کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد

تحقق 2500 اشتراک جدید روستایی با اتمام پروژه گازرسانی شرق مازندران

22 اسفند 1397 ساعت 22:34

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اشتراک‌گذاری برای دو هزار و 500 مشترک گاز در روستاهای هزارجریب شرق مازندران را نتیجه اتمام پروژه خواند و گفا: مازندران به عنوان نخستین و بیشترین روستاهای برخوردار از گاز در سطح به شمار می‌آید.


به گزارش بلاغ، جعفر احمدپور در مراسم افتتاحیه گازرسانی به ۳۳ روستای بخش هزارجریب نکا که به صورت نمادین در سه روستای پوروا، زیارتکلا و برما با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ارشد استان و سطح شهرستان برگزار شد با اشاره به ادامه گازرسانی به 152 روستای هزارجریب شرق مازندران، اظهار کرد: ابتدا این پروژه با اعتبار 240 میلیارد تومانی کلنگ‌زنی شد اما تحریم‌ها سبب افزایش اعتبار آن به 300 میلیارد تومان شد.

وی زمان اتمام این پروژه را پایان سال 98 برشمرد و افزود: برخورداری منطقه هزارجریب از نعمت گاز طبیعی با نهایی شدن این پروژه، اشتغال جوانان روستایی و کاهش مهاجرت از روستاها به شهر را به ارمغان می‌آورد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران عدم مهاجرت روستائیان به شهر در اثر گازرسانی را سبب رونق گردشگری و بوم‌گردی در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: فاز دوم پروژه گازرسانی به بخش هزارجریب شامل 33 روستا با 220 کیلومتر شبکه‌گذاری و 20 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول اشتراک‌گذاری برای دو هزار و 500 مشترک گاز در روستاهای هزارجریب شرق مازندران را نتیجه اتمام پروژه خواند و اضافه کرد: مازندران به عنوان نخستین و بیشترین روستاهای برخوردار از گاز در سطح به شمار می‌آید.

وی از گازرسانی به دو هزار و 100 روستا در مازندران خبر داد و گفت: عملیات کلنگ‌زنی و اجرای گازرسانی به 492 روستای محروم از نعمت گاز در سال 98 در دستور کار قرار گرفته است.

احمدپور تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام روستاهای دارای بیش از 20 خانوار در دستور کار گازرسانی قرار دارند که خوشبختانه روستاهای کمتر از 20 خانواری که در مسیر این روستاها قرار داشته باشند نیز از این حدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی به برنامه‌های حوزه گاز در وعده 100 روزه استاندار مازندران نیز اشاره کرد و افزود: در آخرین هفته سال 97، 100 روستای دیگر از مازندارن در مناطق دودانگه و چهاردانگه ساری از گاز طبیعی متنعم می‌شوند.

* 26 میلیارد تومان اعتبار روستاهای نکا از سال 92

همچنین در این مراسم فرماندار نکا نیز هماهنگی و تعامل مردم با دولت را سبب رفع بسیاری از مشکلات زیرساختی بخش روستایی شهرستان برشمرد و اظهار کرد: نتیجه این مشارکت به گونه‌ای بوده که امروز محرومیت از چهره روستاها برداشته شده است.

عبدالجواد توحیدی مقدم از اختصاص 26 میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان از سال 92 تا کنون خبر داد و گفت: پیشرفت روستاها حاصل رسیدن اعتبارت و توجه ویژه دولت به این مناطق در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف بوده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 382679

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/382679/تحقق-2500-اشتراک-جدید-روستایی-اتمام-پروژه-گازرسانی-شرق-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com