تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۳۸۴۵۶۲
نویسنده و طنز پرداز سینمای کشورمان گفت: داستان فردوسی پور و میثاقی خیلی شبیه به ماجرای من و مهران مدیری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مهراب قاسمخانی از جمله افرادی است که همیشه حرفش را صریح و بی‌پرده می‌زند و با کسی تعارف ندارد. با این نویسنده و طنزپرداز موفق در مورد حذف عادل و برنامه ۹۰، همچنین اختلافات خودش با صدا و سیما و شرایط این روز‌های پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

* نظر شما در مورد حذف عادل و برنامه ۹۰ از شبکه سه چیست؟
من در همه این سال‌ها ارتباطم با عادل خوب بوده و خیلی دوستش دارم، چون به غیر از اینکه بین مردم محبوب است، در کارش فوق‌العاده حرفه‌ای و متخصص است و نشان داده برنامه‌هایش کیفیت بالایی دارند. ببینید این که طرز فکر بعضی از مدیران صدا و سیما با عادل فرق کند، اصلاً چیز عجیب و جدیدی نیست و هر مدیری با افرادی کار می‌کند که با آن‌ها راحت‌تر است، ولی حذف یک آدم متخصص مثل عادل به خصوص اینکه بین مردم بسیار محبوب است، به نظرم لزومی نداشت و این کار گل به خودی از طرف صدا و سیما بود که فکر می‌کنم ضربه بدی به این سازمان وارد می‌کند. در سال‌های گذشته وقتی خودم با صدا و سیما کار می‌کردم پیش می‌آمد که اختلاف نظر‌هایی وجود داشته باشد، ولی این‌طور نبود که نگاه حذفی داشته باشند. البته شاید این مدیران جدید و جوان هنوز داغ هستند. به نظرم آن‌ها عادل را به چشم یک بیگانه نگاه کردند.
* بعد از حذف ۹۰ و جایگزینی برنامه فوتبال برتر، خیلی‌ها میثاقی را جانشین عادل می‌دانند و از او انتقاد می‌کنند. نظر شما چیست؟
این موضوع شباهت زیادی به داستان من و مهران مدیری دارد. ایده برنامه دورهمی مال من بود و پیشنهادش را به صدا و سیما داده بودم و قرار بود با مهران مدیری برنامه را تولید کنیم، ولی بعد از چند وقت من ممنوع‌الکار شدم و مهران خودش دورهمی را اجرا کرد و پیش برد.
* شما از مهران مدیری ناراحت شدید؟
اگر بگویم ناراحت نشدم، دروغ گفتم، ولی خودم پیشنهاد دادم مهران ادامه بدهد. خیلی‌ها قرارداد بسته بودند اگر با رفتن من همه این افراد از کار بیرون می‌آمدند، خودم عذاب وجدان می‌گرفتم. چند سال ممنوع‌الکار شدم و کسی نیامد به خاطر من کار نکند، چون اصلاً این کار درست نیست و این انتظار بیهوده‌ای است. البته این را بگویم که مطمئن هستم عادل هم چنین انتظاری ندارد که میثاقی بیکار شود، ولی رفتار‌های این شخص بعد از این اتفاق بسیار مهم است.
* بعد از این اتفاق با عادل تماس نگرفتید؟
راستش چند بار خواستم به او زنگ بزنم، ولی دلم نیامد، چون فکر می‌کنم عادل در این مقطع باید فقط آرامش داشته باشد تا بتواند به حالت عادی برگردد. عادل هم تخصص دارد و هم محبوب دل مردم است و به همین دلیل مشتریان زیادی دارد و همه دوست دارند با او کار کنند. امیدوارم بهترین اتفاقات برای او بیفتد.
* تیم محبوب‌تان هم دربی را برد و حسابی روی فرم است.
بله، کلی کیف کردیم. این دیدار برخلاف دربی های قبلی جذاب بود و خوشحالم که با پیروزی تیم محبوبم به پایان رسید.
* بعد از پیروزی در دربی برای چه کسانی کری خواندید؟
خیلی دوست نداشتم کری بخوانم. درست است که پرسپولیسی هستم و خیلی خوشحالم که تیم محبوبم برنده شد، ولی استقلال بعد از این شکست خیلی وارد حاشیه شد و یک‌جور‌هایی دلم به حال‌شان سوخت. البته بعد از بازی برای خواهر خانمم کری خواندم و به او پیامک زدم.
* خانم دهقان همسرتان هم فوتبالی است؟
نه، اصلاً علاقه‌ای به فوتبال ندارد و حتی نمی‌داند کدام تیم برنده دربی شده است. (به یکباره صدای خانم شقایق دهقان می‌آید: می‌دانم پرسپولیس دربی را برده (با خنده)).
* پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود؟
بله تیم باکیفیتی دارد و شانس اول قهرمانی است، ولی نباید از کنار تراکتور و سپاهان که بسیار باکیفیت هستند به راحتی گذشت. اگر در قهرمانی هت‌تریک کنیم فوق‌العاده خواهد بود.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰