معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران عنوان کرد

آغاز نمایشگاه‌های صنایع دستی در 22 شهرستان از امروز

تاریخ انتشارشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۸۳۴۴۵
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آغاز بکار نمایشگاه‌های صنایع دستی در 22 شهرستان از امروز خبر داد و گفت: کارگاه گردی در 25 کارگاه شاخص صنایع دستی در 15 رشته برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
آغاز نمایشگاه‌های صنایع دستی در 22 شهرستان از امروز
به گزارش بلاغ،حسین ایزدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری، اظهار کرد: کارگاه گردی از جمله برنامه‌های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در نوروز امسال است که از چند روز گذشته برای نخستین بار،اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 85 کارگاه فعال صنایع دستی در مازندران وجود دارد، افزود: کارگاه گردی در 25 کارگاه شاخص صنایع دستی برگزار می‌شود که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در 15 رشته صنایع دستی از جمله خراطی چوب، منبت، معرق، نساجی سنتی و دیگر موارد فعال هستند، خاطرنشان کرد: هر یک از این کارگاه‌های شاخص، حداقل پنج کارگر بیمه شده دارند و یا به شکل خانوادگی اداره می‌شوند وهدف از آن توسعه و ترویج صنایع دستی است.

این مسئول با بیان اینکه این کارگاه‌ها به عنوان کارگاه نمونه در زمینه حفظ اشتغال و یا ایجاد اشتغال جدید فعال هستند، بیان کرد: بازخورد اختصاص تسهیلات به بخش‌های صنایع دستی در این کارگاه‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کند.

ایزدی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی در 22 شهرستان مازندران برگزار می‌شود، تصریح کرد: پنج نمایشگاه ملی در شهرهای ساری، نور، چالوس، نوشهر و رامسر برگزار می‌شود.

این مسوول بااشاره به برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای و 14 نمایشگاه صنایع دستی استانی، ادامه داد: با توجه به شرایط جوی مازندران و وقوع سیل، افتتاح این نمایشگاه‌ها به تاخیر افتاده و بنا داریم سوم فرودین ماه این نمایشگاه‌ها را افتتاح کنیم.

وی گفت: تفاهم نامه‌ای با شهرداری ساری منعقد کردیم که بر اساس آن از سوم فروردین ماه در بوستان ولایت ساری، نمایشگاه صنایع دستی به همراه کارگاه آموزشی برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷