تاریخ انتشارجمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۸۳۷۹۴
امام جمعه بابل گفت: جمهوری اسلامی موعود همه انبیا و اولیای الهی و ۱۲ فروردین یادآور سال ۵۸ مردم بود که امام راحل از اولین روز مردم را پای صندوق‌های رای کشاند و در حوادث اخیر سازمان بازرسی از قبل باید پرونده تشکیل بدهد چرا با بی‌توجهی از این مسائل رد می‌شوند.
۰
plusresetminus
جمهوری اسلامی موعود همه انبیا و اولیای الهی/سازمان بازرسی کشور قبل از حوادث به مسائل ورود کند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهردارالمومنین بابل با اشاره به بعث رسول ختمی مرتبت اظهار کرد: ما در آستانه مناسبت بزرگی قرار داریم و آن سالروز بعثت پیامبر بزرگوار اسلام است، انبیاء مبعوث شدند تا با هدایت مردم موانع را از پیش پای آن‌ها بردارند.
     
وی اقزود: تشکیل حکومت توسط اولیای الهی برای هدایت‌گری جامعه است، خداوند متعال به برکت بعثت نبی‌مکرم اسلام برکات را بر جامعه نازل می‌کند، شایسته است ۲۷ رجب مصادف با روز ۱۴ فروردین از اعیاد بزرگ اسلامی گرامی بداریم و ذوب در عید نوروز نشود، مجالس و محافل عید پررونق‌تر جلوه کند، اطعام و پذیرایی صورت گیرد.
     
امام جمعه بابل ادامه داد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی روز بزرگی است که امام راحل آن را عید نامیدند و روز نخست حکومت الله، این روز را بزرگ بدانید، جمهوری اسلامی موعود همه انبیا و اولیای الهی و ۱۲ فروردین یادآور سال ۵۸ مردم بود که امام راحل از اولین روز مردم را پای صندوق‌های رای کشاند.
   
این مسئول یادآور شد: امام عزیز قدرت فکر را برای ملت قائل بود تا پایه‌های نظام اسلامی برخلاف حکومت‌های انقلابی دیگر با آرای مردم محکیم شود، از ابتدا مردم را بر خلاف نظام‌های انقلابی خاص از اولین روز حکومت اسلامی امام راحل همانگونه که رشد خود را در عرصه انقلاب در سال ۵۷ نشان دانند همان رشد را دست‌مایه قرار داد تا مردم سرنوشت خود را در دست بگیرند و ۹۸٫۲ درصد مرم رای دادند.
  
حجت‌الاسلام روحانی گفت: هنوز بعد از چهل سال راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته نشان داد که اگر ده‌ها چله دیگر بگذرد همان الفت همچنان برقرارخواهد بود، انتظار و توقع مردم این است که مسؤولان دولت، مجلس و عناصر موثر بدانند این حکومت اسلامی است نه یک جمهوریت کامل، برخی اسلامیت نظام را زیر سوال می‌برند امام راحل تعابیر دیگر را اجازه نداد برای نظام اسلامی به کار برده شود و نظام جمهوری اسلامی نظام با برکتی‌است که در سال ۵۸ به دست امام و ملت غرص و به درختی تنومند تبدیل شد.
   
وی با اشاره به سیل و مشکلات ابتدایی سال ۹۸ اذعان کرد: سیل ابتدای امسال برخی از مناطق کشور رخ داد، این سیل‌ها پیام دارد، خیلی این روزها به اظهار نظر در خصوص علل سیل می‌پردازند اما قرآن در برخی از آیات تذکر می‌دهدگاهی این پیام‌ها معنوی است تا مفاسد و هرزگی‌هایی که در جامعه گسترده می‌شود برچیده شود و  آیه شریفه قرآن تذکر می‌دهد اگر مردم تقوا رعایت کنند باران می‌بارد برای شما برکت است.
  
خطیب جمعه بابل ادامه داد: در کنار علل مادی به علل معنوی هم توجه شود، هشدارهای معنوی الهی است، این رقاصی‌ها و غفلت‌هایی که جامعه در پیش گرفته شده، این بلاها دستاورد عمل خود انسان است،  انسانی که هزار میلیارد تومان اختلاس می‌کند و خبرهای از این دست نگران‌کننده و برخی چقدر خبیث و حریص هستند اگر فرصت بیشتری داشتند به دو هزار میلیارد تبدیل می‌کردند، علل مادی این حادثه هم مورد بررسی قرار گیرد.
  
روحانی تصریح کرد: حریم رودخانه‌ها اشغال و به آن تجاوز می‌شود، لب رودخانه‌ها درخت کاشتند، خاک ریختند، به حریم بابلرود، سجادرود و دیگر رودخانه‌ها تجاوز صورت گرفت، باران ۳۰۰ میلی لیتر در ۴۸ ساعت ممکن است اتفاق افتاده باشد اگر رودخانه‌ها لایروبی صورت بگیرد و به حریم‌ها تجاوز نشود خسارات این حوادث به مراتب کمتر خواهد بود، درختان بریده شدند و جنگل‌ها نابود، تغییرات آب و هوایی هم از علل این حادثه بود، ۵۰ تا ۷۰ درصد بارش سالانه در یک زمان محدود بارید و در مازندران و گلستان با بی‌توجهی تمام جنگل‌ها و منابع طبیعی نابود شد.
  

سازمان بازرسی کشور قبل از حوادث به مسائل ورود کند
وی افزود: سازمان بازرسی هنگام هر حادثه اعلام می‌کند که این حوادث را بررسی می‌کنیم چرا قبل از حادثه این‌ها را بررسی نمی‌کنند، برای اموات می‌خواهید تشکیل پرونده بدهید؟ سازمان بازرسی از قبل پرونده تشکیل بدهد، چرا با بی‌توجهی از این مسائل رد می‌شوند، با مسؤولان و افراد متخلف با جدیت برخورد کنند، حریم رودخانه در شیراز را تبدیل به جاده کردندو در یک روز ۱۷ نفر کشته شدند، متاسفانه تاوان آن را مردم پس دادند، با بی‌اعتنایی نباید به راحتی گذشت و حوادث باید مورد بررسی قرار داد.
  
امام‌جمعه بابل اظهار داشت: با همراهی آیت‌الله توکل و برخی مسئولان به روستاهای سیمرغ سر زدیم، واقعا وضعیت اسفناک بود، منازل خسارت سنگینی دیدند و تاوان این بی‌توجهی‌ها را مردم می‌دهند، خداوند گاهی این حوادث را نازل می‌کند تا مردم به فکر هم بیافتند، از همه جا برای کمک و همدردی با مردم جنب و جوش صورت گرفت حتی مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب در این مشکلات که غوطه‌ور بودند اقلامی را از طرف زلزله‌زدگان فرستادند.
   
حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: نیروهای مسلح، بسیجیان، طلاب و آحاد مردم خودجوش به داد مردم سیل‌زده رسیدند و این نشانه همدلی میان آحاد مردم جامعه است.
  
وی با اشاره به مشکل آب مصرفی در بابل گفت: از جمله معضلات این روزها در شهرستان بابل مساله کدر شدن آب سد البرز است که همشهریان ما در شهرستان بابل و بابلسر با مشکل سنگین قطعی آب مواجه شدند، آیا کسی هست به داد مردم برسد، متاسفانه نسبت به این شهرستان بی‌توجهی می‌شود.
   
خطیب جمعه بابل ادامه داد: این تصفیه‌خانه چند سال باید تکمیل شود، آن روز که داشتید چاق و لاغر می‌کردید و اعتبارات به جاهای دیگر رفت باید فکر چنین روزی را می‌کردید، ۱۷ سال طول کشید سد البرز ساخته شود و متاسفانه تصفیه‌خانه آن هنوز ساخته نشد، به همراه مدیران کل حوزه آب به منطقه سد البرز رفتیم دیدیم که یک لوله را نصب کردند و آب را از سطوح بالایی سد برداشت می‌کنند، استاندار مازندران لحظاتی قبل در تماس با بنده توضیحاتی نسبت به بی‌توجهی‌ها دادند و اذعان داشتند که نسبت به این شهرستان بی‌توجهی صورت گرفت الان درصدد هستند لوله دیگری نصب بشود تا تصفیه‌ خانه‌ها قدرت تصفیه داشته باشد و تا حدودی مشکل را حل کند.
     
روحانی در پایان اذعان کرد: مردم در نهایت نجابت و با سخت‌ترین شرایط تحمل کردند، این تحمل‌ها قابل تقدیر است اما صبر مردم هم حدی دارد، نگذارید خدای ناکرده صبر مردم لبریز شود، بترسیم این بی‌توجهی‌ها زمینه سوء استفاده افراد را فراهم و هر روز مسؤولی وعده بدهد و مردم ناامید شوند، با یک توجه بیشتر و سرعت بیشتری مشکلات مردم رفع شود.

  
   
انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴