تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
کد مطلب : ۳۸۴۲۸۹
رهبر کاتولیک‌های جهان در شهر میلان و در میان دانش‌آموزان و معلمان این شهر ضمن انتقاد از همدستی سران آمریکا در کشتار کودکان بی‌دفاع دنیا تصریح کرد که کودکان یمن، سوریه و افغانستان با سلاح‌های آمریکا کشته می‌شوند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان از نقش سلاح‌های آمریکا در مرگ کودکان در مناطق جنگ‌زده غرب آسیا شامل سوریه، یمن و افغانستان سخن گفت.
وی روز شنبه و در یک سخنرانی در جمع دانش‌آموزان و معلمان «مرکز سان کارلو» در میلان گفت کشورهای متمول غربی با فروش سلاح‌ به مناطق درگیر جنگ، به درگیری‌ها در این مناطق دامن می‌زنند... دلیل وجود این همه جنگ در دنیا این است که افراد ثروتمند در اروپا و آمریکا سلاح‌هایی می‌فروشند که از آنها برای کشتن کودکان و مردم استفاده می‌شود.
پاپ همچنین در ادامه خاطرنشان کرد بدون فروش این سلاح‌ها شاهد وقوع جنگ در کشورهایی نظیر افغانستان، یمن و سوریه نبودیم: «کشوری که سلاح تولید کرده و می‌فروشد باید وجدانش بابت مرگ هر کودک و نابودی هر خانواده در عذاب باشد.»
وی همچنین با‌ اشاره به ضرورت استقبال از پناهنده‌ها و پذیرفتن آنها در جامعه، نگرانی‌های دولت ایتالیا درباره پناهنده‌ها و مهاجران را رد کرد. پاپ فرانیس گفت: «مافیا اختراع نیجریه‌ای‌ها نیست. مال ما است. همه ما احتمال مجرم شدن داریم. مهاجرها برای ما ثروت می‌آورند چون اروپا را مهاجران ساخته‌اند.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما