کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا برای اولین بار لحن خود را درباره «جولان اشغالی» تغییر داد

خبرگزاری فارس , 23 اسفند 1397 ساعت 8:39

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش حقوق بشری خود برای نخستین بار بلندی‌های جولان سوریه را منطقه تحت اشغال رژیم صهیونیستی توصیف نکرد.


به گزارش بلاغ،وزارت امور خارجه آمریکا امروز برای اولین بار در گزارش حقوق بشری خود بلندی‌های جولان را به جای آنکه منطقه‌ای اشغال شده توصیف کند آن را منطقه‌ای تحت کنترل اسرائیل توصیف کرده است.

این اقدام آمریکا نمادین و بسیار مهم است. رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 بلندی‌های جولان را که جامعه بین‌الملل آن را متعلق به سوریه می‌داند تحت اشغال خود در آورد.

سال گذشته کابینه رژیم صهیونیستی رایزنی‌های شدیدی با دولت ترامپ و کنگره درباره به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان داشته است. تغییر لحن آمریکا در این گزارش به‌رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی نبوده بلکه سیگنال آشکاری در این زمینه است.

امروز نیز «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه سفر «بنیامین نتانیاهو» به پایتخت آمریکا ابراز امیدواری کرد که واشنگتن طی این سفر رسما با به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان سوریه، مهر تاییدی بر اشغالگری چند دهه‌ای صهیونیست‌ها بزند.

این گمانه‌زنی‌ها بعد از بازدید روز دوشنبه «لیندسی گراهام» سناتور ارشد کنگره آمریکا از جولان اشغالی که به همراه نتانیاهو انجام شد، شدت گرفت. این قانونگذار آمریکایی در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا باید «جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت بشناسد».

بعد از این اظهارنظر، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد احتمال دارد دونالد ترامپ در تلاش برای افزایش محبوبیت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد. سه نفر از دستیاران «بنی گانتز» رهبر ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» و رقیب اصلی نتانیاهو در انتخابات فروردین ماه پارلمان رژیم صهیونیستی به این رسانه گفتند، ترامپ در تلاش است تا به نتانیاهو برای پیروزی در این انتخابات کمک کند.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ منطقه جولان را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد.


کد مطلب: 382724

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/382724/آمریکا-اولین-بار-لحن-خود-درباره-جولان-اشغالی-تغییر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com