مازندران آمار خوبی را نشان می‌دهد که با ساماندهی تعداد داوطلبان به درصد بالایی خواهیم رسید.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مازندران در تعریف داوطلب گفت: با نیت قلبی کاری را انجام می‌دهد که آن کار باعث ارتقای سطح افراد خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر شهرستانی شبکه‌های داوطلبی کلید خورد و در حال عضوگیری است، در پایان هر ماه طراز نیکوکاری هر سازمانی نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴