تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲
کد مطلب : ۳۸۳۱۹۷
کسب و کار چاپ متاسفانه چندی است دچار بحران های کوچک و بزرگ شده و متاسفانه این روند باعث خروج تعدادی از واحدهای چاپ از گردونه فعالیت شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،اگرچه مدیریت بحران یک واکنش فوری است، اما گاهی روند یک کسب و کار ناخودآگاه بسمتی حرکت می کند که مدیر کمتر متوجه ورود به شرایط بحرانی می شودو در یک غفلت و یک فرصت کوتاه عمق بحران بیشتر و مدیریت آن دشوار تر می شود.

در اصل مدیریت بحران پروسه برنامه‏ریزی و عملکرد است که با دیدن به صورت سیستمی بحران‏ها و تجزیه و تحلیل در جستجوی پیدا کردن ابزاری است که از این بحران جلوگیری کرده و یا عواقب آن را تاحد ممکن کاهش دهد.

برای بهبود شرایط کسب و کار در بحران ابتدا باید یک مدیر برخود مسلط باشد و استرس و اضطراب را تا حد ممکن از خود و محیز کسب وکار دور نماید تا دچار تصمیمات اشتباه بعدی نگردد؛ امسال (1397) قراردادهای سالیانه بسته شده برای ارایه خدمات چاپ با رشد قیمت ملزومات و مواد اولیه بحران بزرگی برا یبرخی از چاپخانه داران ایجاد نمود. برخی مدیران چاپخانه بلافاصله با صاحب سفارش و سازمان مربوطه مذاکره کردند و متاسفانه برخی یا یک تصمیم اشتباه اقدام به ادامه تولید گرفتند که اکنون با مشکلات عدیده و بزرگتری مواجه شده اند.

در این شرایط باید اولویت کسب وکار را به بقا داد تا سود؛ زنده ماندن کسب و کار الویت اصلی است تا یک سود مقطعی و گذرا، اقتصاد دانان معتبر جهان معتقدند پس از هر سختی و رکود اقتصادی یک فضای باز و رونق خواهد بود. 

مدیریت هزینه از دیگر نکات کاربردی در شرایط بحران است، کاهش دقیق و حساب شده هزینه ها در یک چاپخانه می تواند از حذف اضافه کار تا تعدیل نیرو باشد، اما نکته قبل توجه  در این فرایند تصمیم گیری دقیق  و کارشناسی شده است. مدیر چاپخانه باید با شناخت و بینش اقتصادی حاصل از تجربه نیروهای کارآمد را حفظ نموده و تعدیل را بر اساس شرایط بازار ایجاد نماید. برای اینکار باید برنامه ریزی داشت و تلاش نمود ناامیدی دربین کارکنان رخنه‌ نکند.

حفظ و نگهداری نقدیگی یکی دیگر از نکات مهم شرایط بحران برای کسب و کارها است ، چاپخانه دار در این شرایط باید به نقد فروشی با حاشیه سود کم اولویت دهد؛ هرچند اینکار‌ در صنعت چاپ دشوار و اندکی پیچیده  است، اما درصورت ایجاد تیمهایی مشتکل از‌چند چاپخانه و اطلاع رسانی به همکاران برای یک وفاق صنفی می توان به نتیجه مطلوب رسید.
 

یک مدیر چاپخانه در شرایط بحران باید ارتباطات درون سازمانی را گسترش دهد و شرایط حاکم برای نیروها شرح داده شود؛ این کار کمک شایانی به فضای حاکم بر کسب و کار یک چاپخانه و روند تولید خواهد داشت. همچنین مدیر چاپخانه باید به صورت روزانه آمار و اطلاعاتکسب کار و بازرا خود را دنبال کند، روندی که کمک شایانی به پیش بینی بازار هدف خواهد کرد.
 

برخی از مدیران (غالبا جوان ترها) در هر شرایط به دنبال توسعه چاپخانه و کسب و کار خود هستند، اما در شرایط بحران باید طرحهای توسعه ای را متوقف کرد ودر مقابل مطالعه، آموزش و مشاوره تخصصی را بسیار جدی گرفت. 

بازنگری سبد محصولات و تولیدات  کمک شایانی در شرایط بحرانی است و در این شرایط هیچگاه نباید فروش رامتوقف کرد، اما بدون شک بحران و رکود فرصت هایی نیز بهمراه دارد؛ مدیر باید در این شرایط هوشمند و فرصت یاب باشد و با تلاش کنترل امور را به بهترین شکل در دست گیرد.

نکته مهم و کارآمد دیگر بهره مندی از خلاقیت و قوه ابتکار کل کارکنان مجموعه است، مدیرچاپخانه می تواند با ایجاد فضای مناسب از خلاقیت کارکنان برای بهبود شرایط کسب و کار خود بهره جوید.

تغییر روش فروش و بازاریابی از دیگر ابزارهای کاربردی عبور از شرایط بحران است، امروز با رشد اینترنت و متدهای جدید مانند دیجیتال مارکتینگ می توان به بازارهای بالقوه ای در بستر وب دست یافت.

و در پایان شایان ذکر است دوری از بدبینی و ایجاد تفکر مثبت کمک شایانی به تسریع موارد فوق الذکرخواهد نمود.  بدبینی، ناامیدی و اضطراب و نگرانی بیهوده و افراطی، مانند سنگی است که در دریاچه‌ای بیفتد.این سقوط طول موج‌هایی را به شکل حلقوی در اطرافش پدید می‌آورد که در ابتدا کوچکند و به تدریج بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و برای دقایقی آب را از حالت سکون خارج می‌کنند. در شرایط بحران امواج منفی بیشتر از همیشه اینگونه اند و می‌توانند اوضاع یک کسب و کار را آشفته کنند و حتی آن را کاملا از بین ببرند.

اما با یک مدیریت صحیح و آگاهانه  امواج مثبت همفکری و همکاری و خلاقیت گروه مصمم و با اراده کارمندان و صاحب یک کسب و کار هم به این رویه وارد عمل می‌شوند. حلقه‌ها و ارتعاشات به وجود آمده از عقاید و دیدگاه‌های مثبت، در اوضاع نابسامان یک مجموعه کاری تغییراتی ایجاد کرده و در نهایت آن را به ثبات و رشد و توسعه خواهند رساند، حال انتخاب باشماست ...

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴