کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صداقت آمریکایی!

پمپئو: دزدی، دروغگویی و تقلب از افتخارات ماست

4 ارديبهشت 1398 ساعت 1:12

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که به مدت یک سال نیز در دولت ترامپ رئیس سازمان سیا بود در اظهاراتی صراحتا اعتراف کرده که دروغ‌گویی، تقلب و دزدی جزو افتخارات آمریکا است و او همه این کارها را انجام داده است.


به گزارش بلاغ، سیاست خارجی آمریکا در 200 سال گذشته مملو از قتل و غارت ثروت‌های سایر ملل بوده است. آمریکا همواره با راه‌اندازی جنگ و آشوب در مناطق مختلف دنیا منافع خود را پیش برده و در راه رسیدن به این منافع به هیچ کس حتی دوستان و متحدان و نوکرانش هم رحم نکرده است.
در این میان پنتاگون بازوی اجرایی، وزارت خارجه بازوی سیاسی و سازمان جاسوسی سیا نیز بازوی امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در راه دستیابی به این منافع نامشروع بوده است. دولتمردان آمریکا با راهنما قرار دادن اصل ماکیاولیستی «هدف وسیله را توجیه می‌کند» هیچ ترسی هم ندارند که به جنایت‌های خود در راه تامین منافع آمریکا افتخار کنند. به دلیل همین اصل اساسی در سیاست خارجی آمریکا به هیچ وجه مذاکره و توافق با چنین دولتی که به دروغ‌گویی و خیانت خود افتخار می‌کند کار عاقلانه‌ای نیست. دولتی که به دوستان و نوکران سرسپرده خود رحم نمی‌کند چطور به عهد و پیمان خود با دشمنانش پایبند خواهد بود.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که به مدت یک سال رئیس سازمان سیا در دولت ترامپ بوده اخیرا در اظهاراتی صراحتا اعتراف کرد «به دروغ‌گویی، فریب‌کاری و دزدی خود افتخار می‌کند.» پایگاه خبری راشا تودی در یک ویدئوی کوتاه در صفحه توییتری خود بخشی از این اعترافات شرم‌آور را منتشر کرده است. پمپئو در بخشی از صحبت‌هایش درباره‌ حقیقت و پشت‌پرده‌ سازمان سیا و برگزاری کلاس‌های آموزشی دزدی، دروغ و تقلب در این سازمان می‌گوید: «زمانی که رئیس سازمان سیا بودم در سازمان دروغ می‌گفتیم، تقلب می‌کردیم، دزدی هم می‌کردیم. در سازمان سیا برای دروغ، تقلب و دزدی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. این کار‌ها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است.» وی صراحتا اعتراف می‌کند که «وقتی من رئیس سازمان سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، تقلب می‌کردیم و دزدی هم می‌کردیم. این کارها را مثل یک دوره کاملاً آموزشی در برنامه خود داشتیم.» وی با تمجید از این اقدامات سیا ادامه می‌دهد: «این برنامه‌ها آدم را به یاد شکوه تدبیر آمریکایی می‌اندازد.» پمپئو سال گذشته نیز صراحتا به دروغ‌گویی درباره پرونده هسته‌ای ایران اعتراف کرده و گفته بود:«ایران قبل از برجام هم در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای نبود.» جالب اینکه امروز هنوز هستند کسانی که می‌گویند، برویم با آمریکا مذاکره کنیم! آمریکا رئیس FATF نیز هست!
رکورد دروغ‌گویی
جالب اینکه دروغ‌گویی در دولتمردان آمریکایی تبدیل به یک عادت شده است. ترامپ رئیس‌ پمپئو نیز رکورد دروغ‌گویی را در دوران ریاست جمهوری خود زده است. روزنامه واشنگتن‌ پست که یک پایگاه داده برای رصد دروغگویی و اظهارات نادرست «دونالد ترامپ» ایجاد کرده اخیراً نوشته بود: در 801 اُمین روز ریاست جمهوری ترامپ، براساس پایگاه داده‌های این روزنامه، دروغگویی و اظهارات نادرست ترامپ به 9/451 مورد رسیده است. به این ترتیب او در 200 روز گذشته به‌طور متوسط روزانه 22 اظهار نادرست داشته که از متوسط روزانه 5/9 مورد دروغ در نخستین سال حضور ترامپ فراتر رفته است.»
روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم «دانیل دیل» نیز نوشته: «من خود را مامور کرده‌ام تا هر کلمه‌ای که «دونالد ترامپ» می‌گوید، راستی‌آزمایی کنم. این بدان معناست که تلاش می‌کنم همه سخنرانی‌های ترامپ را تماشا کنم، همه متن‌های نوشته شده و توییت‌های او را بخوانم. من به‌طور تصادفی به کسی شهرت یافته‌ام که در عرض چند ثانیه پس از انتشار توییت ترامپ مچ او را می‌گیرم و دروغ او را در توییت خودم فاش می‌کنم. مردم گاهی اوقات در واکنش به این کار من می‌پرسند چگونه می‌توانم به این سرعت این کار را انجام دهم. اما من استعداد خاصی در این زمینه ندارم. راز کار من این است که ترامپ همان دروغ‌ها را بارها و بارها تکرار می‌کند.»
 به گفته وی دروغگویی ترامپ یک مسئله اضطراری است زیرا هر روز بدتر می‌شود. در سال 2017، وی به‌طور میانگین 3 ادعای دروغ در روز بیان می‌کرد. در سال 2018، این رقم به تقریبا 9 بار در روز رسیده است. در یک ماه مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای وی 26 ادعای دروغ در روز مطرح می‌کرد. به حساب من، ترامپ از زمان تحلیف ریاست جمهوری‌اش تاکنون 3/749 ادعای دروغ مطرح کرده است. واشنگتن پست که ادعاهای دروغ و ادعاهای گمراه‌کننده وی را تماما پیگیری می‌کند، می‌گوید تعداد آنها 6/420 دروغ است. هیچ دلیل استراتژیکی برای دروغگویی ترامپ وجود ندارد، او این کار را می‌کند زیرا همیشه این کار را می‌کرده است. اما رئیس‌جمهور هم می‌داند دروغ‌ها بدون هیچ فیلتری- برخی به واسطه رسانه‌های به ادعای ترامپ «جعلی» - به سمع و نظر ده‌ها میلیون نفر می‌رسد.


کد مطلب: 385092

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/385092/پمپئو-دزدی-دروغگویی-تقلب-افتخارات-ماست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com