کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

600 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده مازندران پرداخت می‌شود

2 ارديبهشت 1398 ساعت 12:54

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون اقدامات اولیه برای تکمیل پرونده 10 هزار بهره‌بردار خسارت‌دیده بخش کشاورزی در مازندران انجام شده است؛ گفت: 158 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 450 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت چهار درصدی در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفت تا به کشاورزان پرداخت شود.


به گزارش بلاغ، عزیزاله شهیدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری مازندران درباره اقدامات انجام شده پس از سیل اخیر به بخش کشاورزی مازندران گفت: 158 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 450 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت چهار درصدی در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفت تا به کشاورزان پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: مقرر شد پنج بانک عامل ملی، کشاورزی، تجارت، ملت و صادرات اقدام به پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان سیل کنند که سهم هر بانک 90 میلیارد تومان است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: تاکنون اقدامات اولیه برای تکمیل پرونده 10 هزار بهره‌بردار خسارت‌دیده بخش کشاورزی در مازندران انجام شده است.
 
شهیدی‌فر با بیان اینکه امسال از سال‌های پررنق تولید بخش کشاورزی مازندران است، بیان کرد: با توجه به خسارتی که به باغ‌های سیاه‌ریشه استان وارد شد، تنها در تولید هلو و شلیل دچار مشکل هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از خسارت‌های سیل در استان مربوط به بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن بوده است، ادامه داد: 50 درصد دیگر مربوط به سایر بخش‌ها در استان بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: بیش از 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مازندران دچار خسارت شد که 30 هزار هکتار آن مربوط به اراضی شالیزاری بود که بلافاصله با خزانه‌گیری دوباره احیا شده است.
 
این مسؤول به بحث عدم تمایل کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی نتوانسته در سال‌های گذشته عملکرد قابل قبولی داشته باشد و رضایت کشاورزان را جلب کند به همین دلیل تمایل کشاورزان به انجام بیمه محصولات کشاورزی پایین است.
 
وی یادآور شد: با ارزیابی‌های صورت گرفته، خسارت سیل به اراضی کشاورزی و واحدهای تولیدی زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی، 20 میلیارد تومان برآورد شد که شامل 28 هزار بهره‌بردار در 12 شهرستان خسارت دیده بود است که تاکنون بیش از نیمی از آن به مبلغ 10 میلیارد و 100 میلیون تومان به این کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 384996

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/384996/600-میلیارد-تومان-تسهیلات-کشاورزان-سیل-زده-مازندران-پرداخت-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com