کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه بابل مطرح شد

توجه ویژه مسئولان به رونق تولید/ مسئولان قبل از وقوع سیل چاره‌ای مناسب بیاندیشند

2 فروردين 1398 ساعت 16:01

خطبای جمعه شهرستان بابل در اولین خطبه سال جدید خود ضمن تاکید بر پیگیری شعار سال مقام معظم رهبری از سوی مسئولان و مردم بر تلاش همه جانبه در زمینه "رونق تولید" تاکید کردند.


به گزارش بلاغ، اولین خطبه‌های نماز جمعه‌های بابل در دومین روز از سال ۹۸ با حضور مردمولایتمدار و مومن این شهرستان همراه با حضور برخی از معتکفین در صفوف فشرده و دشمن‌شکن برگزار شد.

   
مسئولان به شعار رونق تولید توجه جدی داشته باشند
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در اولین خطبه‌های سال ۹۸ نماز عبادی سیاسی جمعه شهر دارالمومنین بابل با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری در ادامه سلسله نامگذاری‌های ایشان در چند سال اخیر در حوزه اقتصاد به ویژه تولید ملی است.
    
وی افزود: نامگذاری حکیمانه مقام معظم رهبری برای امسال به نام سال "رونق تولید" ناشی از مساله اول بودن اقتصاد در میان مسائل کشور است و چند سال اخیر شاهد مشکلات متعدد در حوزه تولید کشور هستیم که عمل درست و توام با تدبیر در همین وضعیت تحریم‌ها هم می‌تواند به اشتغال رونق دهد و توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد تا با سازوکار مناسب در این مسیر قدم بردارند.
  
          
امام‌‌جمعه بابل ادامه داد: در سال‌های اخیر که با مشکل کمبود بارندگی و خشک سالی مواجه هستیم، لطف خداوند شامل ما شد و در این ایام بارندگی‌های خوبی را شاهد بودیم اما متاسفانه در این چند روز بارندگی‌ها تبدیل به سیل شد و خسارت‌های زیادی را بر مردم وارد کرد، ای کاش مسوولان که امروز به‌دنبال جبران خسارت‌های ناشی از سیل و صرف هزینه‌های زیاد در این مساله هستند، مبلغی به مراتب کمتر را برای پژوهش علمی در زمینه علل سیل انجام می‌دادند و تدابیر قبل از وقواع با صرف هزینه‌هایی به مراتب کمتر انجام می‌شد.
   
مسئولان قبل از وقوع سیل چاره‌ای مناسب بی‌اندیشند
این مسئول تصریح کرد: در شهرهای مختلف استان متاسفانه در ایام عید و سال نو به دلیل وقوع سیل کام بسیاری از هم‌استانی‌های ما تلخ شد و زندگی آن‌ها به زیر آب رفت، ضمن ابراز همدردی با این عزیزان، خواستار توجه و تسریع برای امدادرسانی و کمک‌رسانی به آن‌ها هستیم.
    
حجت‌الاسلام روحانی گفت: متاسفانه چند روزی در سطح شهر بابل شاهد قطع شدن جریان آب شرب هستیم، مسوولان امر علت آن را تیره شدن و بالا رفتن غلظت آلایندگی و رسوبات در آب سد بیان می‌کنند، مردم با وضعیت بسیار بدی در این شهر به علت نبود آب مواجه هستند.
   
وی افزود: این شایسته نیست که تازه مسوولان اداره آب به فکر افتادند به جای برداشت آب از کف سد که تیرگی بیشتری دارد از نقاط بالادست سد که تیرگی کمتری دارد، بهره‌برداری کنند.
   
خطیب جمعه بابل اذعان کرد: سوال ما اینجاست که چرا تازه پس از این همه مشکل برای مردم ایجاد شده و معضلات شدیدی بر مردم تحمیل شد، به‌فکر این موضوع افتادند، جای تاسف است که زمینه عبرت این مساله صورت نمی‌گیرد و بعد از این همه فریادهای مردم تازه تدبیر و چاره می‌اندیشند.
   
روحانی با اشاره به ایام‌البیض و اعتکاف مردم متدین در مساجد ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که در ایام تعطیلات عید بسیاری از عزیزان و هموطنان مومن ما با حضور در مساجد به خیل عظیم معتکفان ایام‌البیض رجبیه پیوستند تا کوله معنوی خود را از ایمان الهی لبریز کنند.
   
وی در پایان گفت: از معتکفین می‌خواهیم که ما را از دعای خودشان بی‌بهره نکنند و ما جامانده‌ها را در این ثواب عظیمی که به‌دست می‌آورند، شریک کنند.

   

اگر تولید ملی شتاب بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نمازجمعه شهر امیرکلا با اشاره به منویات رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب اظهار کرد: باید یک انقلاب اداری شود و برخی مدیران و مسئولان پر ادعا و کم‌کار، رانتی، پروازی، وابسته، نفوذی و دو تابعیتی کنار زده شوند و کشور با ورود نیروهای انقلابی، جهادی و پرکار به عرصه مدیریت نجات پیدا کند.
        
وی افزود: مردمی که بین یک تا دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند چطور توان خرید میوه ۱۰ هزار تومانی، پیاز ۹هراز تومانی، گوشت بالای یکصد هزار تومان، مرغ ۱۶ هزار تومانی وسایر ملزومات زندگی را دارند؟
      
امام‌جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: آیا دولت و مجلس محترم از وضعیت معیشت مردم اطلاع دارند که برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هم عزا گرفته‌اند و مرتب دبه می‌کنند.
                      
این مسئول یادآور شد: مواردی مانند مواجهه‌های فعال، ابتکاری، امیدوارانه، دلیرانه و مواجهه با حزم و تدبیر، دیدن توامان تهدید و فرصت، شناخت واقعیت‌های میدان، کنترل احساسات، خرج‌کردن احساسات به‌قدر لازم، رعایت ضوابط و حدود شرعی، بهره‌گیری از تحریم و ذکر الهی از الزامات ایجابی برای مسئولین در مواجهه با دشمن بیرونی و یا چالش‌های درونی است.
   
حجت‌الاسلام بابائیان گفت: اگر تولید ملی شتاب بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، تولیدملی، محور اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید محور اصلی برنامه‌های اقتصادی سال ۹۸ توسط دولت و مجلس باشد.
    
وی افزود: کشورهای روسیه و کره شمالی از برجام عبرت گرفتند و گفتند نمی‌گذاریم پیمان استارت و مذاکره بر سرتوان نظامی و اتمی به سرنوشت برجام دچار شود ولی برخی همچنان بر سر این قبر بدون مرده برجام، سینه می‌زنند و تمام تلاششان حفظ این جنازه متعفن به هر قیمتی است.
    
خطیب جمعه امیرکلا اذعان کرد: عواملی همچون، نقش رهبری در روشنگری، تقویت باورها، اعتماد ملی و ایجاد امید در مردم، شناخته شدن ماهیت آمریکایی‌ها و کینه‌ورزی آن‌ها علیه مردم ایران، ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تحریم‌ها، اقتدار دفاعی ایران، نفوذ و عقبه راهبردی در نقاط حساس منطقه، وجود نسل جوان و انقلابی آماده شهادت از عوامل ناکامی آمریکا در رویارویی با ایران اسلامی بود.
   
بابائیان ادامه داد: عملیات تروریستی اخیر در نیوزلند علیه مسلمانان نشان داد، پروژه اسلام هراسی در غرب بار دیگر کلید خورده است، غربی‌ها حتی از به کار بردن لفظ تروریست برای این جنایت نیز امتناع می‌کنند.
    
وی افزود: هر زمان عامل هر حمله‌ای یک مسلمان باشد آن حمله تروریستی است و در غیر این‌صورت یه حادثه معمولی تلقی می‌شود، این است نگاه فاشیستی و نژادپرستانه در غرب همچنان وجود دارد.
   
این مسئول تاکید کرد: آمریکا برای تحقق براندازی سه هدف را دنبال می‌کند اول تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران برای بروز نارضایتی و آشوب اجتماعی، دوم ایجاد ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران با هدف مهار نفوذ ایران در منطقه و سوم ادعای ایستادن در کنار مردم ایران با هدف ایجاد آشوب و قرار دادن مردم در مقابل جمهوری اسلامی است.
    
حجت‌الاسلام بابائیان یادآور شد: حادثه جنایت تروریستی اهواز توسط گروهک الاحوازیه و شهادت ۲۶ نفر، حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش جمهوری اسلامی و کشته شدن ۱۵ نفر خدمه، حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل سپاه در سیستان و بلوچستان و شهادت ۲۷ نفر، رحلت رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی شاهرودی از حوادث تلخ سال ۹۷ کشور هستند.
  
وی افزود: افتتاح ستاره خلیج‌فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، حضور ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه برابر تیم‌های اسپانیا و پرتغال، ناکامی طرح دشمن در طرح تابستان داغ، مهار بازار ارز، سکه و طلا، حضور کم‌نظیر مردم در اربعین حسینی در بحبوحه گرانی ارز ،حضور چشمگیر مردم در۱۳ آبان و جشن ۴۰سالگی انقلاب، دستاوردهای ماهواره‌ای، اقتدار موشکی ایران، خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام، شکست داعش در منطقه توسط ایران و سفر تاریخی بشار اسد به ایران از مهمترین تحولات و پیروزی‌های چشمگیر سال ۹۷ ایران اسلامی بود.
   
امام جمعه امیرکلا در پایان گفت: با توجه به طرح و لایحه‌های زیادی که مجالس آمریکا علیه ایران تصویب کردند دولت و مجلس نیز برای مقابله با توطئه‌ها و خیانت‌های غرب مقابل به مثل نمایید البته افول اقتصادی، نظامی و سیاسی آمریکا، بهترین گزینه از بیانات سال ۹۷ رهبر معظم انقلاب در نظرسنجی مردم شناخته شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 383449

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/383449/توجه-ویژه-مسئولان-رونق-تولید-قبل-وقوع-سیل-چاره-ای-مناسب-بیاندیشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com