تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۳۸۴۸۳۵
فرماندار نکا گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و موافقت شرکت سیتکو و سازمان کشوری، به میزان 500 تن سیمان به صورت رایگان در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا قرار می‌گیرد تا براساس مدیریت امورات در اختیار خسارت دیدگان قرار داده شود.
۰
plusresetminus
اختصاص 500 تن سیمان رایگان به خسارت‌دیدگان سیل نکا
به گزارش بلاغ، عبدالجواد توحیدی مقدم در اولین جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به اهمیت جمع‌بندی‌ای که در موضوعی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در این شرایط تمام نظام حواشی را کنار گذاشته و یکپارچه می‌شویم چراکه اگر قرار باشد موضوعی به حیثیت جزعی از نظام خدشه وارد کند تک تک ما از آن ذره ذره دفاع خواهیم کرد.

وی با تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی در روزهای بحران در شهرستان، افزود: تمام این نهادها پا به پای تمام دستگاه‌هایی مانند هلال احمر، امور آب، جهاد کشاورزی که کار ذاتی آن‌ها بحران بود در روزهای بحران پای کار بودند که قابل تقدیر است.

فرماندار نکا با ابراز امیدورای نسبت به بهبود عملکرد دستگاه‌ها در سال 98، خاطرنشان کرد: شاید مانند آق‌قلا و سیمرغ خسارت‌های شهرستان ما چندان پر رنگ نشد اما در جاهایی که باید حساسیت در کلان کشور ایجاد می‌شد به خوبی مازندران این امر را صورت داد که نمونه آن مصوبات مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: باید از باران رحمت الهی استفاده کرد اما برخی اتفاقات غیرطبیعی و مضاعف شد که خسارت‌هایی را به بار آورد که باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا به بحران نینجامد و یا حداقل خسارت را به همراه داشته باشد.

وی گفت: باید برای قبل، هنگام و بعد از بحران برنامه داشته باشیم و به گونه‌ای پدافندی عمل کنیم که خسارت‌های بحران در زمان حوادث به حداقل برسد.

* فضاسازی گل‌وبلبلی و منفی‌بافی ممنوع

توحیدی مقدم با اشاره به نام‌گذاری سال 98 به رونق تولید، تصریح کرد: بخش اعظمی از نام‌گذاری‌های دهه اخیر با رویکرد اقتصادی و براساس خواست‌های اصلی امور کشور بوده و دیده شد که با نام‌گذاری صورت گرفته کشور مبتلا به آن مشکل و نیازمند تقویت نیز بوده است.

وی افزود: هم یک سبقه گذشته در این نامگذاری‌ها رصد شده و هم پیش‌بینی آینده در نظر گرفته شده است بنابراین امسال باید این موضوع با اتحاد و همدلی بیشتری مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان نکا با بیان تلاش برخی در داخل و خارج کشور برای سیل سواری در بحران اخیر کشور، اذعان کرد: البته مردم خیلی بهتر همراهی کردند و مسئولان نیز با آنچه از دست‌شان بر می‌آمد پای کار آمدند که هم نه باید شرایط را گل و بلبل و بدون مشکل نشان داد و هم نباید سیاه‌نمایی و منفی‌بافی کرد.

این مسئول اضافه کرد: در آمریکا با آن عظمت یک شهر سوخت و چندین روز و هفته درگیر آن بودند که شاید اگر آن اتفاق در ایران می‌افتاد خود ما همدیگر را زیر سوال می‌بردیم اما بعضی وقت‌ها کاری از دست کسی ساخته نیست حتی اگر ابر قدرت دنیا بوده و بهترین امکانات را نیز داشته باشی.

وی گفت: می‌شد در نکا مانند سال 78 ده‌ها کشته و صد‌ها خانه آبگرفته مانند سال 78 داشته باشیم و ما و شما نیز بیخیال باشیم که این اتفاق نیفتاد همچنین با آن حجم آب در خوزستان اگر مدیریت نمی‌شد تبدیل به یک فاجعه می‌شد.

* باید ظرفیت‌های خود را به رخ جهانیان بکشیم

توحیدی مقدم خواهان اطلاع همگانی از ظرفیت‌های کشور شد و تأکید کرد: باید ظرفیت‌های خود را به رخ جهانیان بکشیم که توانستیم باوجود تحریم بر روی پای خود ایستاده و خودمان مدیرت کنیم.

وی افزود: حتی در همین نکا نیز سعی کریم روی پای خود بایستیم و خیلی انرژی استان را نگیریم که این‌ها ظرفیت است.

فرماندار نکا بیان کرد: در دستیابی به رونق تولید نیز باید این اتحاد باشد از تولیدکننده تا مصرف‌کننده و مسئولان باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی داشته باشند یعنی هم مسئولان به عنوان سیاست‌گذار، هم قانونگذاران فرآیند امور را تسهیل کنیم اما این به معنای زیر پا گذاشتن قوانین اصلی نیست که به هر قیمیتی باشد.

این مسئول اضافه کرد: به عنوان مثال برای ایجاد کارگاه تولیدی اگر بستر رودخانه را رعایت نکنیم و به بهانه ایجاد اشتغال و ارتزاق تعدادی وقتی که سیل بیاید بدون دخالت دادگاه، پاسگاه و دیگر مسئولان خود سیل رفع تصرف می‌کند و می‌رود.

وی گفت: زمینه کار را باید رعایت کنیم اما تا جایی که می‌توان باید امور را تسهیل کرد و با جا افتادن استفاده از تولیدات داخلی برای مردم تعامل با دنیا، روابط دیپلماتیک و اقتصاد منطقه‌ای نیز هر کدام در جای خود باید لحاظ شود.

* عدم عملکرد جزیره‌ای باوجود تعصب سازمانی

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل نکنند، اظهار کرد: اگر ادارات و دستگاه‌ها فقط خودشان را ببینند قطعاً نمی‌شود مدیریت کرد باید با هم تعامل داشته و ضمن تعصب سازمانی خود، دیگران را نیز ببینند.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در نکا، افزود: از بندر امیرآباد و نیروگاه گرفته تا سیلو، شرکت سیمان، شهرک صنعتی و بخش کشاورزی در شهرستان نکا فعالیت حمل و نقل سنگین و نیمه‌سنگین دارند که با یک نشست هم‌اندیشی بین گروه‌ها مشکل میان رانندگان و شرکت سیمان در نشستی مرتفع شد درحالی که می‌شد همین موضوع را به یک بحران تبدیل کرد.

فرماندار نکا با بیان نقش بانک‌ها در تحقق رونق تولید، خاطرنشان کرد: بعضی از تسهیلات توسط بانک‌ها داده می شود که در توان افراد نیست از سوی دیگر باوجود توان در مجموعه‌ها تسهیلات ناچیزی داده می‌شود که هیچ کدام همخوانی ندارند.

این مسئول خواستار ظرفیت‌سنجی، آمایش سرزمینی و توان‌سنجی توسط دستگاه‌های مختلف شد و اضافه کرد: به گونه‌ای نباشد که اگر پروژه‌ای آغاز می‌شود دو سال بعد به بن‌بست خورده و تعطیل شود.

وی گفت: بانک‌ها با نگاه مثبت، تعاملی و کارشناسانه دقیق باید موضوعات را مدیریت کنند.

* تلنگر خوب سیل به شهرستان

توحیدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همراهی و پای کار بودن سمن‌ها و مردم از برخی حاشیه‌سازی ها نیز انتقاد و تصریح کرد: عملکرد دولت و نظام بلکه عملکرد خود را شطرنجی نکنید.

وی خواهان سطح‌بندی کارها شد و افزود: گزارشات را واقعی ارائه کنیم تا مردم بدانند که کار انجام شده و برخی از ادارات در شرایط بحرانی چه میزان پای کار بودند البته قطعاً فرماندار و استاندار نمی‌توانند در چند نقطه همزمان حاضر شوند مهم این است که در جریان امورات باشیم.

رئیس شورای اداری شهرستان نکا اذعان کرد: همراهی مردم به اندازه‌ای بود که باوجود آبگرفتگی نزدیک به 600 خانه در شهرستان نکا حتی یک چادر مجبور نشدیم بزنیم ضمن اینکه خودمان خسارت‌زده بودیم به استان‌های دیگر نیز کمک کردیم.

این مسئول اضافه کرد: بیش از 45 دستگاه ادوات سنگین در سطح شهرستان مستقر شد که اگر سد، دیوار ساحلی و سرشاخه‌گیرها نبودند اتفاقات دیگری می‌افتاد اما تلنگر خوبی نیز بود که نیازمند هستیم بیشتر به رودخانه بپردازیم.

وی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و موافقت شرکت سیتکو و سازمان کشوری، به میزان 500 تن سیمان به صورت رایگان در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا قرار می‌گیرد تا براساس مدیریت امورات در اختیار خسارت دیدگان قرار داده شود.

* تکریم همزمان ارباب رجوع و مدیران

توحیدی مقدم با تأکید بر همزمانی تکریم ارباب رجوع و تکریم مدیران، بیان کرد: کارها را باید روان کرد اما باید شأن سیستم و ارباب رجوع را نیز حفظ کرد تا نه به بهانه تکریم ارباب رجوع به مدیری توهین شود و نه برعکس آن.

وی خواستار هماهنگی در امور شد و افزود: یکی نرود در روستایی و عکسی بگیرد و بگوید هیچ مسئولی به اینجا سر نزده و دو تا نان لواش هم بدهد بگوید فقط من آمدم و کلیپ آن را نیز در گروه‌های مختلف پخش کند این جالب نیست و هیچکس نمی‌پسندد.

فرماندار نکا بیان کرد: من هم از این کارها بلدم اما این نه شأن ما است و نه شما اما اگر موردی شایسته تذکر است به راحتی تذکرات بیان شوند مانند اینکه شرایط شب عید و پایان سال بود و همه درگیر مباحث خاص خود و تعطیلات بودند و پایان سال مالی نیز بود.

این مسئول اضافه کرد: بنده و خیلی از مدیران مسافرت‌های عادی خود را نیز لغو کردیم و منتی هم نداریم و آنچه در توان ما و مجموعه ما بوده دریغ نکردیم قطعاً اشکالاتی نیز اگر بوده باید در جهت رفع آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه بحران نباید ما را از کارهای عادی خود غافل بدارد گفت: هنوز اداراتی مراجعان را به فرمانداری ارجاع می‌دهند که اگر این باب شود برای خود ادارات بد می‌شود چراکه ناتوانی آن مسئول را در حل مشکل مردم نشان خواهد داد.

* عدم استفاده از امکانات دولتی و پست‌ها در انتخابات

توحیدی مقدم همچنین با تقدیر از ستاد اجرایی مدیریت سفر شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: شاید کمی این موضوع به حاشیه رفت اما به خوبی مدیریت شد چراکه روزی بیش از 50 هزار ورود و خروج به شهرستان را داشتیم.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98، تأکید کرد: استقلال شخصیتی اداره و دستگاه‌های اجرایی باید حفظ شود نباید نگاه جانب‌دارانه وجود داشته باشد.

رئیس شورای ادارای شهرستان با بیان عدم استفاده از امکانات دولتی و پست‌ها در انتخابات، خاطرنشان کرد: البته تا زمان فرا رسیدن انتخابات باید از ظرفیت افراد استفاده کرد اما با آغاز فرآیند انتخابات باید مراقب بود تا درگیر حمایت انتخاباتی از افراد نشویم.

این مسئول اضافه کرد: تکلیف ما روشن است و اصلاً کاری با اینکه از داخل صندوق اسم چه کسی خارج می‌شود نداریم بلکه مهم این است که ما وظیفه خود را انجام دهیم چراکه هرکه مردم رأی دادند برای ما محترم است.

وی گفت: ما یکی از بهترین انتخابات‌های دنیا را در کشور برگزار می‌کنیم چراکه خود مردم پای کار هستند و دستگاه‌های دولتی تنها هماهنگ‌کننده‌های اداری آن به شمار می‌روند.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه به شور و نشاط اجتماعی نیاز داریم خواهان برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های پیش رو شد و تصریح کرد: مناسبت‌های در پیش را باید به فراخور نیاز هرکدام به خصوص جشن‌های نیمه شعبان و مناسبت های ماه رمضان را باید به خوبی برگزار کرد.

شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر طرح و بحث بر سر اقدامات صورت گرفته در سال 98 از سوی برخی از دستگاه‌ها، موضوعات مربوط به مدیریت بحران در نوروز 98 نیز مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از مدیران نیز به بیان برخی نکات و عملکرد خود پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما