کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بارش 20 میلیمتری باران در نکا

دومین برف بهاری هزارجریب را سفیدپوش کرد/ خطر سیل وجود ندارد

4 ارديبهشت 1398 ساعت 8:00

فرماندار نکا با اشاره به بارش نزدیک به 20 میلیمتر باران در سطح شهرستان و سفیدپوش شدن مناطق کوهستانی بالادست هزارجریب از برف بهاری دوم، گفت: با این آمار اعلام شده از بارندگی‌ها خطری از نظر طغیان رودخانه شهر را تهدید نمی‌کند.


به گزارش بلاغ، عبدالجواد توحیدی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به تشدید بارش‌ها در روز گذشته در نکا، اظهار کرد: در مناطق بالادست شاهد بارش برف بوده‌ایم که از پیش اطلاع‌رسانی به دهیاران و شوراهای روستاها در مناطق برف خیز کوهستانی به منظور آمادگی تهیه اقلام ضروری مردم و مقاوم‌سازی محصولات به ویژه درختان در برابر سرما صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ادوات راهداری در مسیرهای هزارجریب مستقر هستند، افزود: در شرایط بحرانی قرار داریم که به نظر می‌رسد نهایت شرایط دشوار به آب گرفتگی‌های پراکنده در جاده‌ها و حواشی راه‌ها را معطوف شود.

فرماندار نکا با بیان ثبت حدود 20 میلیمتر بارش در این شهرستان در سومین روز اردیبهشت، خاطرنشان کرد: عمده مشکل در این دور از بارندگی تاکنون مربوط به محدوده مسکن مهر تا ورودی شهرک نیروگاه بوده که باتوجه به مطرح بودن بحث تملک مسیر حل مشکلات مربوط به آن مقداری زمان می‌برد.

این مسئول اضافه کرد: هنوز موفق به جلب رضایت مالکین نشده‌ایم که آبراه مسکن مهر نیز باتوجه به اینکه پیش از این آن منطقه زمین‌های کشاورزی بوده و آب جذب می‌شد اما اکنون باتوجه به بتنی و سیمانی بودن معابر آب به سرعت جاری شده و سبب جمع شدن مقادیر آب ورودی و آبگرفتگی می‌شود.

وی گفت: برای حل مشکل این منطقه با تقسیم‌بندی مسیر خروج آب از چند خروجی جدید اعتبار لازم درنظر گرفته شده اما این پروژه زمان‌بری است که پس از گذران شرایط فعلی شهرداری به سرعت نسبت به حل این مشکل اقدام خواهد کرد.

* راهداری مسئول رفع انسداد کانال مسکن مهر

توحیدی مقدم با اشاره به استقرار ادوات و نیروها در مسیر ورودی غربی نکا به منظور رفع مشکلات و کمک به مسافران عبوری از مسیر، تصریح کرد: از ابتدای مسکن مهر به سمت نکا در حوزه شهری است که امور آن با شهرستان نکا است اما زیرگذر کانال آب مسکن مهر به سمت دیگر جاده اصلی در حوزه راهداری است.

وی افزود: در قسمت خروجی زیرگذر این کانال آب خروجی از مسکن مهر، کشاورزان مقداری از مسیر را مسدود کرده‌اند که مسائل حقوقی در این زمینه وجود دارد و تلاش می‌شود به زودی این مشکل حل شود.

مسئول ستاد مدیریت بحران نکا از اطلاع‌رسانی هشدارهای لازم به کشاورزان و باغداران مناطق پایین‌دست به ویژه حاشیه رودخانه خبر داد و اذعان کرد: در مسیرهایی که در سیل قبلی دچار آبگرفتگی شده بودند سعی شد تا با لایروبی لازم نسبت به بازگشایی کانال‌ها اقدام شود و در حد توان در این مدت اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید.

این مسئول اضافه کرد: بنابر آماری که از میزان بارش‌ها در سطح شهرستان اعلام شده خطر طغیان رودخانه در سطح شهر نکا وجود ندارد اما در ارتفاعات و بالادست خطر حضور در حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود افراد از اطراق و حضور در حاشیه رودخانه در این مناطق خودداری کنند.

وی گفت: در ایام نوروز دبی 500 مترمکعبی را بدون مشکل خاص در سطح شهر پشت سر گذاشتیم که بارندگی فعلی در چنین اندازه‌ای برای مشکل قرار ندارد البته ادوات و تجهیزات در آماده‌باش قرار دارند که درصورت بروز مشکل خاص بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به رفع آن مبادرت ورزند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 385096

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/385096/دومین-برف-بهاری-هزارجریب-سفیدپوش-خطر-سیل-وجود-ندارد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com