کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنتاگون آزمایش‌های موشکی در نقض پیمان «آی‌ان‌اف» انجام می‌دهد

افکارنیوز , 23 اسفند 1397 ساعت 10:06

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا قصد انجام آزمایش‌های موشکی را دارد که براساس پیمان موشکی ۱۹۸۷ ممنوع است.


به گزارش بلاغ،بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا امسال قصد انجام آزمایش‌های موشکی را دارد که براساس پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‎‌برد، که ماه گذشته از سوی این کشور به حالت تعلیق درآمد، ممنوع است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع دفاعی ناشناس در وزارت دفاع آمریکا  (پنتاگون) گزارش داد یک موشک کروز قرار است در ماه آگوست آزمایش شود و یک موشک بالستیک بلند بُرد نیز در ماه نوامبر مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. این اخبار پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع آمریکا اوایل این هفته اعلام کرد این وزارتخانه کار ساخت قطعات سامانه‌های موشکی کروز را آغاز کرده است.

سامانه‌های موشکی مورد آزمایش از سوی پنتاگون براساس پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی ان اف) ممنوع است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد واشنگتن تعهدات خود تحت این پیمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد و یک روند شش ماهه را برای خروج رسمی از این پیمان آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در واکنشی متقابل اعلام کرد مسکو نیز تعهدات خود تحت پیمان موشکی ۱۹۸۷ را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ روسیه را متهم به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) کرده است. آمریکا مدعی است روسیه با آزمایش موشک ۹ اِم‌ ۷۲۹ مفاد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده است.

رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی این معاهده را در سال ۱۹۸۷ به امضا رساندند؛ پیمانی که تولید موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را ممنوع می‌کند. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و به عقیده کارشناسان، به عنوان یک اقدام اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد عمل کرد.


کد مطلب: 382757

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/382757/پنتاگون-آزمایش-های-موشکی-نقض-پیمان-آی-ان-اف-انجام-می-دهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com