تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۸۲۸۳۰
مدیر اوقاف و امور خیریه نکا گفت: طرح آرامش بهاری در نوروز 98 همچون سال‌های گذشته و مانند سایر شهرستان‌ها در چهار امام‌زاده شاخص شهرستان نکا برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
طرح آرامش بهاری در 4 امام‌زاده شهرستان نکا برگزار می‌شود/ اهتمام به رفع سوالات دینی و فرهنگی مردم
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مهدی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ما طرح آرامش بهاری را دارای قدمت هفت ساله در ادارات اوقاف برشمرد و اظهار کرد: در سطح شهرستان نکا نیز سعی می‌شود تا مانند سایر شهرستان‌ها طرح آرامش بهاری به خوبی در ایام نوروز برگزار شود.

وی افزود: البته باتوجه به اینکه همه امام‌زاده‌های نکا دارای زائرسرا یا شرایط مناسب برای اسکان افراد نیستند تعداد اماکن شامل اجرای این طرح نسبت به وجود بقاع متبرکه در سطح شهرستان شامل تعداد کمتری می‌شود.

مدیر اوقاف و امور خیریه نکا با بیان برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده برای سال جدید مانند سال‌های گذشته در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: امسال با هماهنگی و همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در مرکزی که در مسیر مسافران و گردشگران دایر می‌شود یک غرفه برای اوقاف نیز در نظر گرفته شده است.

این مسئول اصافه کرد: خیمه معرفت، پاسخ به سوالات مسافران و برگزاری نمازجماعت از جمله برنامه‌های در نظر گرفته برای بخش مربوط به اوقاف در این مرکز به شمار می‌آیند تا به نیازها و سوالات مسافران پاسخه مناسبی داده شود.



* خیمه‌های معرفت به‌روز شده با طلبه‌های به‌روز

صالحی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در چهار امام‌زاده نکا در ایام نوروزی 98، تصریح کرد: امام‌زاده‌های روستاهای نوذرآباد، اطرب، ارم و امام‌زاده یحیی(ع) روستای سیکا ازجمله بقاع متبرکه در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح به شمار می‌آیند.

وی افزود: طرح تحویل سال در کنار امام‌زادگان نیز در لحظه تحویل سال 98 مانند سال گذشته برای دومین سال متوالی در سطح شهرستان نکا اجرا می‌شود که در سال گذشته در امام‌زاده روستای نوذرآباد برگزار و با استقبال خوبی نیز مواجه شد که امید است در سال جدید نیز بتوان به خوی طرح را در این مکان اجرا کرد.

مدیر اوقاف و امور خیریه نکا در تشریح فعالیت‌های مربوط به خیمه معرفت، اذعان کرد: در این خیمه‌ها طلبه‌های به‌روز و توانمند با استفاده از ابزارهای به‌روز برنامه‌های مختلفی را در قالب تصویر و فیلم با موضوعات مختلف اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی برای مخاطبان ارائه می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: در این خیمه برنامه‌هایی نیز برای جوانان و نونهالان در نظر گرفته شده که به عنوان نمونه در قالب اجرای نقاشی و قرائت قرآن و اهدای جوایز به افراد انجام خواهند شد تا بتوان به تشویق کودکان در این طرح پرداخت.

وی گفت: اما کار برای جوانان و بزرگسالان بیشتر به صورت مشاوره و پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف صورت خواهد پذیرفت تا با استفاده از طلبه‌های به‌روز و با دانش کافی پاسخگوی مسافران باشیم.

صالحی از در نظر گرفته شدن دو مسجد بین راهی برای رفاه حال مسافران عبوری خبر داد و گفت: مساجد قمر بنی‌هاشم(ع) کمربندی جنوبی شهر و مسجدالنبی(ص) طالب‌آباد مانند سال‌های گذشته برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴