کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجلی هنر انقلاب در گنج خانه ایثار روستای قراخیل قائم‌شهر

24 فروردين 1398 ساعت 14:45

یادمان شهدا در مجموعه موسسه فرهنگی هنری ثارالله قراخیل علاوه بر ماکت‌های منطقه جنگی و عملیاتی (به ویژه مناطق مرتبط با لشکر 25 کربلای مازندران)، عکس‌های خاطره‌انگیز، لوازم شخصی، لباس، دست نوشته‌ها و اسناد مربوط به شهیدان روستای قراخیل برپا شده است.


به گزارش بلاغ، تعدادی از مسؤولان و هنرمندان، باعنوان سفر معنوی کمیته هنر انقلاب در موزه شهدای دفاع مقدس روستای قراخیل حضور یافتند.
 
در این یادمان شهدا که در مجموعه موسسه فرهنگی هنری ثارالله قراخیل واقع شده، علاوه بر ماکت‌های منطقه جنگی و عملیاتی (بویژه مناطق مرتبط با لشکر 25 کربلای مازندران)، عکسهای خاطره انگیز، لوازم شخصی، لباس، دست نوشته‌ها و اسناد مربوط به شهیدان روستای قراخیل نیز به چشم می‌خورد.
 
 مسؤول فرهنگی و اجرایی موزه شهدای قراخیل و جانباز دوران دفاع مقدس در حاشیه این دیدار گفت: این فضا از سال گذشته با پیگیری‌های تنی چند از مسؤولان این روستا و حمایت مالی خانواده‌های معظم شهدای قراخیل شکل گرفته و قرار است به‌زودی هم به لحاظ محتوایی و هم فضای فیزیکی گسترده‌تر شود.
 
عباس علیجان‌زاده با بیان اینکه قراخیل به‌عنوان یکی از روستاهای بزرگ منطقه بالاتجن شهرستان قائم‌شهر در دوران دفاع مقدس شور و حال خاصی در اعزام نیروهای رزمنده به مناطق جنگی داشته است خاطر نشان کرد: یادمان موجود، ادای دینی به تمامی شهیدان، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان است که به ندای امام و انقلاب لبیک گفتند و در این راه بی‌ادعا جانفشانی کردند.
 
وی اضافه کرد: مجموعه موسسه فرهنگی هنری ثارالله قراخیل که عمدتا با کمک مردمی ساخته شده، علاوه بر موزه شهدا، در طبقات فوقانی از دفتر، کتابخانه و سالن اجتماعات نیز تشکیل می‌شود.
 
 مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری مازندران نیز در حاشیه این دیدار  با ارزش خواندن اسناد موجود در این موزه، اظهار کرد: این آثار قابلیت تبدیل به آثار هنری مکتوب را داشته و حوزه هنری می‌تواند در این مسیر با کمک هنرمندان مطرح استان به ماندگاری پیام شهدای قراخیل اقدام کند.
 
 سیدولی هاشمی افزود: روستای قراخیل از توابع منطقه بالا تجن شهرستان قائم‌شهر با تقدیم 44 شهید سرافراز، با سابقه مبارزات ضد طاغوت در سال‌های پیش از انقلاب، همچنین به‌عنوان نخستین روستای برگزار کننده نماز جمعه در کشور و سابقه فعالیت‌های مدون فرهنگی هنری با مضامین مذهبی و انقلابی از سال‌های دور تاکنون، سهم ارزنده‌ای در جریان انقلاب اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی وابسته به آن داشته است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 384670

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/384670/تجلی-هنر-انقلاب-گنج-خانه-ایثار-روستای-قراخیل-قائم-شهر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com