تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۳۸۴۳۷۷
رئیس‌مجلس شورای قطر اعلام کرد کشورش قادر است با قطع گاز امارات، یک سوم دبی و ابوظبی را در تاریکی فرو ببرد اما این کار را نمی‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بحران در روابط قطر با عربستان، امارات، مصر و بحرین در حالی 2 ساله می‌شود که هیچ دورنمای روشنی برای حل آن دیده نمی‌شود.
قطر می‌گوید توانایی وارد کردن ضربات سختی به این کشورها را دارد اما بنا به دلایل انسانی از انجام آن خودداری می‌کند. در همین رابطه «احمد آل محمود» رئیس‌مجلس شورای قطر گفت از ابتدای بحران در روابط دوحه با چهار کشور عربی، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دستور داده بود که این قضیه مدیریت شود به گونه‌ای که مردم متضرر نشوند.
«آل محمود» در حاشیه نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس در دوحه و در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم گفت که امارات همه چیز را با قطر قطع کرده جز واردات گاز قطر: «اگر ما انتقال گاز به امارات را قطع کنیم و البته بر اساس قانون بین‌المللی این حق ماست، در آن صورت یک سوم دوبی و ابوظبی در تاریکی فرو می‌رود اما دستورات امیر قطر این بوده که هیچ فردی نباید از این اختلافات متضرر شود و آسیب ببیند.»
آل محمود همچنین گفت با وجود اینکه چهار کشور عربی (عربستان ، بحرین، امارات و مصر) از زمان آغاز بحران از تمامی قطری‌های مقیم این کشور خواستند که کشورشان را ترک کنند و حتی بیماران قطری را از بیمارستان‌های خود بیرون کردند اما ۳۰۰ هزار تبعه مصر در قطر مشغول به کار هستند و هیچ یک از این افراد از کشور بیرون رانده نشده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴