تاریخ انتشارجمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۸۴۱۴۶
استاندار مازندران با اشاره به ساخت منازل مسکونی در حریم و بستر رودخانه، در رابطه با جابجایی 500 ساختمان واقع در حریم و بستر رودخانه گفت: این خانه‌ها دائما در حال تهدید هستند.
۰
plusresetminus
500 ساختمان حریم رودخانه تلار دائما در حال تهدید هستند
به گزارش بلاغ، احمد حسین‌زادگان، در بازدید از مناطق سیل‌زده شهر زیراب، با بیان اینکه به سیل رودخانه تلار توجه کمتری شده چراکه تحت‌الشعاع سیل دیگر استان‌ها قرار گرفته، طغیان رودخانه تلار را بی‌سابقه برشمرد و گفت: در این طغیان با انحراف مسیر رودخانه زمین‌های کشاورزی و تاسیسات دچار مشکل شد و در حال حاضر، مشکل قسمت‌های پر خطر، حل شد اما زمین‌های مردم در مسیر رودخانه از بین رفته و با ادوات سنگین سعی داریم تا مسیر رودخانه را به جایگاه اول بازگردانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به‌طور موقت انتقال آب با انشعابات برقرار شده و فعلا به پایداری رسیده است، گفت: با فروکش کردن آب رودخانه روی خط اصلی و برقراری آن متمرکز می‌شویم.

استاندار مازندران با اشاره به ساخت منازل مسکونی در حریم و بستر رودخانه، در رابطه با جابجایی 500 ساختمان واقع در حریم و بستر رودخانه گفت: این خانه‌ها دائما در حال تهدید هستند و مصوبه کرده‌ایم که این خانه‌ها با کمک شهرداری شناسایی شوند و با کمک بنیاد مسکن و راه و شهرسازی تسهیلاتی برای انتقال آنها قائل شویم و در حال حاضر نیز، مبلغ 5 میلیون تومان وام بلاعوض معیشتی به مالکان و مستاجران خسارت‌دیده پرداخت می‌شود.

حسین‌زادگان در رابطه با رانش جاده شریانی محور سوادکوه، گفت: در یک منطقه زیر جاده خالی شده و مجبور به تک لاین کرده جاده شدیم و با هماهنگی معاونت ساخت مقرر شد تا امروز دو پیمانکار فعالیت خود را برای تثبیت جاده آغاز کنند.

وی در رابطه با مصوبه دولت در بخش دام و کشاورزی به آسیب‌دیدگان سیل، گفت: برای هر دام سبک 500 هزارتومان وام بلاعوض و تسهیلات کم بهره و برای دام سنگین نیز سه میلیون تومان بلاعوض و همین مبلغ تسهیلات کم بهره و همچنین برای هر هکتار زمین کشاورزی 2 تا 5 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای احداث دیواره وزارت دفاع، بسیج سازندگی و دو شرکت بخش خصوصی وارد کار شوند، بر لزوم احداث دیواره حفاطتی در نقاط بحرانی با آورده سیل تأکید کرد و افزود: اگر کار درست و اصولی انجام نشود دوباره چند ماه دیگر اینجا خواهیم بود.

حسین‌زادگان با اشاره به حجم چوب در سیلاب اخیر، به ضرورت قطع درختان پرخطر حاشیه رودخانه اشاره کرد و گفت: مسیر رودخانه تلار تا شیرگاه بررسی شود تا درختان مشکل‌ساز شناسایی شوند.

وی با تأکید بر بررسی وضعیت زمین‌های کشاورزی خسارت دیده و با اشاره به زمین‌هایی که کاملا از میان رفته است، گفت: زمین‌های قابل کشت به سرعت بازگشت داده شود و خسارت وارده به آنها برآورد شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴