کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش برنامه‌های فرهنگی در نیمه شعبان/ تسریع در روند رفت و آمدها

خبرگزاری مهر , 9 فروردين 1398 ساعت 8:00

قم - در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم ضمن تاکید بر باشکوه برگزار شدن مراسم نیمه شعبان، مشکلات و نواقص موجود در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش بلاغ،جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم شامگاه چهارشنبه با حضور مسئولین استان در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد و در آن، موضوع مراسم‌های نیمه شعبان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری در این جلسه اظهار کرد: مقدمات برای برگزاری مراسم‌های نیمه شعبان از اسفندماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

یونس عالی‌پور با اشاره به تأمین زیرساخت‌های خدمات‌رسانی در ایام نیمه شعبان ابراز کرد: برق موکب‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال بدون مشکلی خاصی تأمین‌شده است.

وی تصریح کرد: یک لاین اختصاصی برای حمل و نقل نیروهای امدادی در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) در ایام نیمه شعبان در نظر گرفته خواهد شد.

معاون استاندار قم بر مردمی برگزار شدن جشن‌های نیمه شعبان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

پیش بینی خط ویژه تردد وسایل نقلیه عمومی و امدادی در نیمه شعبان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه، اظهار داشت: اولویت استان در نیمه شعبان حمل‌ونقل عمومی بین مسجد مقدس جمکران و هسته مرکزی شهر است.

محسن بهشتی با بیان اینکه امسال تلاش می‌شود نقاط ضعف سال‌های گذشته از بین رفته و نقاط قوت نیز تقویت شود گفت: امسال خط ویژه‌ای برای تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودروهای امدادی در نیمه شعبان پیش‌بینی‌شده است.

افزایش برنامه‌های فرهنگی موکب‌های نیمه شعبان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هم در جلسه بیان کرد: چند سال است که الگوی پیاده‌روی حماسی اربعین در نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم (ص) پیاده‌سازی می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی بر مردمی برگزار شدن مراسم‌های نیمه شعبان تأکید کرد و گفت: افزایش برنامه‌های فرهنگی موکب‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) از رویکردهای مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد موکب داران نیمه شعبان غیربومی هستند افزود: لازم است تا برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بیشتری را برای موکب داران برگزار شود.

کمبود پارکینگ مسجد جمکران در نیمه شعبان

دبیر شورای ترافیک استان قم نیز در این جلسه بر تسریع در عبور و مرور وسایل نقلیه در مسیرهای اطراف مسجد مقدس جمکران تأکید کرد و اظهار داشت: مسیر اتوبوسرانی و خودروهای سواری در نیمه شعبان امسال باید تفکیک شود.

وی کمبود پارکینگ را مشکل اصلی در این ایام در مسجد مقدس جمکران دانست و افزود: روشنایی اطراف مسجد جمکران و پارکینگ‌های ان نیز در ایام نیمه شعبان مشکلی است که باید رفع شود.


کد مطلب: 383762

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/383762/افزایش-برنامه-های-فرهنگی-نیمه-شعبان-تسریع-روند-رفت-آمدها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com