مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا خبر داد

اعلام برنامه‌های هفته سلامت در نکا

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۳۸۵۰۰۸
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با اعلام برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان، افزایش سطح سواد سلامت در میان آحاد جامعه را امری ضروری و سبب کاهش روند رو به رشد بیماری‌های مختلف روحی و جسمی دانست.
۰
plusresetminus
اعلام برنامه‌های هفته سلامت در نکا
به گزارش بلاغ، علیرضا خانجانی در گفت‌وگو با ما با اشاره به نامگذاری اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت، اظهار کرد: به عنوان یک نماد برای اینکه بتوانیم واقعا سطرح سواد سلامت جامعه را ببریم برنامه‌های متعدد و متنوعی را تدارک دیده‌ایم.

وی دیدار با امام جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان و همچنین دیدار با نماینده شرق مازندران در مجلس را ازجمله برنامه‌ها برشمرد و افزود: در این دیدارها اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان به اطلاع مسئولان رسانده و کمک‌های مورد نیاز قابل طرح برای مسئولان نیز درخواست می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا پیاده‌روی سلامت را دیگر برنامه در نظر گرفته شده در این هفته خواند و خاطرنشان کرد: در بین خطبه‌های نمازجمعه اقدامات و کارهای صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان در مدت یکسال گذشته به اطلاع مردم رسانده می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه، به صدا درآمدن زنگ سلامت و نشست‌های عمومی و تخصصی دیگر همگی ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده به منظور ارتقا سطح شواد سلامت جامعه به شمار می‌آیند.


* تأثیر سفیران سلامت بر ارتقای سلامت جامعه

خانجانی هدف از افزایش سطح سواد سلامت جامعه را آگاهی و افزایش خود مراقبتی در میان مردم دانست و تصریح کرد: درحال حاضر موضوع خودمراقبتی هم از سوی سازمان بهداشت جهانی و هم وزارت بهداشت و درمان کشور مورد تأکید قرار گرفته است.

وی آگاهی از حداقل‌های حوزه بهداشت توسط افراد و مراقبت از خود را معنای حداقلی خودمراقبتی برشمرد و افزود: این بدان معناست که یک فرد برای غذای خود نیز بداند از چه نوعی استفاده کند و فعالیت بدنی داشته باشد.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان نکا اذعان کرد: تمام کارهای شخصی و اجتماعی فرد که در حوزه بهداشت و درمان بوده و باعث حفظ سلامتی افراد شود در مبحث سواد سلامت و ارتقای آن در جامعه گنجانده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: درحال حاضر ما در جامعه درگیر بیماری‌های مختلفی مانند دیابت، فشارخون، سکته‌های قلبی و مغزی، انواع سرطان‌ها و بیماری‌های از این دست هستیم که 70 درصد مرگ‌ومیر جامعه را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در مدت 10 سال آینده این عدد به 80 درصد برسد به همین منظور بحث خود مراقبتی و سفیران سلامت به خصوص از میان دانش‌آموزان در مدارس تعریف شده است.

خانجانی بیان کرد: سفیران سلامت افرادی هستند که آموزش‌های ابتدایی را می‌بینند و به عنوان سفیر مجموعه بهداشت و درمان برای تأثیرگذاری روی خانواده، اطرافیان و حتی برای خودشان معرفی می‌شوند تا بتوانند سطح سلامت را ارتقا دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما