تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۸۴۴۰۲
تولیت آستان قدس رضوی گفت: همراهی دولت و مردم عراق در شرایط تحریم جمهوری اسلامی ایران به تعمیق رابطه عاطفی و تاریخی دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با نخست وزیر عراق اظهار کرد: میراث فرهنگی مشترک ایران و عراق سابقه تاریخی و مذهبی چند هزار ساله و مهم‌تر از همه محبت اهل بیت (ع) قلب و روح مردم دو کشور را به هم پیوند زده است و راهپیمایی اربعین به عنوان یک پدیده بی نظیر بین المللی، در کنار همه مزایای معنوی، قدرت و ثبات عراق را نشان می‌دهد.

وی افزود: مشهد کانون عاشقان رضوی از سراسر دنیاست و ما سالانه میزبان میلیون‌ها عراقی در مشهد هستیم و با افتخار به آنها خدمت می‌کنیم. دشمنان به این نقاط اقتدار و پیوند ما حملات رسانه‌ای و دروغ پردازی می‌کنند و این کینه ناشی از خشم آنها از مودت مردم ایران و عراق حول ارادت به خاندان وحی است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: عتبات عالیات در عراق و حرم رضوی در ایران باید پرچمداری اتحاد و برادری دو کشور را در دست داشته باشند و من از توافق اخیر شما و رئیس جمهور محترم ما در حذف هزینه ویزا تشکر می‌کنم.

وی افزود: قطعاً همراهی شما و مردم عراق در شرایط تحریمی جمهوری اسلامی ایران، به تعمیق رابطه عاطفی و تاریخی دو کشور کمک شایانی خواهد کرد و آستان قدس رضوی از هر گونه پیشنهادی جهت نقش آفرینی بیشتر در روابط دو کشور استقبال می‌کند.

مروی تصریح کرد: آستان قدس یک نهاد کاملاً دینی و مردمی است و محبت هزار و دویست ساله مردم به این عتبه، توانمندی‌های گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی برای آن ایجاد کرده که همه این مزیت‌ها می‌تواند بسترساز تعاملات فزاینده میان دو کشور قرار گیرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰